Permalänk

Hur länge till räcker mitt 300W?

Jo, är så att jag börjar bli lite smått orolig över hurvida mitt ynka 300 W:s pallar med länge till. Mitt nuvarande nättagg är detta: FSP 300W, min gissning, baserat på vad jag hört samt egna erfarenheter so far, är att det är kvalitetswatt det handlar om.

Iaf, huvudskälet till min oro är det nya grafikkortet, Leadtek 6800LE, vilket jag misstänker äter en hel del. Strömkonsumtionen kommer också öka mer än väl då det blir dags att låsa upp pipes mm. Har i övrigt inga fläktar (undantaget PSU och grafikort), en seagate baraccuda, en NEC-2700 DVD-RW, och barton XP 2700+. Vore tacksam om någon vet var man kan hitta specs. för watt-konsumtion för olika komponenter, gärna också hur man skall justera detssa värden vid överklockning...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

du kan nog var ganska lugn tror jag. jag har precis skaffar ett leadtek 6800LE och mitt nätagg är på 200W, funkar hur bra som helst. Andra sakerna i datorn står i sign.

Visa signatur

AMD 64 3200+ @ 2.2 , EPoX EKDA8J, 512mb DDR @ 400, Leadtek 6800LE @ 16/6 300/700, Thermaltake Lanfire VM2000.

Permalänk

Puh, jo det verkar ju rätt så betryggande, tycker att det blivit en sån Watt-hets på sistone, därav min oro...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

hehe 300w mitt agg som var med i chassit kör jag
P4 2,4Ghz 533bus
4st ide 7200rpm diskar
Radeon 9800SE AIW
2st 80mm fläktar, 1st 120mm
DvD brännare... har även haft en till hdd ..
såå du behöver nog inte oroa dig så mkt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Ok, det var skönt att höra, men fortsätt gärna att skriva i tråden, exv någon som vet hur mycket ett klockat 6800 med alla pipes upplåsta drar?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Köp ett nytt agg är min rekomendation... mitt small förra veckan och moderkortet rök... Hör av dig om du vill köpa ett av mig, har ett över

Visa signatur

| Intel Core 2 QUAD Q9400 2.66GHz | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H | Corsair XMS2 Xtreme TWIN2X4096-6400C5 G 2x2GB | Western Digital Caviar Green WD5000AACS 500GB 16MB cache SATA2 |

Permalänk
Hedersmedlem

På mitt 300w kör jag 6 chassitfläktar, 1 UV rör, 1 SATA hdd, 1 athlon64 cpu.

Det fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem

Det räcker ända tills det går sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pete Zahut
Köp ett nytt agg är min rekomendation... mitt small förra veckan och moderkortet rök... Hör av dig om du vill köpa ett av mig, har ett över

Öh, om nu ett nätagg smäller av ålder så tror jag att det är vääääääldigt udda att det tar moderkortet med sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pete Zahut
Köp ett nytt agg är min rekomendation... mitt small förra veckan och moderkortet rök... Hör av dig om du vill köpa ett av mig, har ett över

Small? Som i exploderade? Låter obehagligt....

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org