Permalänk
Medlem

trött på WC3

Ge mig ett komplext RTS, ett avancerat RTS, ett invecklat RTS! Åååååååhhhh jag står inte ut längre

Spelar ingen roll hur grafiken eller ljudet e! bara man får tänka och kriga online!

längtar tillbaks till Settlers 3 där det dessvärre inte finns många kvar att spela mot/med längre

Permalänk
Medlem

Det gamla goda Z! Det har många fördelar med sig. Var egentligen före sin tid på många punkter, faktiskt.

Annars tycker jag du ska ta en titt på Total War fronten. Visserligen Tur Baserad, men är väl ett av de mer verklighetstrogna och dessutom roligaste strategispelen. Sedan Hearts of Iron är ju också ganska verklighetstroget, och definitivt invecklat och stragetiskt. Men lite för invecklat för mig.

Annars så tycker jag nog WC3 är det bästa RTSet man kan hitta. Men jag ger lite tips på några andra RTS iallafall:

Age of Mythology
Homeworld (och expansionen Homeworld: Cataclysm. Det är som ett helt nytt spel. Det kräver inte heller orginalet)
Impossible Creatures (inte så jätte invecklat, men förbaskat kul)

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, men vad är Z?

Permalänk
Medlem

Rise of Nations är inte helt tokit det heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oernen
Tack för svaret, men vad är Z?

Z

Vill du spela multiplayer så är Warcraft II det eviga storspelet.

Permalänk
Medlem

Dawn of War, kanske inte så invecklat, men du kan alltid testa om du tycker om det.

Bild:

Permalänk
Medlem

Colonization

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det självklara valet är starcraft.

Ska nog spela det hela natten tror jag.

Permalänk

Jag tröttnade också på wc3 ganska nyligen och gick då tillbaks till sc/bw. Det visade sig vara roligt fortfarande

Permalänk
Medlem

Starcraft är världens bästa RTS =),

Permalänk
Medlem

Starcraft..
Warcraft 3 kan man inte tröttna på!!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Re: trött på WC3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oernen
Ge mig ett komplext RTS, ett avancerat RTS, ett invecklat RTS! Åååååååhhhh jag står inte ut längre

Spelar ingen roll hur grafiken eller ljudet e! bara man får tänka och kriga online!

längtar tillbaks till Settlers 3 där det dessvärre inte finns många kvar att spela mot/med längre

Starcraft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Starcraft..
Warcraft 3 kan man inte tröttna på!!

Exakt. Nog för att SC är bra, men WC3 är bättre.

Permalänk
Medlem

Några bra strategispel:
Europa Universalis 1 och 2
AoE2
Rome: total war
C&C generals zh
Victoria
Total Annahilition
Close combat

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Exakt. Nog för att SC är bra, men WC3 är bättre.

Nevah! starcraft for president.

Permalänk
Medlem

shattered galaxy. Jag har aldrig spelat det men en jag känner var helt lyrisk över det, han sa att det var som starcraft men mer avancerat. Det är något slags mmorpg rts. Det finns gratiskonton med lite handikapp och sen betalkonto där allt är "som det skall vara"

http://www.sgalaxy.com/

Permalänk
Medlem

Man tröttnar oftast aldrig på något spel man e skillad på, så de kan nog bero på de! se lite wc3 replays (www.wc3replays.com) och jobba upp dig tills du kan ta ett par andra skillade personer då ska du se att de blir bra mkt roligare efter ett tag :)..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD64 3000+ | Radeon 9800 Pro | Kingston 512 DDR3200 | 160GB Samsung | 6850 3DM03 |

Permalänk
Medlem

Rise of Nations är riktigt avancerat och kräver att man kan hålla många bollar i luften... rekomenderas

Annars är ju SC/BW alltid en pärla

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Z! Riktigt höjdarspel. Jag gjorde en gång en starcraft-bana som emulerade z. Det var ungefär samma spelmekanik, men ingen speciell grafik eller så. Ganska kul ändå, fast det spöar förstås inte originalet.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light