Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrula
Ett tips: Lägg in en midi-slinga i bakrunden och in med massa animerade bilder!

nej fy fan xD
hata tonvis med animationer

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frigolit
nej fy fan xD
hata tonvis med animationer

Haha! Missade du rolleyessmileyn?

Permalänk
Medlem

LOL!! Nej, grula, det skulle ju se jättefult ut!!!1

Permalänk
Medlem

qrula: det är det som menas med konstruktiv kritik...

1: Till att börja med så ser hela sidan lite konstig ut med skrik gråa rutor på en vit backgrund, använd background color för att göra hela sidans backgrund grå eller något.
2: Gör ett mellanrum mellan bilden och menyn, det ser ut som om de går in i varandra på min dator.
3: Använd en mindre storlek på texten(tycker iaf. jag).
4: Ifall du använder bilder istället för text till menyerna kan det göra mycket, det är för likt info/nyhets texten på något vis.
5: Som de flesta "vänligt" påpekat, försök hitta en annan färgkombination.
6: Lägg till <title>
7: Skaffa dig ett annat web hotel, spray baneren är förfärliga ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greatevil
Har ni inget vettigt att säga kan ni väl lika gärna knipa käft?

Jag tror inte många av er gjorde en bättre sida på första försöket. Tycker det istället är BRA att killen försöker och faktiskt lägger upp sidan! Hur många av er har egentligen SNYGGA sidor att komma med? "Fy fan va ful" är knappast konstruktiv kritik.

Bättre kan ni!

håller med de flesta jämnför sig själva hur dom är i dagsläget och inte om hur jävla dåliga dom var första gången.

Konstruktiv kritik

Bra som första sida men det är vissa detaljer som du måste fixa t.ex title taggen osv. sen så är det bara och forsätta

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Keefa: Det handlar om estetik.

Konstruktiv kritik:
Skräpa allt. Börja om från början. Det är ingen idé att försöka fila på nåt som från grunden är helt kaos. Det är som att spraya parfym på en bajskorv. Det är hårda ord, men det är nog det bästa du kan göra.

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt ok för att vara första försöket..
Men nått som stör mig är reklamen.. Skaffa hosting hos www.1go.dk eller nån annanstans där du slipper reklam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muiker
Keefa: Det handlar om estetik.

Konstruktiv kritik:
Skräpa allt. Börja om från början. Det är ingen idé att försöka fila på nåt som från grunden är helt kaos. Det är som att spraya parfym på en bajskorv. Det är hårda ord, men det är nog det bästa du kan göra.

Du kan fortfarande inte begära att en person ska ha en annan känsla för design och färg när det är hans första hemsida och speciellt när du bör veta att alla personer börjar på noll när man har börjat lära sig.
aja med lite vett så tror jag att alla förstår att alla personer är olika och utvecklas i egen takt och att man inte är en elit människa på direkten.
Lärare är extremt duktiga på att låta personen utvecklas i sin egen takt, dom kommer med konstruktiv kritik inte med kritik där det låter inte fy fan va fult!.
nu så är jag för trött att skriva korrekt men med ett trevligt lite ordspråk eller vad det nu heter

" Jag har aldrig beställt en gourmetmiddag ifrån en högstadieelev som nyss har börjat med hemkunskap. "

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
...

" Jag har aldrig beställt en gourmetmiddag ifrån en högstadieelev som nyss har börjat med hemkunskap. "

Men det handlar inte om det. Även om högstadie eleven aldrig har lagat ett mål mat i hela sitt liv kan han troligen känna skillnad mellan en god och en mindre god rätt? Sen går det inte att jämföra så heller. Du kan göra något som är lätt men endå gott; du kan göra en sida som är teknisk lätt men endå snygg. Så jag tyckte ditt ordspråk sög rätt hårt i detta fallet. Dock så håller jag med om att det är bättre att ge konstruktiv kretik men jag ahr inget för allt daltande. Tycker man sida är ful skall man säga det men man kan även skriva vad som är ful och hur man kan ändra det till något bättre. Personligen tycker jag att trådskaparen skall bestämma sig för en design; hellst utan bakgrundsbild och massa av olika färger. En 2-3 färger duger gott och sen göra en ren sida. Less is more.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Men det handlar inte om det. Även om högstadie eleven aldrig har lagat ett mål mat i hela sitt liv kan han troligen känna skillnad mellan en god och en mindre god rätt? Sen går det inte att jämföra så heller. Du kan göra något som är lätt men endå gott; du kan göra en sida som är teknisk lätt men endå snygg. Så jag tyckte ditt ordspråk sög rätt hårt i detta fallet. Dock så håller jag med om att det är bättre att ge konstruktiv kretik men jag ahr inget för allt daltande. Tycker man sida är ful skall man säga det men man kan även skriva vad som är ful och hur man kan ändra det till något bättre. Personligen tycker jag att trådskaparen skall bestämma sig för en design; hellst utan bakgrundsbild och massa av olika färger. En 2-3 färger duger gott och sen göra en ren sida. Less is more.

Poängen med ordspråket var att jämnför inte nybörjare med experter, många människor här på swec har glömt att man alltid börjar på noll.

han sa att det var hans första hemsida, men trots det så jämnför vissa sweclockers sin nutida erfarenhet med hans erfarenhet och använder denna kunskap till sin fördel för att spy ut galla, nått som jag tycker att trådskaparen inte har bett om och det är inte trevligt att uppträda emot personer på det viset.

Det är helt ok med konstruktiv kritik dvs färgerna ser lite underliga ut etc etc men att endast säga sidan är så jävla kass och ful har ju ingen mening.
Dessa speciella personer som vill vara centrum av universum genom att ge negativ kritik har nog inte förstått att trådskaparen vill ha konstruktiv kritik och ej negativ kritik.
och det är till dessa som min kritik riktas.

du kan ju trots allt posta ett par teknisk lätta sidor som ser snygga ut och på det sättet ge lite mer inspiration till trådskaparen.

Visa signatur

Gammal

Permalänk

Uppifrån och ner på startsidan:

1. Fixa till logotypen. Det i bakgrunden med gubbarna från CS och så är snyggt, men du bör tänka över valet med teckensnitt och placeringen av texten.
2. Menyn bör vara i ett annat teckensnitt/färg och centrerad.
3. Färgerna på tabellerna är inget vidare, känns gammalt och den röda texten gör det mycket jobbigt att läsa. Skippa centrerad text också, för även det ökar svårigheterna för besökaren att läsa. Lägg texten i olika celler istället.
4. Ändra storlek, teckensnitt och placering på texten med kontakt och info. Känns lite jobbigt med fetad brödtext som nästan är lika stor som rubrikerna.
5. Copyright-texten ska vara mindre och mer diskret.
6. Du bör tänka över bakgrundsbilden, det känns som att den ligger flera gånger bredvid varandra ungefär.

Till övrigt råder jag dig att:

> Fixa skarpare bilder på Crewet, i matchande storlek med varandra.
> Dra in marginalerna på texten i "Regler", då det är lite jobbigt att behöva flytta huvudet fram och tillbaka för att läsa något sådant viktigt.
> "Info" ger bra information, men den går säkert att göra bättre på olika sätt.
> "Schema"-sidan skulle jag rekommendera att du bygger upp med ett tabellsystem för lättare överblick.

Det såg inte överdrivet dåligt ut, jag har sett värre första försök.

Visa signatur

Sweclockaz!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
Poängen med ordspråket var att jämnför inte nybörjare med experter, många människor här på swec har glömt att man alltid börjar på noll.

Men grejen är att det inte riktigt stämmer. Man börjar inte helt från noll. Naturligtvis i att skapa sidor, men även om man aldrig har skapat en sida förr så kan jag nog gissa att man har sett minst ett hundratal olika sidor. En duktig artist lär sig från sådana sidor och tar kunskap utav vad de har sett, alla gör det naturligtvis, men vissa har lättare för det än andra, och det är förstås nåt man också kan träna på.

Om man någonsin har laddat ner ett demo av en scene-grupp så brukar det ofta komma med textfiler med info om gruppen. Dessa har ofta väldigt snygg ascii-art, och är ett bra exempel på något snyggt kan komma från enkla byggstenar.

Citat:

Det är helt ok med konstruktiv kritik dvs färgerna ser lite underliga ut etc etc men att endast säga sidan är så jävla kass och ful har ju ingen mening.

Jag håller med om att det är viktigt, men till viss mån. För övrigt känns inte riktigt bra att argumentera sånthär när det är trådskaparen som får sitta och vara punch-bag.