Permalänk
Medlem

En varning till er som tänker försöka er på att installera MacOSX med PearPC, jag liksom en del andra har fått problem med att boota OSX efter installationen. Det finns lite mer om det på sourceforge.
https://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=1073901&for...

Visa signatur

Vi radioamatörer gör det i vågor... ~~~~73 de SM4XSN
AMD64 3200+@2450Mhz| H2O-kylning | LG Electronics 915FT 19" | Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade | Seagate 7200.7 160gig x 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Det har han nog själv. Han är ju Mac-användare.
Å hans PC tror jag inte är mycket att hänga i granen

Min PC är grym!

Ni som fått in OS X, kan man göra något med det? Eller bara titta på det och konstatera att "jag kör Mac OS X på min PC..."?

Permalänk
Medlem

Nillon: när kommer du upp nästa gång? kanske kan ta med nå OSX skivor då...eller kanske kaipa?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Då fixar du ett bra pris på en iBook åt mig bara för att?

Tufft iallafall

He, jag känner en person som säljer apple maskiner och de tjänar visst inte mycket alls per såld maskin ifall de säljer dem för priset som apple rekommenderar, typ 50kr per maskin. Så hoppas inte för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Nillon: när kommer du upp nästa gång? kanske kan ta med nå OSX skivor då...eller kanske kaipa?

Augusti... men kaipa är ju snäll så.

Permalänk
Medlem

För slött och för jobbigt. Lekte med det igår kväll och man är lite små impad. Men hastigheten är skrämmande. Nää, vill man leka OSX ska man skaffa ett riktigt äpple och inte ett emulerat päron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Augusti... men kaipa är ju snäll så.

Augusti, ditt as, vad ska du göra i malmö hela sommaren?

Har du kvar nån G3 att sälja?

Men du får ta och tacka kaipa för skivorna

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Träffat kaipa flera gånger. Trevlig typ..

Ni som testat emulatorn, är den användbar till något??

Permalänk
Medlem

Nu när PearPC 0.1.1 är släppt så kraschar inte findern iaf
Jodå, om man ställer redraw_interval_msec till 50 så tycker jag att det är acceptabelt att leka runt lite i. Jag har ju redan osx på ibooken så jag bryr mig inte alltför mycket men jag ska se vad en kompis tycker när han får låna en skiva imorgon då han gärna skulle köra osx.

Visa signatur

Vi radioamatörer gör det i vågor... ~~~~73 de SM4XSN
AMD64 3200+@2450Mhz| H2O-kylning | LG Electronics 915FT 19" | Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade | Seagate 7200.7 160gig x 2

Permalänk
Medlem

visst fungerar det, men man e något begränsad på man måste lägga allt på .iso filer för att få in det i lagret. Tills nätverksfuntionalitet är löst så är det väldigt oanvändbart, väldigt kul dock.

liten film:
http://amfibianart.desktopninja.com/Stuff/Macosx/clip.rar

tråd i mitt favvo forum där detta diskuteras:
http://www.gfxoasis.com/board/index.php?showtopic=9396

jag e amhar där också om ni undrar, global mod ;-).

ps. det tar inga 8 timmar att installera OSX, närmare 1-2 timmar från första boot till findern dyker upp vid färdig installation.

Permalänk
Medlem

har någon fått igång pearpc i freebsd?

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

amhar: kan du förklara hur man får in Mac OS X, jag har fått in Darwin, men sen tar det stop. Kan man starta installationen från BSD shellet ?

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Avstängd

PearPC 0.1.2 Released

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått igång 10.3

http://paje.mine.nu/macosx.jpg

Permalänk
Medlem

Drar upp den här tråden igen nu eftersom jag är så stolt att jag fått saker och ting att fungera

Jag är medveten att det här är unix avdelningen - men jag testade på min windows maskin.

Det var ganska bökigt - speciellt att få nätverket att fungera, men det är mycket snabbare än jag trodde från början! 500 gånger slöare my ass!

Visst - det kanske inte är fullt användbart ännu - men det är ta me tusan inte lång borta

Permalänk

Ledsen för att gå lite offtopic, men tänkte höra om någon har 0.3pre versionen som funkar? Alla länkar jag får tag på är nere, och den nuvarande sourcen på cvs'n fungerar inte. :/

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är lite konstigt att softpear inte blivit nämnt än, det är en recompiler till skillnad från emulatorn pearpc.
http://softpear.sourceforge.net/
(det skulle alltså kunna gå i hyffsad hastighet, men detta kommer betydligt senare än pearpc, om alls)

Permalänk
Medlem

är det svårt å få igång i linux/debian?

Visa signatur

8D

Permalänk
Hedersmedlem

crash_M: Var inte svårt att installera det i Gentoo iaf.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle testa med morsans MacOS. Vad det nu är för version..

Permalänk
Medlem

hmm när jag installerade det så fick jag en massa med fel när jag körde make om att den inte kunnde hitta eller skriva till en viss katalog

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jag tänkte testa det här på min Windows-dator, men MacOS X installern hittar ingen disk att lägga det på. Jag har laddat ner en 6gb stor image-fil och ställt in i config-filen, men det funkar inte :X Någon som vet vad jag har gjort för fel?

Bah, SBS såklart :/

Permalänk
Medlem

Någon som testat 0.4-pretjohejsak? 0.3 är installerat och funkar fint på min burk, nätverk och allt, men det är ju lite småslött.
JITC för AMD64 nu!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Mitt nätverk funkar inte, men det är inte en så stor förlust. Nu vet jag hur det ser ut iaf.