Köpa dinovo 2.0 eller 1.0? Ska inte använda musen.

Permalänk
Medlem

Köpa dinovo 2.0 eller 1.0? Ska inte använda musen.

Ah, som ämnet säger.. Funderar på att köpa dinovo.
Men jag vet inte vilket jag ska köpa? 2.0 är juh 1000kr dyrare.

Jag kommer bara använda tangentbordet, då jag har en mus som jag gillar redan.
Förövrigt är jag inte så specielt FÖR trådlöst.. Men eftersom man kan köra detta utan numpad så är det lockandes.

Sen hur är "sändaren" på paketen? Är det någon liten sak, eller en stor klumpig?

Permalänk
Medlem

Finns ÖHT dinovo 1.0 att köpa längre?

Enda skillnaden mellan 1.0 och 2.0 är att 2.0 har BT 1.2 och 1.0 har BT 1.1...

Sedan har vi ju Dinovo for laptops, som har RF istället för BT och betydligt sämre känsla i tangenterna...

EDIT: Dinovo har en lite större laddningsdocka för musen som BT-sändare/mottagare, Dinovo for laptops har en liten söt smidig dongel....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabrioth
Sedan har vi ju Dinovo for laptops, som har RF istället för BT och betydligt sämre känsla i tangenterna...

Sämre känsla i tangenterna? Har själv en sånt tangentbord och inga problem här inte.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det hela rätt så har inte diNovo 1.0 bluetooth, sen saknar den även "piltangenter" och windowsknapp på numpaden (en polare köpte diNovo 1.0, blev väldigt besviken när det visa sig att man inte kunde använda numpaden för att ta sig runt i windows). Om jag var du skulle jag lägga 300 kr till och köpa mig ett diNovo 2.0 (med tanke på att det dels använder bluetooth vilket i sin tur ger längre räckvidd, samt att du får tillgång till windowstangenten så att du kan skutta runt i windows). Det är vad jag tycker.

Lycka till

EDIT: Med diNovi 1.0 syftar jag på Logitech® diNovo™ Cordless Desktop® for Notebooks

www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2162,C...

Permalänk
Medlem

hmm... definiera sämre...

okok, jag erkänner... Enligt mina egna preferenser (vilket brukar vara det jag går efter när jag bedömer en produkt) är anslagskänslan i DiNovo 1.0/2.0 "bättre" än den i DiNovo for laptops...

Därmed inte sagt att Dinovo for laptops är dålig, tvärtom, det är det näst bästa tangentbordet på marknaden, så min kommentar kanske var lite missvisande...

EDIT: menåå.... autosmileys...

pumas: nix, jag tror du pratar om ett annat TGB... jag har ett DiNovo 1.0, både windosknappen och piltangenterna på mediapaden funkar klockrent... däremot tror jag inte att DiNovo 1.0 säljs längre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabrioth
pumas: nix, jag tror du pratar om ett annat TGB... jag har ett DiNovo 1.0, både windosknappen och piltangenterna på mediapaden funkar klockrent... däremot tror jag inte att DiNovo 1.0 säljs längre...

Missade det, trodde ni syftade på diNovo för laptops när ni prata om 1.0 Men det gjorde ni tydligen inte.

Permalänk
Medlem

Men då, såg nu att det verkar inte finna dinovo 1.0
Utan bara den för notebooks som kostar 1000:-
Och 2.0 som kostar 2000:-
Men vad jag hört så är 2.0 dryrt pgr av att den har bättre mus. Men eftersom jag inte ens ska använda musen så..
Saken är också att jag behöver egentligen inte ens trådlöst. Men jag tycker det verkar skönt att slippa numpad.. Då jag aldrig använder den

Bästa vore juh om mna kunde hitta 1.0.

Permalänk
Medlem

hehe

1.0 kostade 2500:- på sin tid...

hur långt från datorn kommer du att sitta med tgbt? om du har det nära mottagaren så spelar inte BT vs RF nån större roll....

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett bord bara, datorn är i dörren bakom bordet där skärmen står. Alltså i garderoben.
kanske 1.5m bort.

Jag åker juh rätt ofta på LAN, så jag vill juh att det ska funka prima där också.
Men sen känns det lite halv-ovärt att köpa 2.0 då jag inte ens använder musen.. den kommer juh bara bli liggandes då. Bästa vore juh om man kunde använda musen separat, men jag förstått så har musen och tbordet samma sändare.