World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Hehe hittade själv det precis....men du hann före.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompin
Några tips på Garr? Utom att ta med mer locks
Jobbiga adds

Banish på så många som warlocks klarar och sedan en tank på alla och er maintank på Garr självklart. När alla addsen är dödade utom dom banishade så är det bara att puckla på garr.

Permalänk

Lol den här droppa på första kräftburen jag öppnade, folk har grindat i 4-5 timmar utan att få den..:D

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=2950

Säljer för 10-20 g..:)

Citat:

Gather these ingredients: 8x Sulfuron Ingot, 20x Dark Iron Bar, 50x Arcanite Bar, 25x Essence of Fire, 10x Blood of the Mountain, 10x Lava Core, 10x Fiery Core.

Fyfan det lär ju ta en hel livstid och grinda ihop de där ingredienserna till hammarskrället..=/

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
haha, ja det tycker jag med.. Ingen cooldown på LoH!

Fast det bästa som finns är att springa rakt in i en battle vid SS/TM. Göra så att alla slår på en. Sen smäller man på Divine Shield, och sen 1sekund innan den tar slut, så slänger du Divine Intervention på dig, Då är du odödlig i 40 sekunder! Horde blir duktig sura när dom står och slår i 40 sekunder utan att ett skit händer!

HUH? Funkar det att kasta Devine inevention på sig själv? Att man slipper dö på grund av skölden förstår jag ju men.. trodde bara den kunde kastas på party members. Det verkar ju hur kul som helst

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Scorch är väl främst till för runners?
Hur stor nytta har gruppen av dig om du bara kastar scorch?
Även om man inte bränner av så många spells att man får aggro får man dricka innerligen, iaf fick jag det på 37.

Liksom, ha sämre dps än warriorn ungefär och bara får 'gå lös' när gruppen ligger illa till (genom att spamma iaoe så dom andra kan fly eller vad?) lpter ungefär lika kul som att vara primär helare...'tråkigt..tråkigt..tråkigt...tråkigt...tråkigt...PANIK!ACTION!KVICKTNUPANIIK!...tråkigt..tråkigt'

Håller inte med. Som Erty sade, scorch + arcane missiles vid clearcasts = bra dps utan massa downtime.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

På alakazam var det någon som räknat på vad det skulle kosta att köpa ingredienserna till hammare, runt 6500g tror jag dom kom fram till och det är exkl. gemet som ragnaros droppar.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Scorch är väl främst till för runners?
Hur stor nytta har gruppen av dig om du bara kastar scorch?
Även om man inte bränner av så många spells att man får aggro får man dricka innerligen, iaf fick jag det på 37.

Liksom, ha sämre dps än warriorn ungefär och bara får 'gå lös' när gruppen ligger illa till (genom att spamma iaoe så dom andra kan fly eller vad?) lpter ungefär lika kul som att vara primär helare...'tråkigt..tråkigt..tråkigt...tråkigt...tråkigt...PANIK!ACTION!KVICKTNUPANIIK!...tråkigt..tråkigt'

Man ska ju inte dra för mycket aggro i instances som mage, det är både dåligt för en själv och gruppen. Scorch gör bra med skada jämfört med t ex warriors, speciellt om man har lagt talent points på den och sedan drar man iväg Arcane Missiles eller något tyngre när man får clearcast. Det gör mycket skada med förhållandevis lite aggro och låg manaförbrukning. Jag lyckades dra aggro från en lvl 54 warrior då och då med en lvl 41 mage när jag körde med fireballs och annat så det visar ju att man inte ska köra på för hårt.

Kör man i en grupp är det en väl vald strategi som gäller. Allt detta naturligtvis förutsatt att man gett sig på något som är svårt för gruppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Då var du en usel mage. Med mage armor + clearcasts + evocation och scorch-spammande behöver jag bara dricka ifall jag någon gång AoE:ar, annars kan jag hålla på i all evighet typ med finfin dps.

Edit: scorch är ändå 150 dps eller så på min lvl, inte så extremt dåligt och sen drar man ju på arcane missiles varje gång man får clearcast också.

Och du är en typisk stockholmare

Vilken level talar du nu? Runt 40 får förmodas, om man går efter din scorch-skada.

För det första - mage armour existerade inte när jag forfarande lirade min mage.

För det andra - LOL, säger du att de enda gångerna du behöver dricka i instanser (antar att du talar om det eftersom det var det jag talade om..iaf grupp) är när du går lös med IAOE, samtidigt som du har 'finfin dps' ljuger du dig blå. Clearcast är fint, men inte pålitligt. Evocation är var tionde minut. Med bara scorch och the occasional clearcasted AM har du knappast 'finfin dps', heller.

Mages och priests var då de främsta 'stoppguppen' på de levels jag spelade..och det låter inte direkt som att mages går lös med enbart scorch samtidigt som de har 'finfin' dps och aldrig dricker på högre levels heller I ALLA fall får de väl dricka, för så bra tvivlar jag på att mage armour är?

Dessutom, det låter mycket roligt att bara spamma scorch, verkligen, heh. Medan man stirrar på folks ändor. Jaja ,klassen var inte för mig så mycket.
De kan lika gärna ha ett /harikiri-kommando när de är oom Vilket de sannerligen blir ibland, för de kan då inte gjort om spelet helt?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag lirar mage (lvl 45), nu går jag iofs arcane/frost, och det där med scortch har aldrig vart min grej =), men jag klarar mig relatvit länge på min mana i instances och säger "mana" ungefär samtidigt som pally/hunter/priest, och min dps är det väl inget fel på heller =).

Permalänk
Avstängd

vet det e onödigt inlägg men det är snart är 200 sidor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
vet det e onödigt inlägg men det är snart är 200 sidor

Precis, men det är en bra tråd iaf.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

vart kan man questa vid lvl 51?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

anden88: ungoro

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

WHEE!, äntligen har man lyckas få tag på ett kort så jag kan lira wow igen! Har varit utan i snart 1 vecka nu

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
WHEE!, äntligen har man lyckas få tag på ett kort så jag kan lira wow igen! Har varit utan i snart 1 vecka nu

abstinens?

Permalänk
Medlem

Jag kanske ska flytta snart... kommer inte vara kul
kommer väl ta 2-3 veckor att få bredband dit skulle jag tro.

Fatta.. utan wow och utan internet i 3 veckor! fyy helvete

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

behöver lite hjälp med en add-on..

Den heter "stunwatch" och den ska visa en mätare där man kan se hur länge sap, gouch och de andra skillsen som en rogue har värkar.. men den fungerar inte!?

jag har lagt in den i ...\worldofwarcraft\interface\addons... där alla mina andra addons ligger! men den kommer aldrig up i spelet fast den är aktiverad?

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Medlem

ElyziuM: Ok tack ska testa den.

SunQ: Hehe tyckte me att det va lamt men det är så segt att sitta och stirra på draget hela tiden. Då har man ju inte tid att chatta eller liknande och sen så måste man hålla ögonen öppna för gankers vilket man alltid råkar på när man kör solo nu förtiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hehe.

Min första "blå" på min andra nya "mainchar". Droppade på en sköldpadda i Shimmering Flats.

http://thottbot.com/?i=3900

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DroWziD
behöver lite hjälp med en add-on..

Den heter "stunwatch" och den ska visa en mätare där man kan se hur länge sap, gouch och de andra skillsen som en rogue har värkar.. men den fungerar inte!?

jag har lagt in den i ...\worldofwarcraft\interface\addons... där alla mina andra addons ligger! men den kommer aldrig up i spelet fast den är aktiverad?

Skriv "/sw lock" när du är inne i spelet så aktiveras den =). Väldigt bra addon för rogues.

Permalänk
Medlem

Kan en dwarf/paladin lära sig använda svärd?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
vart kan man questa vid lvl 51?

Stick till felwood, om du hatar un'goro (jag gjorde det iaf).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan inga wildheart spaulders igen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Och du är en typisk stockholmare

Vilken level talar du nu? Runt 40 får förmodas, om man går efter din scorch-skada.

För det första - mage armour existerade inte när jag forfarande lirade min mage.

För det andra - LOL, säger du att de enda gångerna du behöver dricka i instanser (antar att du talar om det eftersom det var det jag talade om..iaf grupp) är när du går lös med IAOE, samtidigt som du har 'finfin dps' ljuger du dig blå. Clearcast är fint, men inte pålitligt. Evocation är var tionde minut. Med bara scorch och the occasional clearcasted AM har du knappast 'finfin dps', heller.

Mages och priests var då de främsta 'stoppguppen' på de levels jag spelade..och det låter inte direkt som att mages går lös med enbart scorch samtidigt som de har 'finfin' dps och aldrig dricker på högre levels heller I ALLA fall får de väl dricka, för så bra tvivlar jag på att mage armour är?

Dessutom, det låter mycket roligt att bara spamma scorch, verkligen, heh. Medan man stirrar på folks ändor. Jaja ,klassen var inte för mig så mycket.
De kan lika gärna ha ett /harikiri-kommando när de är oom Vilket de sannerligen blir ibland, för de kan då inte gjort om spelet helt?

Nej, inte lvl40. Jag dingar 52 inom kort och det jag säger har gällt för SM/Uldaman/ZF/Maraudon/Sunken Temple... kanske ändras senare men jag tror inte direkt det. Mage armor gör faktiskt en rejäl skillnad, får 20-25 mana per tick med det medans jag castar. Scorch är ju 1.5 sec så clearcasts blir det ändå väldigt ofta.
Och jo, dps:en är bra eftersom jag drar aggro så fort jag crittar.

Du verkar ha varit alldeles för nukegalen och det är klart manan tar slut då. Spelar man ordentligt behöver man inte dricka 30 sekunder efter varje mobgrupp, utan högst var tionde minut eller så när evocation är mitt i sin cooldown.

Sen verkar du knappast ha någon koll på scorch, för mig gör de ~400/3 sek och fireballs ~500... Och då är dessutom critchansen på scorch högre också.

Mana är ett problem för oss mages men inte i instanser.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

ah..snart wow igen har inte lirat på 2 mån snart mer , e lite sugen o lira igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Hehe.

Min första "blå" på min andra nya "mainchar". Droppade på en sköldpadda i Shimmering Flats.

http://thottbot.com/?i=3900

hoho, fick 20g för den på AH

Visa signatur

Dyng Dyng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
Banish på så många som warlocks klarar och sedan en tank på alla och er maintank på Garr självklart. När alla addsen är dödade utom dom banishade så är det bara att puckla på garr.

Mjo det låter ju så enkelt... bleh

Onyxia är lätt iaf tack o lov

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=16921
http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=16908
http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=18813

blev looten denna gången. Fortfarande inte ett enda mage-item från onyxia eller mc

Permalänk
Medlem

Om någon kan hosta ett 20tal bilder av Battlegrounds så vore det trevligt :). Hör av er i tråden eller PM om ni har lust att göra det.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Och du är en typisk stockholmare

Vilken level talar du nu? Runt 40 får förmodas, om man går efter din scorch-skada.

För det första - mage armour existerade inte när jag forfarande lirade min mage.

För det andra - LOL, säger du att de enda gångerna du behöver dricka i instanser (antar att du talar om det eftersom det var det jag talade om..iaf grupp) är när du går lös med IAOE, samtidigt som du har 'finfin dps' ljuger du dig blå. Clearcast är fint, men inte pålitligt. Evocation är var tionde minut. Med bara scorch och the occasional clearcasted AM har du knappast 'finfin dps', heller.

Mages och priests var då de främsta 'stoppguppen' på de levels jag spelade..och det låter inte direkt som att mages går lös med enbart scorch samtidigt som de har 'finfin' dps och aldrig dricker på högre levels heller I ALLA fall får de väl dricka, för så bra tvivlar jag på att mage armour är?

Dessutom, det låter mycket roligt att bara spamma scorch, verkligen, heh. Medan man stirrar på folks ändor. Jaja ,klassen var inte för mig så mycket.
De kan lika gärna ha ett /harikiri-kommando när de är oom Vilket de sannerligen blir ibland, för de kan då inte gjort om spelet helt?

Suck, varför klaga på en stockholmare som kan mer än dig? Jävla karlstadsbo, dumma bönder är ni hela bunten....

Permalänk
Medlem

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13249

med en 9+ stamina enchant är helt underbar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc