Permalänk
Medlem

Vattenblock till Xbox 360

Ingen som känner för att tillverka ett sådant? Eller flera om fler personer skulle vara intresserade. Jag skulle gärna göra det om jag var lite mer skillad. Vi har ju visserligen CRC-maskiner i skolan. Sen så skulle man ju kunna knåpa ihop något i CAD. Vad tror ni om Idén?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/360_block.jpg

Visa signatur
Permalänk

går går det ju.. men varför?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mest för skojs skull, men den skulle ju även bli lite kallare och tystare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

och så ryker garantin på xboxet.

Permalänk
Medlem

Den bryr sej ingen väl i?

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk
Medlem

Hej, jag kan göra sånna block.. Isf bara i alu. =/
Plugget har slutat köpa in koppar

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

har man pengar nog att köpa sig en ny om den pajjar så

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

hur ska dom kunna kolla ifall man ändrat kylningen?
Det e ju bara att byta tillbaka till orginalkylningen och skicka in den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Seban

Dom har säkert någe specialskruv som dom ser att man skruvat i. Typ satt en klistermärke över skruven.. Dom har säkert gjort det i själva lådan också

Visa signatur

... om jag får säga det själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeChux
Seban

Dom har säkert någe specialskruv som dom ser att man skruvat i. Typ satt en klistermärke över skruven.. Dom har säkert gjort det i själva lådan också

Mm. Det finns en klisterlapp under Faceplaten. Men den kan man faktiskt ta bort utan att förstöra om man värmer upp den med t.ex. en hårtork.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Mest för skojs skull, men den skulle ju även bli lite kallare och tystare.

Tystare ja visst men kallare? Vad spelar det för någon roll om den blir kallare, berätta för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Tystare ja visst men kallare? Vad spelar det för någon roll om den blir kallare, berätta för mig.

Mindre risk att den överhettar en stekhet sommardag?

Vissa har väl värmeproblem med sina 360´s fast det kanske var nätdelen som spökade.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

eh var skall du ha pump, radioator slangar?? Tar ju mer plats än vad som rimligen finns, inte så snyggt att ha slangar som sticker ut ur boxen eller? Varför inte satsa på att bygga en tyst lyftkylning istället, kan ju inte va omöjligt att göra den lite bättre utan att förstöra boxens utseende.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt att jag tänker fixa vattenkylning, men det hade varit en rolig grej! Om jag hade gjort det skulle jag nog använt Zalmans Reserator 1 som radiator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något som skulle vara roligare är att göra nogon mod på boxen som man har någon användning av... T.ex. att snyggt på baksidan installera alla utgångar som den stödjer!

Permalänk
Discokungen

Det borde ju utan tvekan gå att sätta dit 775-kylare på kortet. Testa?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld