Vi som tröttnade på WoW. Hur många är vi?

Permalänk
Medlem

tror jag satt 2dygn första den dagen ;D

Nu när jag får retail på fredag blir det

Fredag kl (När det kommer) till 00:00
Lördag 00:00-14:00(middag)15:00-00:00
Söndag 00:00-03:00(sova) 09:00-16:00(middag) 17:00-23:00(sova) sen jobba igen =(

Permalänk
Medlem

Tröttnade, men kommer ändå fortsätta ;D

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Ska fortsätta, helt klart. Ser fram emot att göra raids och hög-level-instanser med mina polare.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag spelade betan och kommer fortsätta i retail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag spelade bara upp till lvl19 och då slutade jag med quest som jag tycker är väldigt tråkigt själv, Blir det mera raid osv så kommer det bli kul

Permalänk
Testpilot

Tröttnade nästan på en gång, riktigt tråkigt är det.
Orka sitta flera timmar om dan bara för att gå upp nån level.
Sen är det på tok för dyrt med tanke på vad man får ut av det: levla i all evighet, skitskoj

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Tröttnade nästan på en gång, riktigt tråkigt är det.
Orka sitta flera timmar om dan bara för att gå upp nån level.
Sen är det på tok för dyrt med tanke på vad man får ut av det: levla i all evighet, skitskoj

mm kan lika gärna spela Diablo 2 då.

Om Everquest 2 får PvP nån gång, så går jag tillbaka dit istället.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Kan man få en motivation på hur det kan vara för dyrt? Hur mycket lägger ni på läsk/godis/bio/bärs osv i månaden? Klart mer än 120kr/mån. Jag tyckte betan var rolig och jag ska spela retail också. Jag ser mest fram emot PvP då jag tycker det är roligt. Jag kan hålla med om att vissa quests var dryga (Westfall någon....) men många var roliga, speciellt Scarlet Monastary och Deadmines. Jag hann komma till lvl 37 med en NE rogue. Hann med lite PvP med

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarion
Kan man få en motivation på hur det kan vara för dyrt? Hur mycket lägger ni på läsk/godis/bio/bärs osv i månaden? Klart mer än 120kr/mån. Jag tyckte betan var rolig och jag ska spela retail också. Jag ser mest fram emot PvP då jag tycker det är roligt. Jag kan hålla med om att vissa quests var dryga (Westfall någon....) men många var roliga, speciellt Scarlet Monastary och Deadmines. Jag hann komma till lvl 37 med en NE rogue. Hann med lite PvP med

Ok så du tycker att man ska lägga ner allt det ANDRA roliga och sociala ist?=)

Jag ska köpa retail, men kommer knappast fortsätta efter gratismånaden.
Min elräkning är billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
tror jag satt 2dygn första den dagen ;D

Nu när jag får retail på fredag blir det

Fredag kl (När det kommer) till 00:00
Lördag 00:00-14:00(middag)15:00-00:00
Söndag 00:00-03:00(sova) 09:00-16:00(middag) 17:00-23:00(sova) sen jobba igen =(

Samma här, fast skola då då

Permalänk

Jag lirade betan, men tröttnade väl lite. Det var lite segt, bara springande och sakletande. Det kändes som ett enda långt "hitta 7 såna här och ta dom hit"-nötande. Striderna kändes lite tama och förutbestämda också. Sen märke jag inte av någon karaktärsutveckling heller, man fick ju bara bättre stats varje level också uppgraderade/lärde man sig man alla tillgängliga skills. Jag märkte inte av något som helst taktikinslag i utvecklandet av karaktären.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

Spelat betan i 5 dagar och kom upp i lvl 22 tills betan lades ner.
Kommer absolut köpa Retail!

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk

kan säga såhär, jag hade varit glad om jag inte upptäckt detta spelet... så mkt mer nyttiga saker jag kunde gjort istället för att sitta och göra det. Önskade att jag inte beställt retail när jag tänker efter nu faktiskt

Permalänk
Medlem

Spelade betan och kommer självklart att fortsätta i retail.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluzz
pvp?

suck...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
kan säga såhär, jag hade varit glad om jag inte upptäckt detta spelet... så mkt mer nyttiga saker jag kunde gjort istället för att sitta och göra det. Önskade att jag inte beställt retail när jag tänker efter nu faktiskt

Håller nästan med dig Det är så otroligt beroendeframkallande och man kommer gå miste om/försaka så många saker pga det..... Detta är ett av de spelen som bokstavligt talat kan förstöra folks liv.

Men det är ju så förbaskat bra att jag bara måste skaffa det! Får bara se till att hålla beroendet i styr så inte för många saker går åt pipan......

Undrar förresten hur många som kommer köra maratonsessioner när det släpps för att nå hög lvl först:)

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

spelade betan och kommer lugnt forsätta.. provade olika raser o det va riktigt schysst.

Permalänk

Det bästa som gjorts...

Wow tråden har hängt sig förresten..... Är väl alla som försöker annonsera att betan är slut samtidigt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

förbokat det för att kunna spela på sen;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Jag spelade betan och spelet var helt okej, men jag orkar inte lägga ut över 100 kr i månaden.
Man kan få roligare saker för de pengarna.

Det blir Guild Wars för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Jag spelade betan och spelet var helt okej, men jag orkar inte lägga ut över 100 kr i månaden.

Det blir Guild Wars för mig.

ja fattar inte riktigt vad Guild Wars e för nåt.. kan du förklara?
va e skillnaden?

Permalänk
Medlem

Det är ett mmorpg som WoW, fast med ett par skillnader:

Ingen månadsavgift
En värld som ändras vartefter man klarar quester
Man kan ha två professions. T.ex. Warrior och Ranger.

Efter att jag spelade betan är Guild Wars märkte jag att det är mer inriktat på sammarbete, och inte solo som i WoW. Jag märkte också att questerna var mer varierande i Guild Wars.
I WoW är det för det mesta uppdrag som går ut på att döda ett antal olika monster.

När jag spelade den senaste WoW betan så märkte jag att alla körde ensammna, ingen vill gå med i party för att man får mindre exp då.

Missförstå mig inte nu, jag gillade WoW, men jag tycker att man får mycket mer för pengarna om man köper Guild Wars.

Annars är det inga större skillnader.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var jättekul, och jag har inte tröttnat heller. Men jag tror inte att jag ska köpa retail när det släpps, för det känns lite onödigt att betala månadsavgift för att spela.

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Det är ett mmorpg som WoW, fast med ett par skillnader:

Ingen månadsavgift
En värld som ändras vartefter man klarar quester
Man kan ha två professions. T.ex. Warrior och Ranger.

Efter att jag spelade betan är Guild Wars märkte jag att det är mer inriktat på sammarbete, och inte solo som i WoW. Jag märkte också att questerna var mer varierande i Guild Wars.
I WoW är det för det mesta uppdrag som går ut på att döda ett antal olika monster.

När jag spelade den senaste WoW betan så märkte jag att alla körde ensammna, ingen vill gå med i party för att man får mindre exp då.

Missförstå mig inte nu, jag gillade WoW, men jag tycker att man får mycket mer för pengarna om man köper Guild Wars.

Annars är det inga större skillnader.

Där jag spelade förekom rätt mycket samarbete. Saken är den att det är en nödvändighet då många uppdrag på högre levlar inte går att klara själv, utan man måste vara ett party. T.ex questet killing Arugal, vi var ett party på 5 st alla lite över lvl 20, men vi klaradet det inte i alla fall!! Höll på i 3 timmar eller nått innan folk började banga ur. Kom riktigt nära slutet men i och med att det var igår vi gjorde det och betan slutade i dag kändes det ju lite meningslöst.

Men i alla fall, för att klara ett sånt quest (elite, rött) ensam måste du nog vara lvl 60 eller nått

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluzz
pvp?

Lägger till rollspelande, men det är inte direkt WOW's starka sida tyvärr. Även om man inte är sådär hardcore RPG'r.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Spelade i 2 dagar sen insåg jag att det är "tomt" på något sätt. Det kan ha varit på grund av att det är en beta men... dessa quests....så fruktansvärt tråkigt. döda 10 grisar så får du lädersandaler osv, osv, osv. Jag gick och väntade in meningen med spelet. Det enda som blev kul var strax innan dom stängde betan... då blev det ju lite krig

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Spelade i 2 dagar sen insåg jag att det är "tomt" på något sätt. Det kan ha varit på grund av att det är en beta men... dessa quests....så fruktansvärt tråkigt. döda 10 grisar så får du lädersandaler osv, osv, osv. Jag gick och väntade in meningen med spelet. Det enda som blev kul var strax innan dom stängde betan... då blev det ju lite krig

Kan ju säga att det börjar bli mycket roligare när du blir lvl 30+ ungefär. Då blir det mycket samarbete och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Ok så du tycker att man ska lägga ner allt det ANDRA roliga och sociala ist?=)

Jag ska köpa retail, men kommer knappast fortsätta efter gratismånaden.
Min elräkning är billigare.

Det sa jag aldrig. Som du inte förstod så menade jag att man får helt enkelt prioritera det man vill ha. Vill man ha sötsaker och allt det andra så visst får man det... Men att påstå att det är dyrt att spela MMORPG i jämnförelse är ju bara dumt. Pengarna går till 24timmar support, ständiga utveckligar, nya spelområden/upplevelser osv. Men det visste du väl redan.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

Vad är WoW för spel?