Driver 3 på PS2 eller Xbox.. ska köpa imorgon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Har det till xbox, knappt spelbart! Hackar för mycket. Varning, tanka ej!

Dock har jag inte testat det till ps2, så jag har inget att jämföra med. Men mycket sämre kan det inte bli iaf.

Tanka? Här är det väl ingen som tankar saker, vi är är alla ärliga och köper våra spel

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Att det kostade 4000kr precis när xbox kom är bara bra marknadsföring av Sony. Sen sög inte PS2 när den kom och du är du en idiot.

Bra marknadsföring av Sony "HA". Tror inte att jag va den ända personen som gnälde om PS2 grafik när den kom ut den va ju samma som PS1.

Och har haft många konsoler och PS2 måste vara världen sämsta påhit, PS1 var mycket rolig men PS2 bara en moddad PS1 som kosta skjortan:p

Och du "jag 567" menar du att du skulle kunna spela FarCry på en P1 bara man optimerar spelet ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Bra marknadsföring av Sony "HA". Tror inte att jag va den ända personen som gnälde om PS2 grafik när den kom ut den va ju samma som PS1.

Och har haft många konsoler och PS2 måste vara världen sämsta påhit, PS1 var mycket rolig men PS2 bara en moddad PS1 som kosta skjortan:p

Och du "jag 567" menar du att du skulle kunna spela FarCry på en P1 bara man optimerar spelet ?

äh tyst me dig, du har uppenbarligen inte lirat alla toppspel.

Permalänk

Märker att många PS2 fanboys sitter i forumet väx upp snälla.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

att man ens orkar svara på alla hans omöjliga och barnsliga försvar mot xboxen...
antagligen köper man driv3r till ps2 om man nu har vant sig så mycket vid den kontrollen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

vänta på pc versionen kör på tv-out med någon gamepad som ser exakt ut som PS2 gamepaden Bättre grafik , samma känsla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nån som kan berätta om "dämparna" på bilarna är som i Gta/vice city för jag testade True crime för ett tag sen och det är fan ingen känsla i bilarna där.

Permalänk

PS2 såklart! GT4 är ju för fan på väg!

Edit: Dock Shenmue 3 till XBOX. Fan för detta.

Permalänk
Medlem

Innan ni läser mitt inlägg så kan jag tillägga att jag inte har läst alla tidigare!!...

asså herregud, "perfekt" handkontroll till ps2? inte för att driv3r är nåt first person spel men first person spel går absolut inte att spela till ps2 det blir ju alldeles hemskt!

Sen så kan jag ju säga att (om du inte har märkt det) så har xboxen MYCKET MYCKET bättre grafikmotor, kontrollerna är perfekta, fast inte de små dom känns som ps2, det ska vara det grova originalet..

Läste att det hackade för en kille på sin xbox, då kan jag j ubara säga.. Antingen uppdaterar du den, eller så säljer du den och köper en ny för din nuvarande version verkar ju som att den köptes för nåt år sen.. har en hyfsat ny xbox (i våras) INGA hackproblem alls i hela spelet..

Om du köper det till ps2 så kan jag bara säga att du gör ett misstag grabben..

EDIT: Sen förstår jag inte NÅGON anledning att en ps2 skulle vara bättre förutom spelutbudet och typ socom o killzone.. men killzone kommer nog inte bli så kul eftersom det e first person som jag snackade om innan..

Xbox har bättre grafik, hårddisk, väldigt mycket skönare kontroller, legendariska spel som Halo, Amped m.m , LIVE har den också och det kan inte ps2 slå alls... Xboxen är också så mycket mer än en "vanlig konsol" om du grejjar med den kan du tillome få windows och linux till den, + se filmer och du slipper massor av jobbiga skivor utan kan ha allt på hårddisken..

Min slutsats: PS2 vinner inte på någon front mot xboxen förutom att den har lite mer spel, dock är de flesta skitspel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Och du "jag 567" menar du att du skulle kunna spela FarCry på en P1 bara man optimerar spelet ?

Visst. Men där är nog resurserna alltför lite så att FarCry skulle förlora mycket om det skulle konverteras till PS1.
Men det som jag menade var att dagens konsoler har inte så stor skillnad i hårdvara utan frågan är bara hur och till vad de används.

Permalänk
Medlem

Köp Xbox ! Så kan du lira Fable sen också !

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Ta XBOX den har en ljusare framtid än PS2. Och till alla idioter PS2 grafiken söög redan när den kom ut !!!!!!!!

Speciellt när X-boxen bara kostar 890 kr att köpa nu

Permalänk
Medlem

Driver 3 är sämst.....

Permalänk
Medlem

HAHA va lol det måste va att spela driver 3 på en rötten PS2 vilken sögen grafik allså

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

hmm.
Bebisarna har visst vaknat!!

Permalänk
Medlem

nordicgamers har recenserat både xbox och ps2, ps2 fick 4% bättre hahaha!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Bra marknadsföring av Sony "HA". Tror inte att jag va den ända personen som gnälde om PS2 grafik när den kom ut den va ju samma som PS1.

Och har haft många konsoler och PS2 måste vara världen sämsta påhit, PS1 var mycket rolig men PS2 bara en moddad PS1 som kosta skjortan:p?

Ja iofs, det är ju exakt likadan grafik på PS2 och PS1...

Tekken 3 (PS1):

Tekken Tag Tournament (PS2):

Tekken Tag var ett spel som kom väldigt tidigt till PS2 och det hör knappast till de snyggaste.

Kunde aldrig tänka mig att det fanns så fanatiska Xbox fanboys som dig Sturmovik! Hur kan du ens påstå något så dumt som att det inte är någon skillnad mellan PS1 och PS2 grafiken? Shame on you!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Köpte PS2 och Driv3r!
Inga problem här och det är exat så bra som jag trodde att det skulle vara!
The Getaway och Driv3r är 2 "måste ha spel" till PS2:an!

Nä nu måste jag lira lite mer survival... klarade att hålla ut i 02:07 minuter!

Permalänk
Avstängd

enda anledningen till att ha xbox är halo 2 och ggx2 #reload (ggx2 online!!) enligt mej, och kanske fable om moulenyx(?) håller vad han lovar (troligt..).

ps2 har mer och bättre spel än xbox, så för mej är den det självklara valet.

om man funderar på en gc kan man lika gärna behålla sin snes eller n64, samma spel igen fast med en finare yta..

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Speciellt när X-boxen bara kostar 890 kr att köpa nu

Var det där något sorts dåligt skämt?
Om du är seriös så vill jag veta var du sett ett sånt pris )

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Var det där något sorts dåligt skämt?
Om du är seriös så vill jag veta var du sett ett sånt pris )

På Power i Barkaby utanför Sthlm.

Edit: Såg det i tidningen, nåt kampanjpris tror jag.

Permalänk
Medlem

Oh
Snacka jag ska dit, men de har antagligen bara 3st som vanligt

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

så här är det:

driv3r är ett skitspel, oavsett om du kör det på ps2, xbox eller dator.
spelidén är helt okej, och grafiken får också godkännt men resten av spelet är skit.
sjävla körningen saker helt realism, och när man inte sitter i bilen är det ännu värre, nästan helt omöjligt att styra.

men, ska man köpa det så köp det till xbox. till ps2 suger grafiken riktigt hårt.. (fast för att vara ett ps2 spel är det väl okej, om det nu säger något).

köp hellre true crimes of L.A. till xbox, mycket bättre spel!