World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Spirit Tap går utanför den regeln så det stämmer att SPI faller av efter 300.

Var kan jag hitta korrekta siffror på detta? Är intresserad av att veta hur mycket så jag kan optimera min prästbuild.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
nån som kan ge tips hur jag kan få pengar till epic mount fort

ebay?

Permalänk
Medlem

någon mer som inte kan logga in?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Erty har helt rätt. Att scorch är en av de mest framträdande instance-spellsen är knappast något okänt, snarare Mage 1.1. Ser man någon som skriver om mage builds med fire och inte nämner scorch i instances brukar man knappast tycka han vet vad han skriver om. Man drar inte speciellt mycket aggro trots criticals om man har lite fingertoppskänsla och inte har dåliga tanks. Sedan är det naturligtvis skillnad på när man kommer till svårare motståndare, då ska ju en mage se till att just de fienderna dör så snabbt som möjligt, inte att man tar många fiender så snabbt som möjligt som det är med den andra taktiken.

Det roligaste som skrivits här var att någon klagade på att kasta scorch är tråkigt men att denne själv kastar AM mest. Det är ju precis samma sak fast du får trycka på knappen mindre. Ska man som mage få slut på mana ska man ju ha åstadkommit något bättre än att bara spammat AM. Då har du inte fått ut det mesta, något man kan kräva om man får slut på mana ofta.

Kort sagt, man drar inte aggro med Scorch om man vet hur man gör och faktumet att man KAN dra aggro visar att man inte har dålig skadeverkan (håller med Erty om att det är kul att oppositionen först sade att det ger lite skada och sedan plötsligt att det drar aggro). Detta till låg manakostnad.

Det är fint att man kan ignorera 75% av vad jag skrivit och bara hålla med erty fast han har en del fel. Erty har helt rätt när han säger att han knappast behöver dricka va?

Klart det är mycket roligare med AM Dock, jag sade i svar till hans påstående att man var lite lustig om man fick slut på mana. 'Fingertoppskänsla'...crits är fortfarande random för det mesta.
Svara på min fråga hur mycket DPS du gör som scorchspammare jämfört med rogues och warriors då i högre instanser, samtidigt som du aldrig drar farlig aggro eller dricker? Hur mycket återställer Evbociation ens på 60, halva manan?

Ånej..du har missuppfattat också, just som qwerty. Det jag skrivit är att jag tvivlar på att ni kan hålla en särskilt hög sustained DPS utan att konstant dricka och dra aggro.

Bengalaas: Ja, klart dom får dricka, det har ingen sagt nåt emot, men blir de stoppgupp är de tråkiga (att spela, mest )

Och jo, på samma våg tror jag att en del mages övernukar för att de bli smått frustrerade av att stirra på ändor dagarna i ända, och vill känna att de räknas som annat än nåt vagt som gör striderna kortare och florerar med får. Men det är nog bara mages som jag (som dock inte övernukade så jag fick aggro särdeles ofta; bara var stoppgupp).

As for äckliga i pvp, jo, men de är fin frukost för druider

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
ebay?

nej

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

men vad har hänt?köpte precis en 512 sticka vet ej om det är det som påverkar men jag har ashög ping:(det går inte spela,vad är felet?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
http://www.student.oulu.fi/~jkeratar/tauhkaa/1115793473.wmv

Ett måste att se, roligaste wow filmen jag har sett nånsin. Uppe i 13500 downloads på warcraftmovies idag

haha! "at least I´m not chicken..." SÅ SJUKT bra kommentar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Det är fint att man kan ignorera 75% av vad jag skrivit och bara hålla med erty fast han har en del fel. Erty har helt rätt när han säger att han knappast behöver dricka va?

Klart det är mycket roligare med AM Dock, jag sade i svar till hans påstående att man var lite lustig om man fick slut på mana. 'Fingertoppskänsla'...crits är fortfarande random för det mesta.
Svara på min fråga hur mycket DPS du gör som scorchspammare jämfört med rogues och warriors då i högre instanser, samtidigt som du aldrig drar farlig aggro eller dricker? Hur mycket återställer Evbociation ens på 60, halva manan?

Ånej..du har missuppfattat också, just som qwerty. Det jag skrivit är att jag tvivlar på att ni kan hålla en särskilt hög sustained DPS utan att konstant dricka och dra aggro.

Jag tycker jag tydliggjorde vad jag höll med om. Det är inte speciellt svårt att ha fingertoppskänsla trots criticals. Scorch gör inga absurda mängder skada vid ciriticals så det är lätt att få aggron att gå tillbaka till den som ska ha den.

Att man inte dricker alls är ju inte sant men faktiskt väldigt sällan samt att de jag kör med är nöjda med den mängd skada jag delar ut. Hur mycket jag gör i jämförelse vet jag inte men de är som sagt nöjda och det vore ju korkat att dra aggro från warriorn. Som jag skrev lyckades jag flera gånger dra aggro från en warrior som var 12 levels över mig när jag struntade i manan men ändå ville få bra betalt för den mana jag använde (alltså definitivt ingen konstant AM spam).

Vad gäller Evocation beror det ju på hur bra spi-utrustning du har. Får du halva har du väl medelmåttig sådan skulle jag tippa.

Hur det är för de högsta instanserna vet jag inte eftersom jag inte nått 50 än med min mage. Dock kommer jag speca om till Frost snart då det är mycket mer eftertraktat än de som kör fire och arcane på den nivån.

Permalänk
Medlem

Har följt diskutionen här en stund. Klart att de som behöver får dricka mana?
Jag vet att det kliar i fingrarna på de andra (jag är Paladin så jag behöver mana ibland). Speciellt Rogues har svårt att hålla sig lugna.
Nä sluta klaga på mana klasserna.. har dom inte sina bästa outfits så behöver man dricka ibland, punkt slut. Huvudsaken är att man gör ett bra jobb.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Har följt diskutionen här en stund. Klart att de som behöver får dricka mana?
Jag vet att det kliar i fingrarna på de andra (jag är Paladin så jag behöver mana ibland). Speciellt Rogues har svårt att hålla sig lugna.
Nä sluta klaga på mana klasserna.. har dom inte sina bästa outfits så behöver man dricka ibland, punkt slut. Huvudsaken är att man gör ett bra jobb.

Men det jag hatar mest är klasser som inte ens vet hur deras klass ska fungera i instancer.

Shamans som har Beaststalker, Priests som har Dreadmist osv.

Shamaner ska heala, priests ska ha mycket spirit osv. Är glad att jag aldrig mer behöver köra Strat, scholo och BRS, är så väldigt trött på att köra med randoms hela tiden som inte kan sin roll i en grupp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
men vad har hänt?köpte precis en 512 sticka vet ej om det är det som påverkar men jag har ashög ping:(det går inte spela,vad är felet?

Ping beror på uppkopplingen, troligtvis är det väl Blizzards servrar som strular igen.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Men det jag hatar mest är klasser som inte ens vet hur deras klass ska fungera i instancer.

Shamans som har Beaststalker, Priests som har Dreadmist osv.

Shamaner ska heala, priests ska ha mycket spirit osv. Är glad att jag aldrig mer behöver köra Strat, scholo och BRS, är så väldigt trött på att köra med randoms hela tiden som inte kan sin roll i en grupp.

Nej, Hunters har Beaststalker. Shamans har Elements. (länk)

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Men det jag hatar mest är klasser som inte ens vet hur deras klass ska fungera i instancer.

Shamans som har Beaststalker, Priests som har Dreadmist osv.

Shamaner ska heala, priests ska ha mycket spirit osv. Är glad att jag aldrig mer behöver köra Strat, scholo och BRS, är så väldigt trött på att köra med randoms hela tiden som inte kan sin roll i en grupp.

Och equipment har skitmycket med roll i grupp att göra.

Permalänk
Medlem

Det har skitmycket roll om vem som ska rolla på vad. Finns det en hunter i gruppen som behöver en sak ur beaststalker ska faan inte någon annan rolla på den.

Edit: Kom på en sak som jag blev riktigt förbannad på förut. Spelade i en riktigt dålig guild där medelåldern verkade vara 10. Men jag som är Hunter och hade en ganska dålig bössa för den lvln jag var på. Vi körde ett party på 5 i ZF. En hyffsad bössa droppades då. Jag skrev N då jag verkligen behövde den bössan. Då börjar warriorn också skriva N. Och han rollade dessutom. Han rolla 93. Jag tänkte att nu är det kört då det är bop. Men jag hade flyt då jag fick 95 på min roll och vann bössan.
Visst warriors kan också ha bössor. Men inte faan rollar dom om en hunter som har en bössa som prim vapen behöver den.
Usch han fick inte mycket snälla ord om sig från resten av partyt. Som han lämnade fortare än kvickt. Lämnade även guilden också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Nej, Hunters har Beaststalker. Shamans har Elements. (länk)

Hehe, du verkar inte förstå min poäng

Precis det som är grejen "jag hatar klasser som inte kan sin roll, shamans som har beaststalker och priest som har dreadmist."

Shamaner ska ha intellect i grps och inte agi, priests ska kunna regenea mana, och inte ha mycket hp.

Och visst spelar det stor roll när en priest inte har mycket spirit, eller när shamanens mana tar slut på 10 sekunder.

Permalänk
Medlem

\o/

http://www.thottbot.org/?i=23551

på mitt andra scholo run

wildheart 6/8

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

atWa . Röta du har . har kört alla instancer ca 60 ggr sammanlagt , fått 2 delar ur LF setet =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Jag tycker jag tydliggjorde vad jag höll med om. Det är inte speciellt svårt att ha fingertoppskänsla trots criticals. Scorch gör inga absurda mängder skada vid ciriticals så det är lätt att få aggron att gå tillbaka till den som ska ha den.

Att man inte dricker alls är ju inte sant men faktiskt väldigt sällan samt att de jag kör med är nöjda med den mängd skada jag delar ut. Hur mycket jag gör i jämförelse vet jag inte men de är som sagt nöjda och det vore ju korkat att dra aggro från warriorn. Som jag skrev lyckades jag flera gånger dra aggro från en warrior som var 12 levels över mig när jag struntade i manan men ändå ville få bra betalt för den mana jag använde (alltså definitivt ingen konstant AM spam).

Vad gäller Evocation beror det ju på hur bra spi-utrustning du har. Får du halva har du väl medelmåttig sådan skulle jag tippa.

Hur det är för de högsta instanserna vet jag inte eftersom jag inte nått 50 än med min mage. Dock kommer jag speca om till Frost snart då det är mycket mer eftertraktat än de som kör fire och arcane på den nivån.

Håller med, är 53-54 nu och visserligen har jag bara kört fire+arcane ända sedan starten, men jag tycker att scorch+clearcast funkar bra ihop. Kostar lite(135 mana), snabb (1.5 sek), crittar rätt ok (incinerate+critical mass+gear) som ger ignite som bonus. Så om man får clearcast så e det bara att köra fireblast eller arcane missiles.
Fast man bör lungna sig lite när man får critt så man inte får aggro.
Det kan jag hålla med de andra där, för det kan hända lite sporadiskt.
Men det brukar inte vara nått jätteproblem direkt, bara vara lungn, eller nuka på om den har lite hp.
Brukar köra med mage armor i instanser, hjälper en del med manan, kanske har 75-80% kvar efter varje pull (beror på också hur många och viken level dom är på såklart)

Skulle vara kul att testa frost/arcane build, där kan jag tänka mig att man kör med arcane missiles istället för scorch.
Blah blah, mycke snack om mage klassen här, kunde inte låta bli

Permalänk

Hur funkar det med spelare som håller på såhär?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4596&i...

Man kan beställa 3300 guld för dryga 360$ men hur fan grindar de ihop pengarna?!
Sjukt mycket ju.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Hur funkar det med spelare som håller på såhär?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4596&i...

Man kan beställa 3300 guld för dryga 360$ men hur fan grindar de ihop pengarna?!
Sjukt mycket ju.

Det är spelare som säljer sitt guld till företaget.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Skulle tro att det dyker upp en varningsflagga brevid din gubbe på Blizzards datorer om du tar emot massa guld utan nån motprestation.

Sånt där är emot avtalet man accepterar när man installerar spelet.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt

Andra killen som skrev nåt konstigt :
"
1) Base spirit, not from gear, has a different mana-regen ratio than +spirit gear.

2) It's 8 spirit for 1 mana per second from gear.

3) It's somewhere around 4.5 base spirit for 1 mana per second. But you can't alter this value...

4) At 300, spirit caps out. Further spirit increases fall off tremendously, making it worthless.

"

Efter 300 - diminishing returns. Alltså, frasen kan bara betyda en sak, vad jag vet, så vad talar du om?

Vad bra att du citerar så jag kan hitta hit lätt

"In the beta, there was a soft cap of spirit around 300 spirit, meaning that you'd get very little benefit from any spirit above that number. This was a proposal by Blizzard to balance mana regeneration. However, they decided to go with the "five second rule" described previously instead. There is currently no spirit cap of any kind."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkkt
Skulle vara kul att testa frost/arcane build, där kan jag tänka mig att man kör med arcane missiles istället för scorch.
Blah blah, mycke snack om mage klassen här, kunde inte låta bli

Du menar väl frostbolt? AM är fortfarande snordyr, och med frostspecc har man rätt bra bonusar på frostbolten.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

är det smart och gruppa med t.ex 1 person i hillsbrad? får man mer contri points än om man är ensam?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

Det spelar inte så stor roll ifall du gruppar eller om du kör ensam. Du får contripoäng beroende på hur mycket skada du gör på fienden. Men i grupp delar man på det så man kan få ganska mycket ifall båda två gör mycket skada.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkkt
Håller med, är 53-54 nu och visserligen har jag bara kört fire+arcane ända sedan starten, men jag tycker att scorch+clearcast funkar bra ihop. Kostar lite(135 mana), snabb (1.5 sek), crittar rätt ok (incinerate+critical mass+gear) som ger ignite som bonus. Så om man får clearcast så e det bara att köra fireblast eller arcane missiles.
Fast man bör lungna sig lite när man får critt så man inte får aggro.
Det kan jag hålla med de andra där, för det kan hända lite sporadiskt.
Men det brukar inte vara nått jätteproblem direkt, bara vara lungn, eller nuka på om den har lite hp.
Brukar köra med mage armor i instanser, hjälper en del med manan, kanske har 75-80% kvar efter varje pull (beror på också hur många och viken level dom är på såklart)

Skulle vara kul att testa frost/arcane build, där kan jag tänka mig att man kör med arcane missiles istället för scorch.
Blah blah, mycke snack om mage klassen här, kunde inte låta bli

Ja, det är det jag menar med fingertoppskänsla, att när man får crit så ska man ha koll på hur mycket skada de andra gjort så man kan avgöra om man ska vänta någon sekund eller bara kasta vidare. Crit på Scorch är gör inte så enorma mängder skada att det sabbar allt om man får någon mer crit än väntat.

Hur man ska göra med frost är jag inte helt säker på. Bara AM är rejält manaslöseri så det funkar inte. Man lär nog definitivt kasta in lite frostbolts iaf för att kyla ner fienderna så man utnyttjar den kontroll man har. Även oftare frysa fast motståndare så gruppen lättare kan ta några åt gången om det skulle vara en större grupp mobs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Du menar väl frostbolt? AM är fortfarande snordyr, och med frostspecc har man rätt bra bonusar på frostbolten.

Doh!, såklart. Ibland så funkar inte hjärnan som den skall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
\o/

http://www.thottbot.org/?i=23551

på mitt andra scholo run

wildheart 6/8

Jag hatar dig ^_^

Har väntat på den luvan ett tag nu

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Det är fint att man kan ignorera 75% av vad jag skrivit och bara hålla med erty fast han har en del fel. Erty har helt rätt när han säger att han knappast behöver dricka va?

Klart det är mycket roligare med AM Dock, jag sade i svar till hans påstående att man var lite lustig om man fick slut på mana. 'Fingertoppskänsla'...crits är fortfarande random för det mesta.
Svara på min fråga hur mycket DPS du gör som scorchspammare jämfört med rogues och warriors då i högre instanser, samtidigt som du aldrig drar farlig aggro eller dricker? Hur mycket återställer Evbociation ens på 60, halva manan?

Ånej..du har missuppfattat också, just som qwerty. Det jag skrivit är att jag tvivlar på att ni kan hålla en särskilt hög sustained DPS utan att konstant dricka och dra aggro.

Bengalaas: Ja, klart dom får dricka, det har ingen sagt nåt emot, men blir de stoppgupp är de tråkiga (att spela, mest )

Och jo, på samma våg tror jag att en del mages övernukar för att de bli smått frustrerade av att stirra på ändor dagarna i ända, och vill känna att de räknas som annat än nåt vagt som gör striderna kortare och florerar med får. Men det är nog bara mages som jag (som dock inte övernukade så jag fick aggro särdeles ofta; bara var stoppgupp).

As for äckliga i pvp, jo, men de är fin frukost för druider

Hur mycket dps? Jo det svarade jag ju på, drar jag på några crits och spammar på drar jag ofta agro så den är definitivt inte dålig. Scorch har väl ungefär samma (om inte högre) dps än frostbolt liksom.
Rogues dps kommer jag aldrig närma mig. Men ok, jag kan tanka en dmg-plugin och se hur bra damage jag gör jämfört med partyt om du verkligen måste ha exakta siffor. Som en liten intressant anekdot så gör Arcane Missiles 154 dmg/s, scorch ~230 (nåt sånt) dmg/1.5s...
Ja min dps suger ju jämfört med nån som kör AM Då fick jag visserligen precis en ny scorch men nästa AM gör ändå bara 190, för galet mycket mana.

Sen skrev jag inte aldrig, utan "typ aldrig". Men typ är väl ett sånt där äckligt stockholmsord som du inte förstår dig på. Men jag kan ju ta Scarlet Monastery vid 38-41 som ett exempel där jag inte behövde dricka. Ingen AoE, två mobs i taget, extremt lugnt. Minns detta extra bra eftersom jag en gång glömt conjura vatten och inte gjorde det under hela instansen, helt enkelt eftersom jag alltid hade mana.

För att inte tala om det viktigaste... vad är egentligen bäst, att döda mobsen snabbt som fan och sen dricka massor, eller att döda dem lagom fort och sedan kunna fortsätta i princip direkt? Det andra alternativet ger garanterat med xp/h.

Sen som sagt så förändrar ju AoE allt men det fattar man ju.

Visa signatur

hmm