Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Permalänk
Medlem

Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Lite underlag till att börja med... Jag har hållt mig till stationära datorer i hela mitt liv. Nu för första gången känner jag suget efter en bärbar. Mest för att jag vill kunna ha med mig datorn när jag är ute och reser (brukar vara borta i flera veckor), men även för att kunna använda bärbara datorn hemma till min vanliga sysslor.

Mina vanliga sysslor innebär webbdesign, Word, MSN, musik/musikvideos, lite filmredigering (inga tunga program) och i värsta fall något spel (typ CS).

I samband med detta vill-ha-begär har jag även flyttat till en mindre lägenhet där min stationära dator är bland det fulaste, högljudaste och klumpigaste.

Nu till varför jag behöver eran mening...

Om sanningen skall fram är jag nog lite smånervös. Jag har inte så mycket erfarenhet av bärbara förutom en kompis bärbara för några års sen, då fick jag bilden av att bärbara inte alls höll måttet, lite halvplastigt. Jag vet att det har utvecklats otroligt sen dess, men min (tyvärr) enda erfarenhet ligger kvar i bakhuvudet som en liten djävul.

Jag har bestämt mig att övergå helt och hållet, där är det inte oklart. Jag vet dock inte vilken bärbar det skall bli.

Vad har du bytt ifrån (stationär) och till vad för något (bärbar)? Är du nöjd? Besviken? Beskriv gärna om ditt byte från stationär till bärbar första gången. Är något du skulle vilja få förändrat (t.ex. den bärbara du bytte till)?

Är alltså ute efter verkliga händelser/kärlekshistorier som förhoppnings skall få mig på bättre tankar och skrämma iväg djävulen ifrån bakhuvudet och ned i papperskorgen.

Permalänk
Avstängd

Re: Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Jag har precis skaffat min första bärbara och är helt frälst.

Det är så mycket skönare att sitta lite var man vill istället för inne i kontorsrummet hela tiden. Dessutom kan man vara mer social och umgås med flickvännen samtidigt som man håller på med datorn.

Jag använder fortfarande min stationära till och från men enbart till spel (bättre prestanda)eller när jag ska skriva ett större dokument i excel eller word (pga bättre tangentbord).

Om du ska köpa bärbar. Gör inte samma misstag som mig. Köp en med bra batteri. Personligen trodde jag alla brbara hade det. innan mitt köp alltså.

Vet inte om jag skulle klara mig helt utan statinär dock. Det bästa är väl att ha båda två.

Permalänk
Medlem

Bytte bort ett överfullt skrivbord och två stora kartonger med kablar o kort o adapters o skit som man inte ville slänga för det kostat en förmögenhet.
Bytte till en Fujitsu Amilo 4438G. Den ersatte min stationära med råge. Framförallt är det tyst i vardagsrummet vilket både jag och sambo är överlyckliga för. 160Gig inbyggda hårddiskar och en dator som passar perfekt spela på och med en suverän skärm. Är lika nöjd som den dagen jag packade upp den. Kan rekommendera 17" om du ska sälja din gamla dator och inte använda den på bussen och så då den är lite otymplig

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Re: Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster
...massa text...

Jag har precis köpt min första bärbara och är lite smånervös som du om jag verkligen blir nöjd.

Min tidigare var:
AMD64 3000+, 7800GT, 2Gb RAM, 17" TFT.

Jag har ungefär samma erfarenheter som dig också, en kompis tre/två år gamla bärbara("budget" compaq) med lite halvtaskig skärm enligt mig.
Jag kan skriva lite hur första intrycken var och senare lite mer om hur jag trivs med den efter någon dags användning.

Permalänk
Medlem

Även jag har blivit ägare till min första bärbara dator, en Compaq Presario R3430EA, importerad från Italien. Och jag ÄLSKAR den. Men använder fortfarande min stationära dator till att spela på och titta på film/musik.

Men jävligt skönt att kunna slänga ned datorn i väskan och besöka mormor och surfa lite där

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Har i stort sett bytt bort min statnära ( se sign ) mot en DELL Inspiron 9300 med 1Gb ram 6800 Go och 17" widescreen skärm, jag tycker den här är perfa!

Jag gillar friheten framför allt... Saknar faktiskt inte den stationära en sekund nu när jag tänker efter. Jag ser inget possitivt med den alls

Trådlösa nät i kombination med batteri är så skönt så det är inte sant.

När du byter... glöm inte att köpa en extern mus, samt snåla inte med batteri. Köp så stor du kan ha utan att det sticker ut mer än normalt

/T
ps. köper du 17" så köp en ryggsäck. Väldigt bra tillbehör. Åhlens har en schysst salomon rygga för 800:-

Permalänk
Medlem

jag har nästan bytt bort min stationära helt, den funkar mest som min filserver och film dator.

Jag sitter nu på en dell x1'a och är så jäkla nöjd, slipper en jäkla massa kablar och kan ta med den överallt.
Måste bara tillägga att jag inte använder extern mus eller dyl, man förlorar lite av det bärbara med sånt men det är en smaksak.
Sitter man och skriver mycket vid ett och samma skrivbord kan det vara skönt, men jag sitter lite varsomhelst och är ofta sekreterare vid möten så jag har vant mig att inte använda sånt då jag redan släpar runt med tillräckligt mycket skit.

ps, skrev detta sittandes i sängen samtidigt som jag tittade på tv

Permalänk

jag är "ny" bliven ägare till en acer aspire 3003LMi har haft den 1 månad men skäns som om ja fick den igår. den funkar skit bra i gämförelse från gamla stationära där moderkortet började slå gnistror å spota små säkringar på mig(hadde öppet på sidan när den stog på bordet) hehe. det ända märkvärdiga är att det är lite ram. (512mb) ska köpa en 512 till så ska det bli lite fart i den hoppas jag

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

jag har kört med stationär i flera flera år. sen för ett år sedan köpte jag en billigare variant av en bärbar ( hpnx9030) det var absolut inget att hurra över men då var den billig. och nu för ett par månader sen köpte jag en asus bärbar dator (värsting eller vad man ska kalla den) och jag är nå fruktansvärt nöjd med den. för det första så,
*har den bra skärm.... mycket bättre än dom vanliga lcd skärmarna till stationära. *den är snabbare än min stationära som är på 2.4Ghz.* den har inbyggt bluetooth,firewire, 6x usb, dvd brännare, inbyggd webcäm, inbyggt ljud och tv kort, 1024 DDR ram etc etc. * den har även ett ati radeon x700 som klarar dom flesta spel ( alla som jag kör)

slutsats: varför köpa en stationär när du kan få samma prestanda i en bärbar som du kan ta med dig överallt. skärmarna börja bli så stora att det räcker gott och väl. det enda man behöver köpa till är en mus och e.v ett tangentbord om du känner för det. datorn tar mindre plats och lever inte om lika mycket, kan rabbla upp hur mycket som helst men du ska definitivt köpa en bärbar

Permalänk
Medlem

Kan berätta om min lilla expedition till Pccity i täby.
Butiken skulle "invigas" den dagen så självklart skickade de ut en stor "reklamtidning" om vad man kunde hitta där...
Jag nappade på en : Packard Bell Easy Note , Sempron 3000+, 256mb 50 gb hdd osv.. För 3990:- Ingen värstingpryl men funkar prima till mina behov.
Och en Sony Psp Value Pack.. För 1699:-

Och ett w-lan paket, Netgear 54 mbits med usb docka för 599..

Stack hemifrån kl 05.30 med en polare , är en bit till täby från Liiiidingö...

När vi kom dit så var det en ganska stor kö, runt 100 pers kanske stod där före oss.
Stod där och kände oss hyffsat misslyckade då vi brukar försöka leva efter det som sägs i filmen Fight Club..
En anledning till att det kändes ännu mer patetiskt var att det delades ut pepparkakor och kaffe... Visst kaffe, ja tack men fanimej vill jag inte ha några pepparkakor innan december..

Tillslut började de släppa in folk runt 08:00 , då stod det runt 300-400 pers i kön.

Sprang in med hammaren i högsta hugg( ingen bråkar med en prylkåt elektriker), och plockade på mig ovanstående grejjor..

Ang, laptopen...
Den funkar prima Väldigt skönt att slippa alla jävla sladdar osv..
Sitter just nu i soffan och tittar på family guy medans jag skriver detta...
Datoranvändandet har även minskat , vilket jag ser som possitivt.
Väldigt praktiskt också att man får med de viktigaste grejjerna i en ända ryggsäck(boble-bee), dvs. laptop,psp (som jag anväder till det mesta).

Så jag kan bara säga;
stationära datorer är bara jobbigt, bökigt osv.
Köp en laptop , du kommer ej att ångra dig

Permalänk
Medlem

Woho! Jag har kommit på bättre tankar!

Jag tackar ödmjukast för alla inlägg. Vad jag har förstått det som så håller dagens teknik så pass bra så att det verkar inte spela någon större roll vilket märke man väljer. Alla verkar mer eller mindre nöjda.

ACDC och dsk, vad är det för bärbara ni har?

Permalänk
Medlem

Jag vågar påstå att man ska välja sitt märke - i alla fall modell, noga.

Visa signatur
Permalänk

Jag har övergått till bärbar helt. Men det som jag tycker är ett måste isf är att man har minst 17" så det är ett fullsize tangetbord, det underlättar.

Spelar aldrig några dataspel, förutom småspel via internet så behöver inget kraftfullt grafikkort. Blir mest Filmtittande och musik här, sen MSN 24/7

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk

Jag hade också tänkt gå över till en bärbar mest för det sköna tangentbordet Sen Robbster, hur mycket vill du spendera på din nya bärbara dator? ¨så att vi får ett litet tak. Själv hade jag tänkt att beställa en Acer 5024, pga sitt x700 grafikkort och 3400+ processor.
Kommer bli en uppgradering på ca 5x mer prestanda än min dator som jag har nu

(förlåt om jag lånade tråden lite )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin
Jag har övergått till bärbar helt. Men det som jag tycker är ett måste isf är att man har minst 17" så det är ett fullsize tangetbord, det underlättar.

Spelar aldrig några dataspel, förutom småspel via internet så behöver inget kraftfullt grafikkort. Blir mest Filmtittande och musik här, sen MSN 24/7

Det funkar ju rätt ok om du har 6800 Go lr bättre... att spela menar jag. OM man inte är "fy fan va det laggar jag har bara 60fps på max inställningarna, jävla skitdator"-attityd vill säga

Permalänk
Medlem

Re: Ni som övergått från stationär till bärbar helt och hållet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster
Om sanningen skall fram är jag nog lite smånervös. Jag har inte så mycket erfarenhet av bärbara förutom en kompis bärbara för några års sen, då fick jag bilden av att bärbara inte alls höll måttet, lite halvplastigt. Jag vet att det har utvecklats otroligt sen dess, men min (tyvärr) enda erfarenhet ligger kvar i bakhuvudet som en liten djävul.

Tja, skärmarna har ju blivit bättre. I övrigt så är det precis som det var för några år sen - man hittar allt från plastigt rangligt skit till maskiner som håller att köras över med bil. Allt beror på vad man vill betala.

Ett tips om du köper från lokal handlare: provkör datorn innan du köper den, särskilt om du är osäker. Känn om tangentbordet känns bra, om skärmen känns ok, osv... samt hur kvalitén verkar. "Alla" billiga bärbara har svajig skärm och knarrande plast, men i olika hög grad. Tangentbordslayouten vänjer man sig med, alla bärbara har underlig layout och det tar några veckor av svordomar varje gång man köper ny.

Tänk på att få bluetooth och wlan integrerat. Pruta INTE på detta. Det suger att behöva koppla i nån usb-sticka varje gång du t.ex ska köra bluetooth till telefonen, och att lämna den ikopplad när du transporterar datorn är ingen större hit om du inte vill få avbrutna usb-portar. Dessutom tappar man lätt bort såna där smådelar. Om du känner för det kan du köra bluetoothmöss mot den inbyggda bt'n också... eller det beror på vilket bluetoothchip datorn har, men det är sånt man bör kolla upp på förhand. Google är din kompis.
Wlan är självskrivet, det är inte kul att ha 15 meter nätverkskabel liggande på golvet bara för att man vill vara lite mobil.

Batteritid. 1.5 timme är INTE bra oberoende hur mycket du intalar dig att du "kommer att använda den nära ett eluttag hela tiden". Det funkar inte så, IMO. Fyra timmar som min Powerbook klarar under normalt användande är nästan ok, men jag skulle gärna ha mer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster

ACDC och dsk, vad är det för bärbara ni har?

Jag har en Acer 3003LMi

AMD 3000+ Sempron
512 MB DDR
80 GB
15"

Jag är oerhört nöjd. Den var billig och eftersom jag använder datorn till att skriva, lyssna på musik och surfa så spelar det ingen roll att den inte har den bästa prestandan.

Dock håller bara batteriet i ca 1,0-1,5 timmar vilket jag tycker är för dåligt. Har alltid handlat stationärt innan så inte så konstigt att jag inte ens kollade upp batteritiden. Visste inte ens att tiden var olika för olika datorer. Så kolla upp det. Den står ju inte direkt högst upp på listan av prestanda vilket gör det lite klurigt och man tänker inte på det.

Skulle lätt lagt till 2000:- till om jag visste att jag skulle få ett batteri som höll 4-5 timmar. Men det är alltid lätt att vara efterklok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster

ACDC och dsk, vad är det för bärbara ni har?

Jag hade beställt en Acer 5024 men fick tag på en ny begagnad Ferrari 4005 så jag kör på ferrarin även om den blev lite dyrare.

Jag kommer nog få den nästa vecka och det enda som oroar mig är upplösningen på skärmen men det finns nog sätt att förstora tecken om jag tycker det blir svårläst. Med linser ser jag perfekt men mina gamla glasögon är inte de bästa... kanske får en anledning att köpa nya glasögon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Den står ju inte direkt högst upp på listan av prestanda vilket gör det lite klurigt och man tänker inte på det.

Felet är väl just att folk ofta bara tittar på prestanda när dom väljer laptop. En bärbar har många andra egenskaper som spelar minst lika stor roll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Felet är väl just att folk ofta bara tittar på prestanda när dom väljer laptop. En bärbar har många andra egenskaper som spelar minst lika stor roll.

Precis! Det gäller att inte köpa en maskin som man inte kommer att utnyttja, då mer prestanda nästan alltid är lika med högre fläktljud och kortare batteritid! Jag köpte mig en ultraportabel med mycket hög byggkvalitet och fick välja bort spelandet (har dock en stationär och ett ps2). Såg till att trycka i rejält med minne och nu uppfyller den alla mina behov utom möjligtvis filmredigering. Nu skall jag bara köpa ett större batteri då 2-3 timmar konstigt nog inte räcker... Det är en Lenovo/IBM X41 jag har förresten... Älskar den

Visa signatur

Mycket skrik för lite ull, sade käringen och klippte grisen
------------------------------------------
Pentium 4 3,4GHz, 1GB RAM, 2X250GB WDC HDD, DVDRW, X800PRO. IBM X41 laptop

Permalänk
Medlem

Nu blev jag trött. På alla hp Compaq fördommar. Vid en första anblick av ett sådant inlägg kan jag (som har erfarenhet av både nyare och äldre modeller ur deras FÖRETAGSSERIER) säga att det bara handlar om rent skitsnack. Har själv kört på en hp compaq nc6120 några månader nu, en helt underbar maskin med ofattbart bra batteritid för en såpass billig dator (begagnad för 4600 ). Dessutom är den inte ett minsta plastig och magnesiumskalet tål mycket stryk innan det ger vika, det känner man.

Vidare har jag längre erfarenheter av den ultraportabla modellen armada m300. Även denna en helt underbar maskin. Dessutom långt före sin tid.
Dryga kilot utan den obligatoriska dockan (som förövrigt ger en batteritid på 6 timmar efter 3-4 år med en 7200 rmp hårddisk), drygt 2 kilo med. Maskinen har absolut inga problem att hänga med när det gäller 2d efter att hårddisken uppdaterades.

Ville bara vädra mina erfarenheter lite.

Nu följer lite ontopic
Att ersätta en stationär med en bärbar är svårt och dyrt. Speciellt om man som du vill kunna bära med sig den.. Eftersom att du vill kunna bära med dig den så är 17" uteslutet (har en IBM T-serie 17" i familen, uderbar maskin, men 17" - inget att bära på). Sikta in dig på en 15"/15.4" skärm. Själv har jag spanat en hel del på shg's datorer. Jag tror att 9400-serien skulle kunna vara något för dig. Har allt utom bluetooth och den viktiga batteritiden. Notera skärmupplösningen.
Har själv varit skarpt inne på den, men den verkar ha fallit för en stationär då jag helt enkelt inte har behovet av mobilitet.

Kom bara ihåg en sak:
hårddiskar till bärbara datorer snurrar oftast i 5400 varv, 4200 på dom ultraportabla. Om du är ute efter en desktop replacement så är en disk i 7200 varv ett måste om du inte brukar koka kaffe medans du startar lite tyngre program. Dessutom är hårddiskar till bärbara datorer svindyra. Välj en modell med en hårddisk som är precis så stor så att den får plats med de filer du alltid behöver ha. På skrivbordet hemma har du en extern hårddisk som står och väntar, såklart.

Tack för mig!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen en bärbar dator .. Blev en iBook 12"
Jääkligt nöjd! Liten smidig dator att bära med sig och ett riktigt trevligt OS.
Dock kan inte den lilla saken ersätta min stationära PC. SKulle aldrig göra mig av med min stationära dator. Där kör jag 2x 17" TFT med en sammanlagd upplösning på 2560x1024.. Ingen bärbar i världen kan ersätta den bildytan
Nej men skämt å sido, jag har min bärbara som komplement. När jag inte är hemma då kör jag bärbart och när jag är hemma kör jag stationärt (om jag orkar sitta vid skrivbordet, om inte så lägger jag mig i soffan med iBooken.. )
Kort sammanfattat, jag klarar mig inte bara med en bärbar, jag måste ha en stationär också..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Det var strax innan julen 2003. Jag hade blivit mer och mer sugen på en bärbar dator. Jag satt och bläddrade annonser och hemsidor, läste reviews och artiklar.
Jag hade själv endel server och en workstation vid tillfället. En AMD XP 1900+ med SCSI RAID som systemdisk och en massa hårddiskutrymme.
Jag hade lagt ner Windows och satt mestadels i FreeBSD. Problemet med att välja laptop var också att jag måste hitta en laptop som fungerade bra med Linux eller *BSD då jag inte kände att Windows var något för mig.
Hade inte direkt några större pengar och tittade mycket bland 10.000kr laptopsen. Och tänk på att 2003 var laptopsen faktiskt dyrare också.

Jag hittade ingen bra. Mycket funderande och läsande. Sedan en dag läste jag en review angående den nya 12" Powerbooken från Apple. Den hade gått till 1GHz nu. Och den såg lite och mysig ut.
Under en vecka hade jag bestämt mig. Efter nästan 6månader utav velande kom det bara som en vind farandes.
Jag tog ut alla mina pengar. Köpte en Apple Powerbook 12" 1GHz Superdrive med tillvalen Bluettooth, Wlan och 768MB RAM. Hela kalaset gick på 21k. Som tur var kunde jag köpa momsfritt. Så jag behövde bara betala ca 16k.
Dagen jag fick hem den satt jag som fast vid den, hade inte startat min stationära AMD på nästan 6månader efter det. Köpte 2st externa hårddiskar och flyttade över allt ja hade på min stationära. Och gav bort datorn till syrran som jag tyckte behövde den mer.
Fram till April 2005 hade jag bara laptopen samt några servrar för webbhosting, mail och sådant.
I april köpte jag mig en Dual CPU Powermac. Fösta halvåret använde jag den som en galning, powerbooken bara stod där nästan.
Men nu, senaste 2 månaderna har jag knappt rört powermacen. Den bara står där i viloläge. Och jag sitter återigen bara vid Powerbooken, fast sedan jag köpte den har jag bytt batteri och dvdbrännare, och ska byta hårddisk i den så snart jag bara ids.

Och jag kan säga direkt att jag inte behöver en stationär dator. 12" må vara litet, men man vänjer sig. Jag gör precis allt arbete på Powerbooken, samt att det finns alltid plats för att smålira lite spel. Wizball och Monkey Island 2. De kan jag bara inte vara utan.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag knappt aldrig spelar spel så klarar jag mig utmärkt på en 12" bärbar. Just storleken var rätt viktig för mig i valet, jag bär den med mig var och varannan dag till skolan och vänner. Jag kommer inte undan att behöva en stationär dator för utrymmet på laptopen räcker inte till. Därför har jag en gammal amd k7 med lite hårddiskar som rullar. Kör samba och delar ut utrymmet så jag kan backupa mina saker. Den står helt utan skärm och tagentbord väl undangömd (agerar fotpall vid mitt skrivbord). Och är tämligen tyst.

Diskutrymme är enligt mig det enda du egentligen kommer sakna.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig den billigaste laptopen som krävdes för mina studier, och nu använder jag knappt min stationära Är riktigt nöjd med min laptop. Känndes som jag gjorde ett klipp när jag köpte den i sommras

Permalänk

Köpte min laptop för ca 1år sedan nu och jag älskar den! Det är en Acer travelmate 290LMi.
Efter att jag hade änvänt den i ca 2 veckor sa jag till mig själv "Aldrig i livet att jag kommer köpa en till stationär dator!"

Once you go laptop, you never go back!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Har suttit vid en stationonär hela livet men efter att jag köpte en bärbar har jag inte rört den stationonära datorn.
Wlanet gör att jag kan sitta vart jag vill i huset. Bastun, köket, sängen... eller hos grannen. Datorn väger endast 1kg så det är en som en bok, typ.

Datorn jag har är en Ibm (Levono) Thinkpad X41. Helt suverän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte

Diskutrymme är enligt mig det enda du egentligen kommer sakna. [/B]

Extern hårddisk?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk

Själv så har man Acer Ferrari. Vilket är skit skönt. Sitter inte så mycket som förut på min stationära mer. mycket skönare med bärbar & trådlöst nätverk. Kan sitta varsom i huset & surfa & allt. & i och med att vi har trådlöst även på skolan så kan man ha med den där & surfa också! Hur skönt som helst och att kunna ta med sig den när man är ute och farr i världen gör inte saken att ha en bärbar sämre precis. Jag har ju inte övergett min stationära helt & hållet men sitter nästan aldrig vid den. MYcket sällan i alf.! Datorn funkar mycket bra till spel också. Kanske inte spel som kräver så mycket prestanda har inte testat men som t.ex. Counter strike m.m. J

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Laptop äger... Det är skönt att veta att man kan ta med sig sin dator vart som helst och när man vill... Jag har en Aspire 5021WLMI och är jättenöjd med den... det ända negativa med den är att den inte är så jätte portabel... om jag skulle köpa en ny laptop nu så skulle jag köpa en IBM X41 eller en Apple iBook för det är en viss charm med en "ultraportabel dator (tänker mest på storleken och inte bateritiden)...

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music