Permalänk
Avstängd

Domän registrering

Hej! Jag har reggat en domän, LANPortalen.se, och kör hemsidan på min egna dator, dvs jag har den inte på något webbhotell.
Men jag kan bara få det att fungera med 'redirect' funktionen, dvs att när man skriver lanportalen.se så skickas man till retyle.myftp.org som i sin tur visas i statusfältet på min sida, och det vill jag inte. Samma sak med DC hubben, man kommer åt DC hubben genom retyle.myftp.org men inte genom lanportalen.se

Hoppas att nån kan hjälpa mig!

Visa signatur

1 3 3 7

Permalänk
Medlem

Re: Domän registrering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av retyle
Hej! Jag har reggat en domän, LANPortalen.se, och kör hemsidan på min egna dator, dvs jag har den inte på något webbhotell.
Men jag kan bara få det att fungera med 'redirect' funktionen, dvs att när man skriver lanportalen.se så skickas man till retyle.myftp.org som i sin tur visas i statusfältet på min sida, och det vill jag inte. Samma sak med DC hubben, man kommer åt DC hubben genom retyle.myftp.org men inte genom lanportalen.se

Hoppas att nån kan hjälpa mig!

Här är en simpel manual:
1. ta bort 1337 ifrån din signatur, du står tydligen inte upp till dess betydelse.
2. Använda IP-redigering, eller IP Aliass vad det nu heter (a-record) som pekar domänen emot ditt ip, INTE urlforward vilket du nu har.
Ska du ha flera saker tex, domän.se www.domän.se osv så får du peka om alla dessa en för sig. Ompekning tar tid för dns-servrar att förstå, vissa servrar tar dagar på sig andra reagerar direkt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Men jag har ju inte ett fast IP då jag har ADSL...Då måste jag ju ändra på loopia.se varje gång jag startar om modemet, eller rättare sagt när jag får en ny ip. Vad jag har gjort nu är att jag pekar på retyle.myftp.org som är ett namn istället för mitt IP, så det borde väl ge samma resultat med enda skillnaden att IP:n visas i statusfältet istället?

Visa signatur

1 3 3 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retyle
Men jag har ju inte ett fast IP då jag har ADSL...Då måste jag ju ändra på loopia.se varje gång jag startar om modemet, eller rättare sagt när jag får en ny ip. Vad jag har gjort nu är att jag pekar på retyle.myftp.org som är ett namn istället för mitt IP, så det borde väl ge samma resultat med enda skillnaden att IP:n visas i statusfältet istället?

Nej, domäner måste bindas emot en ipadress för att ge den funktion du önskar, råkar du ha en dynamisk ip borde du antingen överväga webhotell eller byta ip varje gång du får nytt.
En urlforward sätter bara din sida i en frame kan man säga.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")