Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/Untitled-3_co...

Om ni kommer från andra världar (ej Valoria då) så kan ni få Kanaler för det också. Skulle vara trevligt om det kunde bli som en vana för många tibia-spelare att snacka på Ventrilo, vi är redan ganska många från Valoria som kommer in och snackar...

OBS! Snälla, kom inte in och hota folk och sånt, har hänt förut. Vi försöker hjälpa varandra och snacka allmänt om tibia.

Hemsida: http://tibia-vt.no-ip.com/

Offtopic: tartin5, sätt en _blank på Forum-länken på din Ventrilosida, tack (rush)

Spelade Tibia lite strött för 2 år sen, inte särskilt seriöst.

Permalänk
Medlem

Lirar en 106 royal på Lunara vid namn Dorien.

Btw, ingen som vet hur fan man får upp FPSen?

Vi snackar 25fps på GF2 64 mb, P4 2ghz, 512 ddr

Visa signatur

Jag har inga fördomar, jag hatar alla.

Permalänk
Medlem

Vatefan, själv har jag 30 fps på mitt system (se signatur)...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

asså jag har fått för mig att tibia e ett betal spel ? om det inte är så så kan ni gärna säga vilken server eller dyligt ni speler på

Permalänk
Keeper of the Bamse

Dra igång en Anticadel på din ventriloserver, tartin5. Lyssnade lite nu på "Tibia #1" och det var bara en massa skrikande småungar. Mokuni typ. 10 år?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade en 96 paladin på premia (hi dalith), deletad nu efter att jag delat med en polare

Lirar nån 95 pally på annan värld nu..

Permalänk
Medlem

jag var 50rp p[ julera innan jag quittade. sen dess har jag inte startat spelet.

Permalänk
Medlem

lvl...12

Jag har typer mellan lvl 17 och 8 i julera
Jag har bytt char helatiden så jag har ingen bra, just nu spelar jag med min kngiht Tazavoo lvl 12 och försöker få lite bra skills. Jga har liksom 2 paladins,2 sorcerer och 3 kngihts
Ingen som har någon lvl 20+ som dom inte spelar med som jag kan få? xD

Permalänk
Medlem

Level 35 elder druid på danubia

Permalänk
Medlem

Way to bump, men oh well fire missiles.

Lvl 26 msourc på Aurea - Zejjnt
Lvl 4 (ska bli msourc) på Samera - Zajjnt
Lvl 9 sourc (ska bli m) på Valoria - Zeijjnt

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

jag har aldrig förstått varför en del gör en ny char men med samma voc som tidigare, det blir ju som en dålig repris.

kan nån förklara för mig?

Permalänk
Medlem

Eftersom någon drog upp denna gamla tråd kan jag ju passa på att fråga om någon är intresserad av att köpa domänen www.tibia.se. Om intresse finns, Maila eller PMa mig.

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

jonteL: För att jag gillar den vocen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk

vad PKers och Paers?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Pk

Pk=Player Killer

Permalänk
Medlem

Pa= Preminum account, om du köper det får du tillgång till mera saker (städer, spells, m.m)

Permalänk
Medlem

åå tibia... det mest beroende framkallande spelet....
för 3-4år sen fanns det bara 1 värld då nån i klassen började spela sen spred sig det snabbt och många i klassen började lira... man kom upp till main visste ingenting jag råkade ta ett par spears som låg på en postlåda... sen började nån kuta efter mig o döda mig sen snackade jag och min klasspolare (f.d rufus på premia) om att teama ihop oss och döda en annan polare... slutade med att rufus gick bakom min rygg med den andra killen och dödade mig, heheeh en annan kul grejj var när en kille i datorsalen pkade polarn i andra datorsalen.. den andra killen kom rusandes in bölade och började slå på han som pka riktigt goa tider
Chars:
Xiralo Loriens, Elite knight lvl 38, Premia
Lord jocke, Knight lvl 21, Antica
Dello, Druid lvl 15, antica

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Pa= Preminum account, om du köper det får du tillgång till mera saker (städer, spells, m.m)

Nej, Premium account benämns Prem.

PA = Power abuse, en spelare som är PA använder t.ex. sina kontakter eller sin höga level för att utpressa folk eller på annat sätt få fördelar. Vanligt PA är t.ex. frasen "Give me 10k or die" från en lvl 50 knight mot en lvl 15 druid eller liknande.

Visa signatur

Permalänk

Någon som är med i Del'Toros här?

Permalänk
Medlem

ZaInT: man kan säga PA till Preminum Account också, har sett det många gåner, men ja visst, man brukar säga prem eller p acc..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Jag var en liten sorcerer och trodde att jag kunde spöa en drake själv.
Men men, så fick man sig ett par smällar och där låg man (You are dead).
Loosade knight armor, var mycket för min lvl då.
En kille messar mig och skriver att han lootat min kropp.
Gav han en utskällning och sen fick jag tillbaka allt.
--------------------------------------------------------
Men nu kan inte nån liten drake spöa mig längre

"you never forget your first dragon"

har en pally på lunara (armarion lvl 26) & en knight på nova (proxan lvl 25)

lirar inte så mkt men det ska de bli ändring på.

btw: e rl polare med nixon ferare

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.

Permalänk
Medlem

*varning flame* tibia suger det är det sämsta spelet... man fastnar i klistret och gör bort hela sitt liv på ett skit 2d spel..

Permalänk
Medlem

har en lvl 20 sorc,men jag startade en knight som jag spelar på för tillfället lvl 10 än så länge =P

Permalänk
Medlem

Seriöst, skulle det spela någon roll vad man har för FPS i ett pokemon spel?

Hela spelet ser löjligt ut, imo.

Kan någon förklara vad hela spelet går ut på, i EN mening med max 20 ord ?

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Seriöst, skulle det spela någon roll vad man har för FPS i ett pokemon spel?

Hela spelet ser löjligt ut, imo.

Kan någon förklara vad hela spelet går ut på, i EN mening med max 20 ord ?

ehm ha roligt på många många sätt, tex PKa å team-hunta deamons å heroes, härliga adrenalin kickar...

BTW finns inget bra svar egentligen, nästan alla mmorpgs går inte ut på något speciellt, att komma i topp i princip....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donno
Hade en 96 paladin på premia (hi dalith), deletad nu efter att jag delat med en polare

Lirar nån 95 pally på annan värld nu..

Faron Darkheart?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Tibia behöver en updatering snart, börjar bli tråkigt.
Själv är jag level 100 master sorcerer och är Gamemaster.

Hej Dalith, trevligt o se Gathering dra sig ur kriget så man slipper få dig efter en :D:D:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RakooN.se
Någon som är med i Del'Toros här?

Dom flesta Del'Toros går i min skola

Permalänk
Medlem

44 elite knight @Galana

Visa signatur

tURn-Ti tack för sitt :)

Permalänk
Medlem

Spelade för ett bra tag sen upp min char till lvl 40 på amera fast fick damp och pkade lite lätt och kasta bort allt och blev lvl 34 sen lvla till 36 igen och gav bort min char till en annan kille som har den tilll typ lvl 50 nu. Efter jag slutade så började jag istället måla "tibiaitems"
så här har ni lite samples :

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man få en adrenalinkick av att se två stycken pixelhögar stå brevid varandra och framkalla rökpuffar?

Permalänk
Avstängd

Tibia är utan tvekan det roligaste RPG spel som gjorts :).

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]