Permalänk
Medlem

Byta bläck i lexmarkpatroner?

Tja! Har ett par genomusla patroner till min skrivare. (lexmark z45) och har insett att nya kostar skjortan! Så.. jag vet inte riktigt om patronerna rent har tage slut eller om de bara har torkat ihop. Nu funderar jag på att köpa refillsatser och kladda på lite.

Men nu är frågan: OM patronerna har torkat ihop. Går det då att lösa up bläcket i dem med nåt eller måste jag inse att det bara är att lägga ut ~600kr på nya patroner??

//Gyppo

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte hur pass bra skrivare du har.

Annars skulle jag rekommendera att köpa en ny skrivare.
Canon har grymt billiga patroner. Blev billigare för mig att köpa en canon än patroner till min HP då jag hittade en billigt.
Patroner till Canon kan man köpa billigt från inkjet.

Nu blev det lite power Canon inlägg

Permalänk
Medlem

är det det enda man kan göra? ingen som vet om det intorkade bläcket löser upp sig när det kommer nytt friskt bläck??

theboogirman: Inkjet?

Permalänk
Medlem

Nej, det löser inte upp sig. Iaf inte för mig.
Köper aldrig mer en Lexmark!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
är det det enda man kan göra? ingen som vet om det intorkade bläcket löser upp sig när det kommer nytt friskt bläck??

theboogirman: Inkjet?

Var nog lite seg i skallen.. www.inkclub.com
Kom på att en kompis som jobbade med kopiatorer rekommendera en droppe diskmedel på patroner som hade torkatigen. Du kan ju testa det.

Permalänk
Medlem

Re: Byta bläck i lexmarkpatroner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Tja! Har ett par genomusla patroner till min skrivare. (lexmark z45) och har insett att nya kostar skjortan! Så.. jag vet inte riktigt om patronerna rent har tage slut eller om de bara har torkat ihop. Nu funderar jag på att köpa refillsatser och kladda på lite.

Men nu är frågan: OM patronerna har torkat ihop. Går det då att lösa up bläcket i dem med nåt eller måste jag inse att det bara är att lägga ut ~600kr på nya patroner??

//Gyppo

Är det inte så att bläcket är slut i patronerna? Om det är en ny skrivare så brukar vissa tillverkare vara väldigt snåla med att skicka med bläck. De är bara fyllda så att de räcker ett litet tag.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Nej förfan köp dig nåt refill. Har haft en lexmark och vet hur det känns.. DYRT!

Köpte mig en brother scanner/kopiator och skrivare.. 3-1... och då har jag separata bläckpatroner. Rött Cyan , blå och svart. Så jag byter bara den som är slut.
Som någon skrev, köp dig en vettig skrivare, eller så kan du ju testa med diskmedel.

Edit: ska man droppa i själva behållaren eller? Jag förståd inte riktigt det där.