bränna flera cd-images på dvd+r?

Permalänk
Medlem

bränna flera cd-images på dvd+r?

jag har haft kört in en del jag filmat med en analog videokamera via ett videoin-kort till datorn under en tid.

jag började med att spara som imagefiler och har nu samlat på mig ett antal gigabyte. meningen var att det skulle brännas ut på cd-skiva och den kändes rätt med image-filer (typen .bin)

nu har jag dock köpt ett stort packe dvd+rskivor (inet,2 x 25st á 175:-) och tänkte istället bränna in dessa filmer på dvd+r-skivor istället.

nu till problemet. jag har inte lyckats göra detta med varken nero eller 120% alcohol. programmen klagar och säger att jag ska sätta in en tom cd-rskiva.

min plan var att bränna flera spår med en fil i varje och inte stänga skivan mellan. ungefär som att först bränna in en mp3-låt och sedan en till och en till och inte göra det på en gång. fast med filmer den här gången. och på dvd+r.

hur gör man?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det du verkar vilja göra är nog inte möjligt? - vad du kan göra är att bara bränna ner imagefilerna (som vilka filer som helst) på DVD:n och sedan använda ett imageprogram typ alcohol för att accessa dem från DVD-skivan.

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

du tror inte det är möjligt?

grejen är den att jag tänkte kolla i dvd-spelaren. alltså ha dvd-skivorna som fin lagring som inte pajar efter några år. det är illa med vhs-band och hårddisken vågar jag inte riktigt lita på.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag är forfarande inte säker på vad din kravspecifikation är iofs men som arkiveringslösning funkar ju mitt förslag utmärkt men imagefilerna kommer då kräva imageprogramvara på datorn och ej vara accessbart på standalone-spelare med annat än att du bränner ut imagefilen du vill se på t.ex CD-RW.

Ditt andra alternativ innebär att du skapar ett videoprojekt för DVD där du redigerar ihop innehållet (ditt videomaterial) från dina image-filer. Då löser du alla dina problem men får jobba "lite" mer för det.

Edit:+o +du

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

Instämmer med Morfeus, det enklaste är nog att extrahera video-filerna och bränna sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej. det kanske är ända sättet

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?