Permalänk
Medlem

vet inte om jag håller med, eftersom det ändå får räknas som en "high end pc"(värsta om erbjöd iaf) så vill man nog att det är ett GT el Ultra, jag var iaf inställd på det..men självklart äre inget dåligt kort för d...bara långsamt

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniz
Låter inte alls som en "besvikelse"!
4600 är rätt nära vad jag får med mitt Ultra i orginalklockning. Har inte pillat på frekvenserna ännu.

4600 var i 417/707 om jag inte mins fel.

Men jag tänker inte köra klockat, får duga som det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yarre
Fråga till de som har köpt en Fujitsu Siemens: Vad har ni fått för erbjuande om spel? För det står "3 valfria spel av 10 alternativ" men undrar lite över vad ni fått för alternativ, om det är gamla skräpspel eller spel man faktiskt skulle kunna tänka sig att köpa?

Undrar också om nån vet vad som finns att välja på, till HP erbjudandet?

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Beckz
Undrar också om nån vet vad som finns att välja på, till HP erbjudandet? [/QUOTE

Det fanns en del gamla spel, typ BF1942, MOHAA, IGI och några fler spel. Inga nya spel.
Sen fanns det en del barnspel, typ Mulle Meck, nåt uppslagsverk, körskola. DVD filmer typ 6 stycken, The Score, Harry Potter mm.

Sammanfattningsvis så var det inget att jubla över.

Permalänk
Medlem

Kunde man ju lista ut

Tack för svaret

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

Alla pratar om brum-ljudet från datorn när man för muspekaren över skärmen. Det problemet har sannerligen jag också, men är det INGEN som plågas av högljudda hårddiskar. Mina 2x160GB låter värre än vad en ABC80-dator gjorde på skoltiden 1980. Det är ett ömsom gnisslande ömsom skorrande ljud. INGEN ANNAN??? (Pavillion 1160)

Visa signatur

/LAPA

Permalänk

Nej mina diskar är faktiskt helt ok. Låter knappt.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Har du oxå 1160 med 2st Maxtor 160GB?

Visa signatur

/LAPA

Permalänk

precis. Fast hette inte min 1060? nåja... Förmodligen samma.
Två 160GB plus en USB på 160.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Verkar vara samma! Ska ringa support i kväll o skrika!
Hade min 23-tummare inne på service över julen. Det var pixelfel på den (Bred svart rand över hela skärmen). Fick till slut en helt ny skärm. Det börjar inte så bra det här. Tur att man fortfarande har sin gamla hem-pc uppställd. En Dell 1,8Ghz. Hur tyst som helst!!
Fy, HP, Fy, Fy, Fy!!!

Visa signatur

/LAPA

Permalänk
Medlem

Ingen som har lösning på ljuded med musen?

Störande som fan ju!

Permalänk
Medlem

Här är LIO's nya HP Hem PC erbjudande d1262.se

http://hem-pcorder.atea.se/ostergotland/lio3/specframe.html

Beställde själv "Stora datorn" samt 23" f2304 skärm och multifunktions skrivaren

Synd att de är en 6600

Permalänk

kompisen hade också något knepigt ljud när han rörde musen,
Min fläkt i nätaggregatet lät väldigt dåligt.så vi bestämde oss att köpa ett nytt nätaggregat var.

Och då löste sig allt.
vi fick tystare dator och kompisens ljud med musen försvann.
Så köp ett nytt nätaggregat, vi köpte OCZ 450W MODSTREAM PSU från kylning.se

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Stulen

Jag skulle få min 1160.se nu. Men lastbilen blev stulen så hp har lagt till 2 månader extra leveranstid.

Permalänk
Medlem

Re: Stulen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
Jag skulle få min 1160.se nu. Men lastbilen blev stulen så hp har lagt till 2 månader extra leveranstid. Kan man kräva någon ersättning?

Jag fick höra att en lastbil blev stulen i Holland med 400 datorer, väntar på en 1182.se som ska dyka upp i slutet i februari början på mars, ingen förseningstid skulle det bli iallafall.

Kanske HP som hamnat efter med leveranserna pga det?

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

Ni med 1060 eller 1080, kan man sätta i en till disk där?

Finns det plats ? Och är den externa disken en 7200rpm Sata?

Permalänk

Funderar på om jag ska skaffa Pavilion D4091, med 23" skärm och Logitech Z-5500... Men nu har man ju hört så mkt skit om detta.. Tror ni den håller i 3 år? Där ska iaf vara ett 6800 GT i mitt paket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
Funderar på om jag ska skaffa Pavilion D4091, med 23" skärm och Logitech Z-5500... Men nu har man ju hört så mkt skit om detta.. Tror ni den håller i 3 år? Där ska iaf vara ett 6800 GT i mitt paket.

Beror väll på hur mycket du använder datorn...

och ja den kommer allt hålla men saker är ju den hur bra den kommer fungera bara...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Ni med 1060 eller 1080, kan man sätta i en till disk där?

Finns det plats ? Och är den externa disken en 7200rpm Sata?

Har för mig det finns plats för en extra hårddisk internt under dom standardmonterade.
Den externa disken är 7200 PATA.

Permalänk
Medlem

Funderar också på Pavilion D4091, men man blir ju inte glad av att höra sånt här. Är det verkligen så dålig kvalité på datorerna?

Permalänk

Ja.

Fast jag har vant mig med min. Dom är ju inte buggiga mjukvarumässigt eller trasiga direkt och jag får runt 5000 poäng i 3dmark05 så jag är relativt nöjd.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Jag har 23" skärmen. Den heter L2335 och är äckligt grym! Den är faktiskt klart över förväntan. CS och andra FPS-lir är inga som helst problem på den.
Jag är jävligt kräsen när det gäller bildskärm men denna är fenomenal!

Körde HL2 i 1900x nånting i wideformat. Porrigt som fan. 3d studio har aldrig sett bättre ut.

Tänkte beställa den fasst man kunde bara beställa för max 800kr/mån, eftersom vi beställde en Hempc+skärm. Vad betalar du i månaden för den? .. Skulle kosta 300/mån för oss.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

Lite osäker faktiskt.. Det dras direkt från lönen... Kanske runt 700 spänn ungefär. Jag är så rik så det märks inte hahaha

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Detta har HP kommit ut med för ett bra tag sen, har ni också fått det?

Står om missljuden.

"Det andra problemet gäller missljud när man flyttar musen. Detta ljud uppstår ibland i nätaggregaten, och gör att de nätaggregat som uppvisar dessa symptom ska bytas ut via ett serviceärende. Om du misstänker att du har detta problem skall du kontakta supporten för felvalidering. Supporten ordnar därefter upphämtning av datorn. HP:s servicepartner är också väl insatta i arbetet med detta, vilket gör det till en snabb serviceåtgärd.

Om du inte upplever problem med ljudnivåerna behöver du inte vidta någon av ovanstående åtgärder.

HP beklagar givetvis att de här problemen finns, men hoppas att de aktuella åtgärderna kommer att göra datoranvändningen till en bättre upplevelse.

Har du några ytterligare frågor kring detta så kontakta vänligen HP Support på 0200-25 10 10.

Med vänliga hälsningar

Hewlett-Packard Sverige AB
Hem-PC Gruppen "

Permalänk

Jo vi fick oxo den infon för ett bra tag sen och en kollega lämnade in sin burk till HP. Fick tillbaks den efter tre (!) månader och då hade felet blivit BÄTTRE men inte borta. Jag tänker inte lämna in min i tre månader. Då får det vara. Ska styra upp ett hiper-agg till den istället.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Har du värmeproblem i din burk Tommy5547?
Jag hade problem med Hdd temperaturen framförallt, även grafikkortet och chassietemp var högt.

http://www.hostpicsfree.info/show.php?img=42182810014342413.j...
http://www.hostpicsfree.info/show.php?img=52311910014352882.j...

Det löste jag sådär, vipps så sjönk Hdd temp 20 grader!
Sen får Hp tycka vad dom vill, men det är ju bara i chassiesidan jag har sågat, så det kan inte göra så mkt tycker jag ju.

Permalänk

Klockren lösning. Jag skulle lätt ha gjort likadant men jag vet inte om jag vill behålla burken eller lämna tillbaka den när erbjudandet går ut, därför har jag låtit bli att såga i den (och ta bort punkass fläktgallret på UT-fläkten bak som håller kvar typ 40% värme). Istället har jag slängt ut GPU-kylare och CPU-kylare och slängt in vattenkylning till CPUn i form av en Reserator1 och sen Zalman vf700 till GPUn.
Jag hade två diskar i min burk (du verkade ha tre) och mina diskar satt default precis under varandra. Jag ändrade så ena disken sitter längst ner och därmed skapar lite luft mellan dom.
Datorn startar inte utan CPU-fläkten inkopplad (heja HP) så min CPU-fläkt står nu och hjälper till att skapa ett flöde genom burken. Jag kör Speedfan 4.22 som låter chassifläkt och cpu-fläkt snurra på endast 30% av effekten. Det är runt 1300 varv/minut om jag minns rätt.

Summa sumarum så har jag en rätt tyst burk som inte är karvad och en Ambient-temp på 31 (ungefär, minns inte exakt) och en CPU-temp som idlar på 37 och maxar 54 grader i load.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Klockren lösning. Jag skulle lätt ha gjort likadant men jag vet inte om jag vill behålla burken eller lämna tillbaka den när erbjudandet går ut, därför har jag låtit bli att såga i den (och ta bort punkass fläktgallret på UT-fläkten bak som håller kvar typ 40% värme). Istället har jag slängt ut GPU-kylare och CPU-kylare och slängt in vattenkylning till CPUn i form av en Reserator1 och sen Zalman vf700 till GPUn.
Jag hade två diskar i min burk (du verkade ha tre) och mina diskar satt default precis under varandra. Jag ändrade så ena disken sitter längst ner och därmed skapar lite luft mellan dom.
Datorn startar inte utan CPU-fläkten inkopplad (heja HP) så min CPU-fläkt står nu och hjälper till att skapa ett flöde genom burken. Jag kör Speedfan 4.22 som låter chassifläkt och cpu-fläkt snurra på endast 30% av effekten. Det är runt 1300 varv/minut om jag minns rätt.

Summa sumarum så har jag en rätt tyst burk som inte är karvad och en Ambient-temp på 31 (ungefär, minns inte exakt) och en CPU-temp som idlar på 37 och maxar 54 grader i load.

Har lite temps att jämföra med, innan modden så låg kunde chassitemp gå upp mot 60 grader under fulload, och ilde runt 45-50. Lite högt enligt mig.
Hdd temp låg på 48,46,45
Nu så är dom på 26,24,31. Klar förbättring.

Men GPUn, ja den vettifan hur jag ska göra med.
Når 90 grader under fulload (fast det är då med maxclock, normal så ca 80.)
Borde jag byta till en bättre kylning?

Och sen hur kan du se CPU temp och dylikt i Speedfan?
Det enda jag ser där är HDD tempsen och inget annat.
För att se chassitemp osv måste jag gå in på grafikdrivrutierna.

Ja, summa av min mod så vart temperaturen mycket behagligare och jag tror den kommer överleva sommaren nu.
Den stora 120mm fläkten har jag fläktkontroller till så den låter inte så mkt, kör den på 50% ungefär.

Har du några mer ideer?

Permalänk

Jag kör senaste Speedfan. Han la till moderkortet då (PTGD-LA eller vad det heter nu igen). Ser alla värden UTOM GPU-tempen tyvärr. Då får jag gå in på Nvidias drivare.

Tjacka på dig en Zalman VF700 till Nvidiat. Passar klockrent och ta bort luckan (som du normalt tar bort när du stoppar i ett PCI-kort) så CF700:an snor luft direkt från hålet istället för luften i chassit. Jämför dock med om det är svalare att använda chassiluften då borttagandet av luckan faktiskt kan ge viss tjyvluft också.

Och tejpa för *.öppningar där du inte vill att luft ska smita in o ta bakvägen. Under burken i fronten t.ex. Jag antar att 120mm-fläkten blåser in kall luft från utsidan och inte suger ut luft från chassit.

Kanske även skulle testa att tjacka på dig en extra 120mm och ha inne i chassit som blåser massa sval luft rakt på GPU-fläkten från t.ex din första 120mm-fläkt.

Jag antar att du har samma kort som mig i burken Nvidia 6800 Ultra. Dom GPUerna funkar bra trots att dom snurrar i över 100 grader. Detta har jag dock LÄST att det är safe, bl.a på Guru3d där dom är rätt vassa. Ej testat själv dock.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Jag kör senaste Speedfan. Han la till moderkortet då (PTGD-LA eller vad det heter nu igen). Ser alla värden UTOM GPU-tempen tyvärr. Då får jag gå in på Nvidias drivare.

Tjacka på dig en Zalman VF700 till Nvidiat. Passar klockrent och ta bort luckan (som du normalt tar bort när du stoppar i ett PCI-kort) så CF700:an snor luft direkt från hålet istället för luften i chassit. Jämför dock med om det är svalare att använda chassiluften då borttagandet av luckan faktiskt kan ge viss tjyvluft också.

Och tejpa för *.öppningar där du inte vill att luft ska smita in o ta bakvägen. Under burken i fronten t.ex. Jag antar att 120mm-fläkten blåser in kall luft från utsidan och inte suger ut luft från chassit.

Kanske även skulle testa att tjacka på dig en extra 120mm och ha inne i chassit som blåser massa sval luft rakt på GPU-fläkten från t.ex din första 120mm-fläkt.

Jag antar att du har samma kort som mig i burken Nvidia 6800 Ultra. Dom GPUerna funkar bra trots att dom snurrar i över 100 grader. Detta har jag dock LÄST att det är safe, bl.a på Guru3d där dom är rätt vassa. Ej testat själv dock.

Tyvärr har jag ett 6800NU, men det presetar konstigt nog som ett ultra ungefär.
ca 4900 i 3Dmark05 maxklockat.
Men det blir endå grymt varmt, uppåt 90.

Tack för tipset om speedfan, ska genast testa.
Men vad menar du med att tejpa för alla öppningar? Menar du även då dom streckade på sidorna?
Kan jag även klippa bort nätet som sitter bakom chassifläkten?
Känns som den stoppar en hel del luft som du sa!
Grym bra program, Tack för tipset!

Hur lågt vågar man göra den?