Trött på Warcraft3. Rekommendera nytt!

Permalänk
Medlem

Trött på Warcraft3. Rekommendera nytt!

Hej,

har nu spelat Warcraft 3 i evigheter. E sugen på att inhandla ett nytt spel.

Kan ni rekommendera något liknande ?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa Frozen Throne..

skämt åsido... Age of Mythology?
Battle Isle?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Warcraft 2 till rena-rånet-priset eller starcraft till liknande

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Myth 2 om du kan få tag i det... inte så mycket byggande i det men nog ett av dom bättre spelen jag någonsin spelat... (3an suger tråkigt nog)
Mer micromanagement i M2 också.

Permalänk

Köp Arcanum, väldigt roligt rpg-spel.

Visa signatur

Vetenskapen är inte allt, religion finns.

Permalänk
Medlem

Command and Comquer generals om du gillar strategi

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Spellcraft, vet inte om det finns i affär än men det är som Wacraft 3 fast flera raser och mera RPG element.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

War of the ring

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem

Rekommenderas Som FAAAN:
Counter Strike

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

War of the ring är en direkt ripoff utav War3, om det är dåligt eller inte vettefan, men jag lirade endast igenom tutorialen innan jag spydde. Du har ju även "Någonting någonting everquest" Är ett RTS i samma stuk tydligen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

StarCraft Gammalt hederligt strategilir. Gött!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chammilla
Köp Arcanum, väldigt roligt rpg-spel.

Jag gjorde just det igår. 89:- kunde det vara värt...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
War of the ring är en direkt ripoff utav War3, om det är dåligt eller inte vettefan, men jag lirade endast igenom tutorialen innan jag spydde. Du har ju även "Någonting någonting everquest" Är ett RTS i samma stuk tydligen.

Det är hemskt dåligt i mina ögon, en ren slakt på LotR och mycket rip-off.

Om du inte har Frozen Throne så kan jag ju rekommendera det starkt.

Permalänk

STARCRAFT OF COURSE

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem

Rise of Nations, stabilt RTS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag gjorde just det igår. 89:- kunde det vara värt...

Inte i Göteborg eller så?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Rekommenderas Som FAAAN:
Counter Strike

Inte så likt Warcraft 3 kanske?
För att inte bli varnad så skriver jag inte de dumma saker jag tänker.... men ojoj...

Command & Conquer Generals med expansionen Zero Hour tycker jag är hur kul som helst, kan varmt rekommenderas.

Age of Mythology eller Age of Empires 2 med expansionen är kul också.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Inte i Göteborg eller så?

Webhallen.. jag håller på och köper in lite spel jag "gått miste" om under de år jag kört Mac-only...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

StarCraft lätt.. typ ultimata spelet.. age of empires II är fint också. Tycker att C&C Generals och de är lite obalanserade.

Permalänk
Medlem

jag har testat de flesta rts spelen och jag kan med lättat hjärta säga att sc/bw och wc3/tft är de två enda alternativen om man ute efter ett sportsligt rättvist spel som är i balans.
Sen kan jag dryga på mitt bekräftande med lite fakta.
I tfts senaste patch är balansen total. Ingen matchup är alltför knivig, den största obalansen är mellan human vs orc där det skilljer ynka ~5% i win/loose statestik på spelare från levl 20 och uppåt. Det är ganska bra jobbat av blizz.

Visa signatur

abit nf7-2.0 ||| XP2800+ @ 3200 ||| connect3d 9800se AIW ||| 2*256mb twinmos/winbond 3200 i dual ||| 19" ||| --- bw/wc3-tft pro player---

Permalänk

Star craft är skoj, jag spelar det fortfarande.

Permalänk
Medlem

StarCraft

Permalänk

det är inte liknande men det ÄR bäst - Morrowinnd
strategi spel - Red Alert 2

btw bry dig inte om Reza:P

Visa signatur
Permalänk

Never Winter Nights

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

battle realms kanske? grymt bra spel

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Warcraft 2 till rena-rånet-priset eller starcraft till liknande

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
det är inte liknande men det ÄR bäst - Morrowinnd
strategi spel - Red Alert 2

btw bry dig inte om Reza:P

Ska han lira RA2 lär han ju lira på XWIF servern eftersom de "officiella" är typ cheat-infested och inte har någon chat i lobbyn. Vet inte heller om rankingen systemet funkar där. Kommer dock inte ihåg adressen till Olafs sida. :/

Googa på "olaf van der speck" eller något om du vill hitta den :D.

Permalänk
Medlem

Never(inget mellanslag här inte)winter nights som sagt, och c&c generals om du gillar strategi.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

jag lirade också wc3 men har tröttnat lite så jag började med age of mythology, det är skitkul

Permalänk
Medlem

problemet med age of mythology är att det är så himla dåligt. Det är inte gjort för multiplayer alls. Till exempel så vet jag att när man spelar online så kan man när som helst dra ut sin nätverkssladd för att skapa connection problems... för då får man ingen förlust för matchen. starkt jobbat microsoft...

Visa signatur

abit nf7-2.0 ||| XP2800+ @ 3200 ||| connect3d 9800se AIW ||| 2*256mb twinmos/winbond 3200 i dual ||| 19" ||| --- bw/wc3-tft pro player---

Permalänk
Medlem

Bf1942 med olika mods är skitkul
Men hur kan man tröttna på wc3? Det undrar jag bara