Permalänk
Medlem

2 Gravyrer i Plåt! [BILDER]

Tjolahopp Var ett tag sen jag gjorde dessa 2,
men har inte haft tid att posta upp dom här.
Chassit är ett 3R System Air, svart/silver
(http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1237&session=064ed...)

Ni får ursäkta den dåliga kvalitén, är taget med en webcam.

Vänstra sidan sett framifrån(Klicka för större):

Vänstra igen, mer inzoomat:

Högra sidan:

Högra sidan igen, mer inzoomat:

Vänstra sidan, monterad på chassit:

Högra sidan, monterad på chassit:

Återigen, ursäkta mig för den kassa kvallen men ni bör väl se vad det ser ut som iaf !

MVH Fredrik

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Avstängd

Najs

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk
Medlem

såg fräsha ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar så mycket

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem
Permalänk

Trevligt. Ett 3R System air silver/black chassi...;) Det är ett robust coh trevligt chassi...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Trevligt. Ett 3R System air silver/black chassi...;) Det är ett robust coh trevligt chassi...

Jo gillar utseendet. Kan dock vara lite klen plåt, det är ju dock inget minus att man får med 2x120mm fläktar heller ...
Bara å såga bort fläktgallrena å sätta dit fläktgaller som är gjorda av "tråd", låter inte lika mycket nu.

Man fick rätt mkt chassi för pengarna. Men man får ju räkna med lite dåligt. Då det är ett budgetchassi, t.ex. plåten var inget å hurra över men duger gott och väl.

MVH Fredrik

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem

Snyggt, tyckte bäst om andra (cirkeln) motivet

Permalänk
Medlem

Dremlade du eller? För jag själv ska antagligen gravera i plåt snart och undrar hur du gjorde samt om det var svårt.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk
Avstängd

Nice

Visa signatur

"I'm that dark, twisted, screams-for-no-reason-type"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schnabel
Dremlade du eller? För jag själv ska antagligen gravera i plåt snart och undrar hur du gjorde samt om det var svårt.

Jo jag använde ett gravyrstift med min dremel(kopia, co-tech ). Svårt, njae. Om man är lätt på handen samt väldigt försiktig å tålamodig så blir det snyggt.
Hmm. Jag tejpade fast en utskrift med gravyren jag skulle göra, så körde jag bara igenom, tejpade med maskeringstejp vartefter så inte hela gravyrpapperet blev trasor. Har du ett gammalt chassi? Isåfall, öva på insidan av chassits sidor. Gjorde jag

MVH Fredrik

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramagon
Jo jag använde ett gravyrstift med min dremel(kopia, co-tech ). Svårt, njae. Om man är lätt på handen samt väldigt försiktig å tålamodig så blir det snyggt.
Hmm. Jag tejpade fast en utskrift med gravyren jag skulle göra, så körde jag bara igenom, tejpade med maskeringstejp vartefter så inte hela gravyrpapperet blev trasor. Har du ett gammalt chassi? Isåfall, öva på insidan av chassits sidor. Gjorde jag

MVH Fredrik

Tack för svaret, ska dremla in bokstäver på en plåt om det nu blir ett bygge i framtiden.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schnabel
Tack för svaret, ska dremla in bokstäver på en plåt om det nu blir ett bygge i framtiden.

Varsegod

MVH Fredrik

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Tyckte cirklen såg förbannat najs ut, hoppas du får fler "ryck" och lägger upp mer, alltid kul med inspiration ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Tyckte cirklen såg förbannat najs ut, hoppas du får fler "ryck" och lägger upp mer, alltid kul med inspiration ;D

Hehe Jag jobbar med gravyr på bildlektionerna i skolan, jag har fått lov att göra det
jag går fortfarande på högstadiet(8an) så detta är perfekt, får rätt höga betyg !

ska förövrigt börja på toppen av chassit nån dag, sen kanske göra lite mer gravyrer på sidan.
har dock legat på latsidan nån månad nu.

Nån som förövrigt vet vad man kan måla med på plexi? Tusch och liknande åker bara av, så man kan inte "rita" av en bild. Tacksam för svar

MVH Fredrik

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramagon
Hehe Jag jobbar med gravyr på bildlektionerna i skolan, jag har fått lov att göra det
jag går fortfarande på högstadiet(8an) så detta är perfekt, får rätt höga betyg !

ska förövrigt börja på toppen av chassit nån dag, sen kanske göra lite mer gravyrer på sidan.
har dock legat på latsidan nån månad nu.

Nån som förövrigt vet vad man kan måla med på plexi? Tusch och liknande åker bara av, så man kan inte "rita" av en bild. Tacksam för svar

MVH Fredrik

Riktig spritpenna funkar jag brukar använda en cdpenna och det funkar fint. Riktigt snyggt graverat !! Speciellt den runda symbolen, den är grymt snygg.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

attans va snyggt!!
vågar inte göra det på mitt chassi dock (men jag vill)
klarar man det inte på plexi så kommer jag inte klara det på chassit

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Riktig spritpenna funkar jag brukar använda en cdpenna och det funkar fint. Riktigt snyggt graverat !! Speciellt den runda symbolen, den är grymt snygg.

Okej Tack ! Ska nog ta och gravera lite mer nästa vecka då jag har lov. Jag har fått stor inspiration av dina gravyrer. Det är väldigt trevligt att höra fina ord från en av Sweclockers gravyr-gurus ! Tack för alla fina kommentarer från er alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mustic
attans va snyggt!!
vågar inte göra det på mitt chassi dock (men jag vill)
klarar man det inte på plexi så kommer jag inte klara det på chassit

Bara å träna, jag tror det e lättare att gravera på plåt än på plexi. Då man i princip bara "skrapar" av färgen å repar, medans man på plexi går ner i plexit. Bara å träna på insidan av chassit annars, fast de kanske du inte vill på ditt dyra chassi. Jag brukar köra längs linjerna med den lilla gravyrspetsen och sedan "fylla" i med den stora. Men som jag sagt i en tidigare post, träna på ett gammalt chassi om du har

MVH Fredrik

Edit: svarade på mustics fråga.

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W