Permalänk
Medlem

Winrouter PRO

finns det nån sida där det står förklarat hur man confar winrouter så det funkar? Jag har fått igång så jag kan surfa men inte mer.
/tack

Permalänk
Avstängd

du menar Winroute ?

Och vad ska du göra mer än att "surfa"....

Ska du köra servertjänster och dyl ?....

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

typ köra msn icq irc. Har stängt av NAT på båda nätverks-korten. kan man öppna helt till en dator? så jag slipper öppna några portar allt, typ som der är när man har bredbandet kopplat direkt till datorn?

Permalänk
Medlem

Aha, låter som att 'DMZ' är vad du söker. Kort och gott öppnar den upp och kring går regler och det Interna nätverket. Igentligen skall detta skötas Hårdvarumässigt med ett extra nätverkskort.

En fråga? Varför ha server om du inte har någonting på den?

Permalänk
Medlem

okej men kan man inte göra det i winrouter? alltså köra ett dmz till min dator? jag kör den som router den datorn..

Permalänk
Avstängd

jag förstår inte. vad ska du ha det till ?

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

jag orkar inte portforwarda hela tiden... kan man det eller inte i winrouter?

Permalänk
Avstängd

ja du kan ju exkldera din datorn från NATen då ligger du helt oskyddat ut mot nätet ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

okej... hur gör man det då? enkelt förklarat!

Permalänk
Avstängd

under nat, det står bokstavliga, "exclude this computer from NAT" eller nått sånt
du har aldrig startat programmet ens om du har missat det......

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

ok tack kompis )

Permalänk
Avstängd

Ska jag knyta dina skosnären också?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

hehe... ja varför inte? hähhä =P