fråga till riktiga gamers.

Permalänk

fråga till riktiga gamers.

Jag har två rätt bra datorer, ena med en stor jävlig 19 tummare, å den andra en lcd på endast 4ms. Jag spelar många krävande spel på båda skärmarna, å jag märker ingen skillnad. Vissa påstår att lcdskärmar ska ha efterdröjningar m.m, men det märker då inte jag av iaf. Har också prövat en lcd med 8ms, märker fortfarande inget. Är det här bara svammel?

Visa signatur

OCZ GameXStream 700w || Intel core duo E6600 @ 3,0ghz boxad kylning ||Asus p5b || 2x1024mb Corsair TWIN2X 6400PRO || 8800GTX || Samsung sata 250gb || maxtor sata 160GB || Samsung Sata II 400gb ||
BÄRBAR: Intel Core Duo T2500 2.0GHz, 2048MB 667MHz DDR2, 100GB 7200rpm SATA, GeForce Go 7800 256MB, 17" UltraSharp™ WUXGA LCD skärm (1920x1200) med TrueLife™

Permalänk
Avstängd

Nej, men dom flesta skärmar som är snabbare än 12ms har inte det problemet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Det är mycket snack. Förr var LCD knappt ett alternativ för gamers, nu får man skärmar som duger till allt och är inte ett dugg sämre än CRT.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Okej, kompisarna snackar ju om dom som om dom vore hopplösa. Men trots att jag försöker övertga dom om att dom inte mommer att märka nånskillnad så envisas dom med sina stora skärmar

Visa signatur

OCZ GameXStream 700w || Intel core duo E6600 @ 3,0ghz boxad kylning ||Asus p5b || 2x1024mb Corsair TWIN2X 6400PRO || 8800GTX || Samsung sata 250gb || maxtor sata 160GB || Samsung Sata II 400gb ||
BÄRBAR: Intel Core Duo T2500 2.0GHz, 2048MB 667MHz DDR2, 100GB 7200rpm SATA, GeForce Go 7800 256MB, 17" UltraSharp™ WUXGA LCD skärm (1920x1200) med TrueLife™

Permalänk
Medlem

när din hjärna kan reagera snabbare än 4ms kommer din skärm att kännas seg

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
när din hjärna kan reagera snabbare än 4ms kommer din skärm att kännas seg

4ms skrämar har en genomsnittlig svarstid på ca. 20 ms...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
4ms skrämar har en genomsnittlig svarstid på ca. 20 ms...

Ok, men då har 25ms skärmar en genomsnittlig svarstid på 100ms, då är det väl vid 100ms man får en massa eftersläpningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Ok, men då har 25ms skärmar en genomsnittlig svarstid på 100ms, då är det väl vid 100ms man får en massa eftersläpningar.

Vet inte exakt vad en vandlig 25ms ligger på men en bra bit över 25 lär det vara, och självklart blir det fruktansvärda eftersläpningar då men även snabbare skärmar ghostar ganska kraftigt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

ms hit eller dit!!!

Om hjärnan inte uppfattar nån skillnad på en 4ms lcd eller en crt föstår jag inte vad som är problemet. Skit i siffrorna och kolla in bildkvallen istället, där kan man märka stora skillnader.

Mvh

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Medlem

beano_bouer : Jag tycker du ska hälsa dina kompisar att dem ska tänka efter innan dem pratar om något som dem inte kan. Jag har spelat Quake i alla år, min första TFT var en Samsung 213T med 25ms (30ms enligt rec), då var det Q3 som gällde. Och visst, ghostningen var olidlig! Jag fick tweaka Q3 till så ljust att färgerna fick felkonvens, men eftersom ghostning bara uppstår vid mörka partier emot ljust så gick det att spela, om man ska prata om riktiga gamers så hör jag till dem, det var Q3 OSP CTF 10 timmar om dagen, min skill från CRT till TFT var oförändrad, faktiskt spelade jag bättre med TFT`n emot min gamla 21" Flat CRT pga den stora bildytan samt renheten och skärpan.

Idag har jag en 16ms panel och totalstruntar i den lilla eftersläpningen som finns, bara 16ms räcker för att elitegibba ett snabbt FPS multispel i högsta grad, om nu TFT skärmen gör som den är speccad för (olika för olika märken). Så TFT idag är såpass bra utvecklat att alla föredrar det, titta bara på QuakeCon mässan där dem spelade Quake 4 multi, såg man någon CRT överhuvudtaget? nej!, det existerar knappt idag. Tom det lilla turbarnet Fatality kör på en TFT idag, antagligen DELL 20" eller 19" med 12/16ms, och räcker inte det som bevis på att TFT fungerar för elitegamers?

CRT är såpass gammalt idag att produktionen ligger på sista versen (stava?), jag är övertygad om att CRT inte kommer att existera om 1 - 2 år på marknaden överhuvudtaget (kanske tom tidigare en så).

Sedan när det handlar om intrycket som många "svenssons" oftast får när dem är ute och kollar efter TFT skärmar är bara okunnighet. Om vi ska vara resonliga idag så bör man läsa recensioner när man ska köpa en TFT och inte gå till tex Siba, On-Off eller nått sånt skräpföretag. Dem har oftast bara lågbudgetskärmar som har backlight problem, färgfel och inte allt förbra skärpa på deras erbjudande inom TFT skärmar, (serieinkopplade oftast eller med vga gränssnittet).

Ta och köp en shysst TFT från början, priset bör ligga runt 3500 och uppåt för att få en som lever upp till vad TFT är inom bildkvalitet. Jag är övertygad om att du inte kommer bli missnöjd! Jag kan tilllägga också att hz`n 60/75 respektive nativupplösning är inget som skapar problem, det handlar bara om vana.

Sorry om jag brusade upp men jag blir bara så förbannad på att ständigt få höra samma kommentar från okunniga personer (som dina kompisar), när dem inte har en aning om hur tekniken fungerar.

Nu har jag bara pratat om millisekundrar iprincip, jag kan dra upp hela tekniken inom faktiska pixlar och dess teknik, vad som gör att TFT får en kristallklar skärpa som inte CRT kan komma inärheten utav, men jag orkar inte skriva det "igen", vart på så pass många forum och förklarat och visat så det får vi ta en annan dag.

/MVH FEvE

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
beano_bouer : Jag tycker du ska hälsa dina kompisar att dem ska tänka efter innan dem pratar om något som dem inte kan. Jag har spelat Quake i alla år, min första TFT var en Samsung 213T med 25ms (30ms enligt rec), då var det Q3 som gällde. Och visst, ghostningen var olidlig! Jag fick tweaka Q3 till så ljust att färgerna fick felkonvens, men eftersom ghostning bara uppstår vid mörka partier emot ljust så gick det att spela, om man ska prata om riktiga gamers så hör jag till dem, det var Q3 OSP CTF 10 timmar om dagen, min skill från CRT till TFT var oförändrad, faktiskt spelade jag bättre med TFT`n emot min gamla 21" Flat CRT pga den stora bildytan samt renheten och skärpan.

Idag har jag en 16ms panel och totalstruntar i den lilla eftersläpningen som finns, bara 16ms räcker för att elitegibba ett snabbt FPS multispel i högsta grad, om nu TFT skärmen gör som den är speccad för (olika för olika märken). Så TFT idag är såpass bra utvecklat att alla föredrar det, titta bara på QuakeCon mässan där dem spelade Quake 4 multi, såg man någon CRT överhuvudtaget? nej!, det existerar knappt idag. Tom det lilla turbarnet Fatality kör på en TFT idag, antagligen DELL 20" eller 19" med 12/16ms, och räcker inte det som bevis på att TFT fungerar för elitegamers?

CRT är såpass gammalt idag att produktionen ligger på sista versen (stava?), jag är övertygad om att CRT inte kommer att existera om 1 - 2 år på marknaden överhuvudtaget (kanske tom tidigare en så).

Sedan när det handlar om intrycket som många "svenssons" oftast får när dem är ute och kollar efter TFT skärmar är bara okunnighet. Om vi ska vara resonliga idag så bör man läsa recensioner när man ska köpa en TFT och inte gå till tex Siba, On-Off eller nått sånt skräpföretag. Dem har oftast bara lågbudgetskärmar som har backlight problem, färgfel och inte allt förbra skärpa på deras erbjudande inom TFT skärmar, (serieinkopplade oftast eller med vga gränssnittet).

Ta och köp en shysst TFT från början, priset bör ligga runt 3500 och uppåt för att få en som lever upp till vad TFT är inom bildkvalitet. Jag är övertygad om att du inte kommer bli missnöjd! Jag kan tilllägga också att hz`n 60/75 respektive nativupplösning är inget som skapar problem, det handlar bara om vana.

Sorry om jag brusade upp men jag blir bara så förbannad på att ständigt få höra samma kommentar från okunniga personer (som dina kompisar), när dem inte har en aning om hur tekniken fungerar.

Nu har jag bara pratat om millisekundrar iprincip, jag kan dra upp hela tekniken inom faktiska pixlar och dess teknik, vad som gör att TFT får en kristallklar skärpa som inte CRT kan komma inärheten utav, men jag orkar inte skriva det "igen", vart på så pass många forum och förklarat och visat så det får vi ta en annan dag.

/MVH FEvE

Kom inte och säg att du inte ser skillnad på en t ex samsung 959nf crt och tex en 12/16ms tft-skärm i spel som cs och q3. Antingen så har du fått sämre syn på äldre dar, eller så har du inte såna jättekrav. Jag ser iaf skillnad, har en crt och tft 8ms, ser stor skillnad i cs.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Kom inte och säg att du inte ser skillnad på en t ex samsung 959nf crt och tex en 12/16ms tft-skärm i spel som cs och q3. Antingen så har du fått sämre syn på äldre dar, eller så har du inte såna jättekrav. Jag ser iaf skillnad, har en crt och tft 8ms, ser stor skillnad i cs.

Eller så är skärmen han använder en väldigt bra 12/16ms-skärm, den är trots allt specifierad till 8ms av Samsung, och så sa han till och med att han såg eftersläpningen men att han inte brydde sig om den eftersom det är så lite.

Skillnad finns, men det är inte tillräckligt mycke för att göra någon skillnad i hur bra man presterar i spel.

Permalänk

Ställ in svart bakgrund på skrivbordet (lr måla en sida svart i paint) och dra musen över. Med min samsung 959NF, en av dom finare CRT:erna som finns för konsumenter smetar det så inni helvete. Om jag rör musen i en cirkel ser jag i ett par sekunder hur de föregående muspositionerna fejdar av. Dessutom "läcker" skärmen en hel jävla massa d.v.s det blir en 3cm stor ring som är ljusare runt muspekaren. Dett gäller när jag har muspekaren i mitten ov skärmen på mörk bakgrund och när jag drar den mot hörnen växer ringen till dubbel storlek d.v.s ca 5cm diam!! Förskräckligt dåligt! ush! arg!

Feve crt är på sätt och vis en teknik som nu förfinas för att snart släppas som SED. I en CRT har man längst bak en elektronkanon som skjuter på fosforlagret i CRT:ns front en pixel i taget så att de "tänds" men i SED kommer man istället ha en liten elektronkanon för varje pixel och man kommer då få en platt, hyffsat strömsnål display som går att göra nästan hur stora som helst och som kommer ha potential för perfekt bildkvalité.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd

Har haft tft/lcd i många år har aldrig ladrig märkt någon som helst eftersläpning överhuvudtaget...

bara en massa skitsnack på folk tyvärr....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ställ in svart bakgrund på skrivbordet (lr måla en sida svart i paint) och dra musen över. Med min samsung 959NF, en av dom finare CRT:erna som finns för konsumenter smetar det så inni helvete. Om jag rör musen i en cirkel ser jag i ett par sekunder hur de föregående muspositionerna fejdar av. Dessutom "läcker" skärmen en hel jävla massa d.v.s det blir en 3cm stor ring som är ljusare runt muspekaren. Dett gäller när jag har muspekaren i mitten ov skärmen på mörk bakgrund och när jag drar den mot hörnen växer ringen till dubbel storlek d.v.s ca 5cm diam!! Förskräckligt dåligt! ush! arg!

Feve crt är på sätt och vis en teknik som nu förfinas för att snart släppas som SED. I en CRT har man längst bak en elektronkanon som skjuter på fosforlagret i CRT:ns front en pixel i taget så att de "tänds" men i SED kommer man istället ha en liten elektronkanon för varje pixel och man kommer då få en platt, hyffsat strömsnål display som går att göra nästan hur stora som helst och som kommer ha potential för perfekt bildkvalité.

Hyfsat strömsnål? Låter som att man behöver ett smärre kärnkraftverk för att driva en sådan.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

Anledning till att man kanske föredrar TFT på Lan/Mässor kan ju absolut inte bero på att den är lättare att transportera (mindre vikt/utrymme) samt tar mindre plats & drar mindre ström?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

sebbeharry : Kalla mig okräsen är way to wrong mannen, då har du inte följt mina trådar om perfektion i bild.

Sedan om svärtan kan jag säga följande, ALLA TFT`s har inte pitchblack i svärta, det är något TFT aldrig kommer att ha, undantag Sharps LCD-TV`s dock. Men om 1år kanske enligt mina källor så kommer en LED-panel att ta över TFT, då försvinner backlight / svärtan problemet garanterat.

SED-CRT, ja drömma går ju

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beano_bouer
Okej, kompisarna snackar ju om dom som om dom vore hopplösa. Men trots att jag försöker övertga dom om att dom inte mommer att märka nånskillnad så envisas dom med sina stora skärmar

Peka och skratta lite när dom ramlar ner för nån trap hem från något LAN.

Edit: Och TFT's drar betydligt mindre ström.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311135&cks=PRL

Energiförbrukning vid drift 34 Watt

Min Sony 19" nära +100W... urgh.

Har spelat en massa på generation-40ms, där kan vi säga att det märktes rätt bra iaf Så det är säkert därifrån diverse idioter tar sina argument ifrån...

Permalänk
Avstängd

Hahahaha... så jädrans bra sagt

Permalänk
Medlem

Min Syncmaster 913n funkar ypperligt till alla spel jag har testat iaf. Men då är nog CSS det snabbaste jag spelat hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso

Skillnad finns, men det är inte tillräckligt mycke för att göra någon skillnad i hur bra man presterar i spel.

Sssh! Sådär kan du inte säga Hur ska jag då motivera att jag suger... meh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Antonsson : Sedan om svärtan om du ville ha svar på det så kan jag säga följande, ALLA TFT`s har inte pitchblack i svärta, det är något TFT aldrig kommer att ha, undantag Sharps LCD-TV`s dock. Men om 1år kanske enligt mina källor så kommer en LED-panel att ta över TFT, då försvinner backlight / svärtan problemet garanterat, men att klaga på det nu är bara dummt. Du måste ha en dålig TFT isåfall om du har ditt skumma problem med att skärmen blir ljusare där du drar muspekaren mot en svartbild. Sådant skulle jag inte acceptera!

Killen sitter ju med CRT. Det han ser är fosforspåret efter muspekaren. Min 7 år gamla Samsung CRT var helt hopplös på slutet, jag hade decimeterlånga trails efter musen på mörka bakgrunder.

För övrigt kommer jag aldrig köpa en CRT igen. Finns absolut nada argument för CRT längre.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

LOL, fick för mkt TFT på skallen nu så jag missade läsa ordentligt, ja då är hans CRT på sista versen.

Edit : ändrade inlägget nu. Firra om "citat" om du har lust.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
LOL, fick för mkt TFT på skallen nu så jag missade läsa ordentligt, ja då är hans CRT på sista versen.

Edit : ändrade inlägget nu. Firra om "citat" om du har lust.

Men, då försvinner ju det roliga.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

AAaahaha, ja helt klart.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

När det kommer TFTs som klarar 1080p vid 21" med bra latency då kan jag tänka mig och byta.

Tills dess så fixar min ViewSonic CRT 1080p (letterboxed) på 19". Eller min standard res, 1600 x 1200 @ 100hz.

För CRTs styrka liggeri att de inte är låsta till upplösningar, det och svärtan än så länge.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

[lum], ingen hindrar dig att köra med en Cathode Ray Tube, .

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Varför envisas de med 1920 x 1200 för?! Kan de inte bara hålla sig till 1080p så kan alla vara glada? Som om jag vill ha letterbox på en ws skärm när jag kör nativ och tittar på film.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

1080p = 1920 x 1080 (16:9)
Det skulle bli väldigt brett med 16:9 på en dator monitor,
alla widescreen TFT`s är 16:10, sen är upplösningen anpassad
till just den storleken utav bildytan. 1920 x 1080 skulle se extremt
litet ut på en 21" TFT. Om du vill ha äkta 1080p köp en Sharp 45"
LCD-TV istället.

Over and out /FEvE

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))