Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Nått som hade varit riktigt fräck skulle vara att om man har en kod snutt som man tror att flera skulle kunna behöva så skulle man kunna klicka på en "publish" och programmet kopplade upp sig på internet och postade den snutten till låt säga en sqldatabas. På server skulle det finnas en hemsida där man kunde söka efter det man var ute efter och ladda ner det till sitt program. Det skulle krävas lite resurser i form av en webbserver osv men ack så fint det skulle vara.

Det hade verkligen varit häftigt.

Om någon kan provida en säker webserver, så ska jag fundera på saken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

när släpper du betan!!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det hade verkligen varit häftigt.

Om någon kan provida en säker webserver, så ska jag fundera på saken.

Eller/Och gör en server version också så att vem som helst kan starta en sån server så att en person t.ex. kan dela ut vissa saker med polare som kanske sitter på andra håll i landet osv osv osv, användningsområden är många.

Hur långt bort är en första release? beta/alpha alltså

Permalänk
Medlem

Jag var nog för het på gröten när jag slängde upp screenshoten, trodde att det skulle gå frammåt mycket snabbare än det gjorde.

Jag lägger upp en beta under morgondagen, men eftersom den bara kommer att inehålla grunderna, är jag lite orolig att många kommer att räkna bort programmet.

Jaja, en risk man får ta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

s.c.s.i, lägg inte in för mycket onödiga saker bara, de gör mer skada än nytta.

En separat snippet-server som programmet kunde arbeta emot vore underbart.

Permalänk
Medlem

Em server-funktion kommer jag garanterat att lägga in. När biblioteket blir stort, kan man ju inte alltid ha med sig den, så man jobbar någon annanstans. Då kommer man att kunna sätta upp en server på datorn man har biblioteket på, och få tillgång till sina snuttar genom den.

Visa signatur
Permalänk

Låter mycket trevligt med server-funktion, bara att det blir något slags användarsystem så man kan ge konton till folk som ska komma åt ens prylar med olika behörigheter osv.

Permalänk
Medlem

Nu tycker inte jag vi ska spåra ur här. hoppas verkligen inte codeman blir nått sånt. finns redan för dom som vill... "webbbaserade code snippets sidor". Och dom gånger man behöver dela med sig av kod finns, icq, msn, irc och för dom som *jag vet inte vad* så finns CVS.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Nu tycker inte jag vi ska spåra ur här. hoppas verkligen inte codeman blir nått sånt. finns redan för dom som vill... "webbbaserade code snippets sidor". Och dom gånger man behöver dela med sig av kod finns, icq, msn, irc och för dom som *jag vet inte vad* så finns CVS.

Tänk dig om man har ett par datorer hemma, och man vill att alla skall ha tillgång samma kodsammling, då är det ganska drygt att synka den varje timme. Då är det betydligt bättre om man kan kommunicera med en central kodbas-server.
Det behöver ju inte vara någonting avancerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
Tänk dig om man har ett par datorer hemma, och man vill att alla skall ha tillgång samma kodsammling, då är det ganska drygt att synka den varje timme. Då är det betydligt bättre om man kan kommunicera med en central kodbas-server.
Det behöver ju inte vara någonting avancerat.

Se mitt inlägg en bit upp annars.

Permalänk

Nu är det "imorgon", var är betan?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Nu tycker inte jag vi ska spåra ur här. hoppas verkligen inte codeman blir nått sånt. finns redan för dom som vill... "webbbaserade code snippets sidor". Och dom gånger man behöver dela med sig av kod finns, icq, msn, irc och för dom som *jag vet inte vad* så finns CVS.

Om det blir något sånt, så kommer det iaf inte än på ett tag, så fram tills dess så ser vi CodeMan för vad det är; Ett privat, enkelt, snabbt, och framförallt snyggt (;)) kodbibliotek.

Om allt går väl kastar jag upp en alpha om någon timme.

peppelorum: "ditt" program värkar väldigt coolt, är nog precis vad många här har tänkt sig, men det verkar ju vara låst till php, vad jag förstår?

Edit: Ett smakprov, som jag lovade: http://w1.696.telia.com/~u69603941/cm.exe

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ser faktiskt riktigt lovande ut. Även om det endast är dom mest grundläggande funktionerna som fungerar just nu, så visar det iaf lite på hur det kommer att fungera. Fortsätt bara att jobba på programmet så kommer jag garanterat att använda det i framtiden.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kan inte annat än hålla med ovanstående talar, helt klart lovande! *släpp gärna fler alphor/betor*

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt bra..
Men den ger mig inga färger på php-koden?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Verkar väldigt bra..
Men den ger mig inga färger på php-koden?

Om jag förståt tråden rätt så fungerar sytax-highlightning bara C++ vid detta tillfället.

Trevligt program för övrigt, kommer nog bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Syntax-highlightningen fungerar för alla språk tillgängliga, dock enbart svart-vitt. Dvs, utan färgkoder.

Anledningen till detta är att många av språken är okända för mig, och att jag inte har lyckats hitta info om hur allt ska färgsättas.

Jag återkommer om detta senare, med detaljer om hur ni kan hjälpa till färgerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska jag lista lite färger för php?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

kolla i Syntax Highlightnings systemet som Crimson Editor och kolla i dessa filer... du kan ju använda den typen och sen så får man välja själv i programmet vilken färg det ska vara på exempelvis kommenterarer osv...

edit: såg nu att det är precis så som Crimson Editor är skapad.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

För PHP...

highlight.bg #FFFFFF highlight.comment #FF8000 highlight.default #0000BB highlight.html #000000 highlight.keyword #007700 highlight.string #DD0000

knyckt från phpinfo()

Permalänk
Medlem

RGB: highlight.bg 225, 225, 225 highlight.comment 225, 128, 0 highlight.default 0, 0, 187 highlight.html 0, 0, 0 highlight.keyword 0, 119, 0 highlight.string 221, 0, 0

*Knyckt från min rgb-konverter :/

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Kolla med Grendosa.com / sweetfish om han kan hosta ett kod-bibliotek...
*stort förtroende för den sidan*

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
För PHP...

highlight.bg #FFFFFF highlight.comment #FF8000 highlight.default #0000BB highlight.html #000000 highlight.keyword #007700 highlight.string #DD0000

knyckt från phpinfo()

Tackar.

Visa signatur