Vilket AMD64 Mobo sockel 939 ska jag köpa?

Permalänk

Vilket AMD64 Mobo sockel 939 ska jag köpa?

Tjenare. Jag undrar vilket moderkort som är det mest prisvärda och bra moderkortet som finns till Athlon 64. Det måste inte vara SLI på den, men PCI Express och inbyggt ljudkort och LAN.

Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig. Nån som har koll på AMD mobos

Gärna så bra och billigt som möjligt. Typ ett kort som har vunnit bästa budgetval, men är bra

Permalänk
Medlem

Du borde väl ha www.google.com på ditt internet oxå! Finns ju en uppsjö av recensioner av AMD64 moderkort på nätet!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Du borde väl ha www.google.com på ditt internet oxå! Finns ju en uppsjö av recensioner av AMD64 moderkort på nätet!

Vad hjälpsam du är. Visst har all goggle men då är det lite meningslöst att fråga här då. Han kanske inte är så insatt i hur man ska söka m.m.

Citat:

Of our top four boards, we can honestly say that any of these 4 would be a great choice. The K8N Neo2 and Gigabyte K8NSNXP are both based on the nForce3 Ultra chipset, and the Abit AV8 and Asus A8V Deluxe Revision 2 are very clearly the top of the VIA boards, reaching our second best overclocks at 289 and 280. However, if you look carefully at the features, performance results, and just plain class in a market segment filled with top performers, the MSI K8N Neo2 stands out.

- www.anandtech.com

När det gäller Socket 939 så är alltså MSI K8N Neo2 det vassaste. Oops, såg nu att det kanske var en lite gammal artikel, nu har ju MSI släppt en nyare version med nForce4 chipsetet. MSI K8N NEO4 Platinum S939 nForce4 Ultra.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303748&cks=PRL

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

okej, tack Dinoman

Anledningen till att jag inte sökte på google var att jag inte vet hur jag skra söka riktigt. Och jag är inte så insatt och så. bättre att fråga personer på detta forumet, för det hjälper verkligen

Permalänk
Avstängd

MSI K8N Neo2 är ju det mest beprövade på detta forumet, så du kommer ju kunna få hjälp hur lätt som helst med det här.. Jag hade skaffat ett sådant. Möjligtvis hade kanske ett neo4 Ultra varit att tänka på.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]