Hur bra är Turtle Beach, Santa Cruz?

Permalänk
Medlem

Hur bra är Turtle Beach, Santa Cruz?

Jag köpte min Dell-dator i maj 2002 och fick då med ett Santa Cruz-ljudkort. Hur står det sig idag t.ex. mot Creative SB Audigy 2 ZS? Är det tillräckligt bra för att ge de senaste ljudupplevelserna i t.ex. Battlefield 2?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Vad har du för högtalare?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Cambridge Mega Works 550 THX har jag.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Hm, då föreslår jag att du köper ett Audigy 2 ZS.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför exakt?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Creative har ju alltid fullt stöd osv av spelutvecklarna så är det spel man prioriterar så brukar Creative kort nästan alltid fungera bäst. Sen att du redan har Creative högtalare gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Cambridge-högtalare annars.

Santa Cruz var (är) ett väldigt bra kort, jag hade satt en uppgradering långt ner på prioritetslistan.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Om du använder mic-program avråder jag dig från att köpa det, eller, min kompis har ett och jag hör mig själv då jag pratar samtidigt som honom Mycket störande. Vet inte hur man fixar, har kollat på Turtle Beachs hemsida men hittade inget som fungerade.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Be din kompis ändra recording source i windows istället.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Halogen: Hur gör man det? Jag kan inte de där kortens inställningar alls.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Be honom läsa detta först, det borde sprida lite ljus över situationen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Inte så! Det där har han inte ens problem med Men alltså, vi hör oss sjävla bara då han pratar (vi = jag och mina ANDRA kompisar ) Nåja, tack iallafall

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Om du använder mic-program avråder jag dig från att köpa det, eller, min kompis har ett och jag hör mig själv då jag pratar samtidigt som honom Mycket störande. Vet inte hur man fixar, har kollat på Turtle Beachs hemsida men hittade inget som fungerade.

Precis. Ett hårdvarufel i själva chippet (Crystal SoundFusion 4630 tror jag det heter) vad jag vet. Så problemet finns även med andra kort, t.ex. Hercules Fortissimo II.

Annars är Santa Cruz ett mycket bra kort.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Precis. Ett hårdvarufel i själva chippet (Crystal SoundFusion 4630 tror jag det heter) vad jag vet. Så problemet finns även med andra kort, t.ex. Hercules Fortissimo II.

Annars är Santa Cruz ett mycket bra kort.

Du skojar? Fan det hade jag inte en aning om, och jag sitter ändå på ett gammalt Hercules Game Theater 7.1 som också har ett Crystal Soundfusion-nånting. Jag har aldrig märkt något av det problemet dock

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Hmm, det var just bara 4630 chippet

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det är Teamspeak ni använder så är det tyvärr så att santa cruz-kortet är det enda som inte funkar bra i TS.

Köpte min Dell 8200 för några år sedan med ett santa cruz-kort i men enda lösningen var att köpa ett audigy-kort.

Det är absolut inget fel på ljudkortet annars, jättebra ljud i alla spel och musikprogram, så att byta det för den skull är onödigt.

Permalänk

Det enda men extremt negativa som redan har nämnts här är det rena tillverkningsfelet.
Ljudet "blöder" mellan mickingång & ljudutgång som ger eko i Teamspeak och liknande.

Det funkar hjälpligt om man enbart använder sig av "Push to talk" dock.

Mitt personliga utlåtande är följdaktligen: Jag hatar det, men fick det i min hem-pc och det får duga ett år till tills ny dator införskaffas...