Bärbar dator krånglar direkt efter köp. HÅrdvaran???????????

Permalänk

Bärbar dator krånglar direkt efter köp. HÅrdvaran???????????

var i måndags å köpte en bärbar acer 3613WMLI och efter några timmar började den spöka,

Fick nåt konstigt felmeddelande i windows om Cpun som jag kunde välja ignorerea eller stäng på. Trodde det hade nåt med mjukvaran att göra men eftersom jag inte lagt in mer än msn och updaterat windows så är det ju ganska mystiskt..

nån timme senare startade jag om datorn och kom inte in i windows normalt nå mer

fastnar då den precis ska boota windows så den bara står med ett Blinkade golvstreck uppe i hörnet. Felsäkert läge funkar dock men vet inte vad jag ska göra åt saken där..

SEn installerar jag om windows. Får samma problem igen, ( nu från en annan skiva med Xp pro eftersom jag INTE fick med några install skivor alls från onoff )

Samma fel igen, Gör det igen och tar en print scrn på felmeddelandet som kan visas här http://surl.se/adol
försöker ringa onoff kundtjänst men får inge svar. Har väl rätt till att få pengarna tillbaka i handen ? känner inte för att råka ut för mer krångel när man spenderat 8k.

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Skit i kundtjänst, åk in till butiken och säg att du vill byta den eller få pengarna tillbaka.

Permalänk

har ca 6 mil dit å jag har ingen bil, måste vänta på att morsan slutar jobbet. Kanske är bäst att fråga kundtjänst först?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Klart du kan vänta, men det funkar alltid bäst öga mot öga (dvs om du vill få den utbytt eller få pengarna tillbaka)

Men av den erfarenhet jag har så kommer inte eras kundtjänst att kunna göra mycket åt saken, antingen be dig formatera eller lämna in den till butiken/verkstan

Men låt oss veta hur det går!

Permalänk
Medlem

kontakta Chefen i affären direkt per telefon. Fundera igenom ordentligt vad du skall säga. Grundregeln är att varje påstående skall vara väl understött av goda argument. Se till att du har backupplaner och glöm ALDRIG kraften av en arg mamma/pappa och ARN Lycka till
ps: konsumentvägledaren i din kommun eller i närmaste, är ochså en guldgruva. Om inget annat brukar omnämnandet av de senare två ge goda resultat. PS: Var trevlig, saklig och lyhörd. Lycka till!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Nu har jag precis kommit hem, arg så jag skakar!!
FYFAN, var in där med datorn. Förklarade som det var. 100% mjukvarufel sa han utan att ens titta på datorn. Jag har installerat om windows 3 gånger och får exakt samma fel. Enbart installerat ACERS drivrutiner för EXAKT den modellen, INGEN SKIVA följde med paketet för installation.
Han sa också att det var MITT FEL att jag inte gjorde en backup på mjukvaran det första jag gjorde. USBN hade också krånglat en del för mig, fick nästan omöjligt min mus att funka i dom. DEt var den mittersta som verkligen fungerade medans dom andra var stendöda. JAg sa att jag haft en sån där dator förut och ca 5 andra bärbara och 20 stationära och kan konstatera att det inte är mjukvaran.

Då blev han riktigt otrevlig å drog upp att om jag nu e så duktig så ska jag testa usbn i LINUX å en massa sånt. JAg använder inte linux å behöver inte göra det heller

Ja dom gick med på att ta tillbaka datorn. OBS: DOM SKA HA 1000KR FÖR ATT INSTALLERA OM WINDOWS PÅ DEN OCH SEDAN SÄLJA DEN VIDARE TILL NÅN STACKARS KUND ! OBS!!!

Hur fan kan dom göra så ? BLIR SÅ FÖRBANNAD. Tog hans namn och namnet till butiksschef.

DET BLIR ARN NÄSTA!
SVERKER OLOFSSON NÄSTA

NÅN som har några tips på min situation?

OCH om nån moderator ser detta kan dom flytta till konsument butiksköpsguiden om dom tycker den passar mer där!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

var någonstans köpte du datorn?

EDIT: OK, nu ser jag att du köpte datorn på ONOFF

Permalänk

Tycker det låter som du inte varit riktigt påfrestande Du ska inte behöva göra en backup det första du gör om inte de säger åt dej att göra det. En normal privatperson vet inte ens hur man gör en backup så du borde åka tillbaka och försöka prata med någon annan denna gång. Istället för att stå och förklara att det inte är något mjukvaru fel, säg att du formaterat om datorn enligt någon support och att det fortfarande inte fungerar, då borde de nästan ta in datorn för produktionsfel och det ska gå på garantin och inte kosta dej något alls.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk

är det ingen som vet om man BORDE få nån form av installations skiva med i paketet ? MAn får med ett OEM XP MED LICENS OCH nyckel men ingen form av installations skiva.

Nåt sånt borde väl följa med ? TILL ATT BÖRJA MED

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk

När jag köpte min Laptop "köptes på Power" så fick jag med en ominstallations skiva för enbart min dator "Windows XP Home Edition" samt en skiva med alla drivrutiner för min dator plus lite annat smått och tråkigt

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk

jao, jag hade denna modell förut och hade en sån installations skiva. Ska börja med att ringa acer supporten i morgon för att höra hur det verkligen är. Chanserna är ju att det är nån annans begagnade dator jag använder just nu som nån reklamerat å glömt lägga tillbaka skivorna etc.

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Men du kan väl vända dig till acer-support med det felet du har och få det reparerat.

Permalänk

jo men fan, då måste jag skicka in en helt ny dator å vänta flera veckor. Det är ju helt fel när datorn är trasig från fabrik.

ELLER ? =(

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk

Har du provat med Knoppix eller nån annan live-cd?

Permalänk
Medlem

När man får en trasig dator kallas det väl DOA (dead on arrival) och då kan man få en helt ny dator. Mer om kontakt med acer-support kan du läsa i denna tråd http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46278...

Känns som om de är rätt tillmötesgående och trevliga till skillnad från den OnOff killen su snackade med.

Har själv precis köpt en acer-dator som jag lär behöva skicka på reperation. En riktig fin dator men minneskortsläsaren vill inte läsa mitt MS Pro kort och så tuggar dvd-n fruktansvärt irriterande. Det vibrerar så mycket att när jag skulle installera windows från en annan skiva istället från den som kom med datorn så bokstavligen talat skakade hela datorn.

Knopix är en god idé!

Permalänk

jag hade samma problem med dvdn. Jag skulle bränna ut säkerhets kopia av windows det första jag gjorde. DVDN tuggade å skakade å lät riktigt obehagligt. så jag sket i det. Brände en skiva senare å då funkade det. SÅ det är ju också ett av alla problem jag verkar ha med min dator.. Ska ringa acer support och butiksschefen på onoff i morgon å om inte det går vägen så lär jag gå till konsumentverket med det här.
Jag updaterar när jag pratat med dom i morgon, men ni kan gärna lämna tipps å förslag på vad som kan orsakat av felet.

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

är det en Matshita brännare hos dig med?

Permalänk

Oj då...såg just din screenshot. Googla på dl.exe så blir du inte glad.

Permalänk

DU MÅSTE FÅ SKIVOR MED I DATORN!

Det är väl enligt LAG? Ursäkta caps, är lat för att ta bort det i natt.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk

har rensat båda datorerna från dl.exe. laptopen hade ju inget iaf, men det går väl på nätverket isf

Läste om viruset å det är inte det som gör att windows inte startar. Väldigt låg Fara enligt symantec.

Ska se när datorn slutar boota windows igen då..

Brännaren vet jag inte om det är en matshita. Står SOHW-slimtype. nåt sånt.

JA de borde vara en självklarhet att få skivor med sin ny inköpta dator. löjligt

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Hade det varit min dator hade jag inte backat för fem öre, so what att det är en mjukvarufel, felet fanns där från början och är inte något som orsakats av dig.
Installationsskivor SKA följa med en ny dator.

Angående acers support så kan jag nog redan ana vad de kommer att säga; formatera och om det inte funkar så in med den på verkstaden.

Har du försäkring på den så är det bara att tappa den i backen o lämna in skiten i en påse. Och när det gäller puckot på onoff hade jag bett hämta sin chef och sagt vad jag tycker direkt till chefen istället.

Det är i situationer som denna som jag verkligen inser hur bra min morsa är på sånt här. Aldrig haft något som helst problem med något när jag kopplat in mamma hehe

Permalänk

har "onoffs" stöldförsäkring ;p

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Stöldförsäkringen... har du ingen drulleförsäkring i hemförsäkringen då? mycket smidigare i så fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Stöldförsäkringen... har du ingen drulleförsäkring i hemförsäkringen då? mycket smidigare i så fall...

Gör man något sådant är man inte ett dugg bättre än den dryga killen på OnOff, snarare tvärt om. Att med vilje förstöra en sak och sedan tvinga ett försäkringsbolag, som inte har det minsta med saken att göra, stå för kostnaden är väl riktigt ynkligt, och ja även olagligt.

Men naturligtvis skojar du bara så det är väl inget att hetsa up sig kring. Eller hur?

Permalänk
Medlem

plus att det tillkomeer förmodligen en självrisk på ca 1500 kr...

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk

Jag tecknade en drulleförsäkring på 5 år som kostade mej 2400:- när jag köpte min laptop. Om jag skulle råka ha sönder min dator betalar jag 100kronor så får jag den utbytt om det går annars får jag nya varor för det min dator kostade i detta fall 14000:-, tänk om man råkar få datorn nerspill med öl om ett år eller så på en fest och den går sönder. Fan nästan lite hemskt att betala 100:- och sedan kunna plocka ut en ny data

Fick tips av en som jobbade där jag köpte datorn på bra sätt att ha sönder den på. Men jag tror att det är något speciellt med onoff för jag var där och kollade på en Laptop först men de var bara otrevliga och så gick och köpte datorn på ett annat ställe.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrNo
Gör man något sådant är man inte ett dugg bättre än den dryga killen på OnOff, snarare tvärt om. Att med vilje förstöra en sak och sedan tvinga ett försäkringsbolag, som inte har det minsta med saken att göra, stå för kostnaden är väl riktigt ynkligt, och ja även olagligt.

Men naturligtvis skojar du bara så det är väl inget att hetsa up sig kring. Eller hur?

Visst, skojade... he... he...

Hur som helst så tycker jag att du i första hand ska snacka med butikschefen där och om det inte skulle lösa något så får det väl bli ölglaset...

Permalänk
Medlem

Allså jag kan inte förstå hur dom kan göra det till ett problem?
Bara att gå dit och säja att du tycker att datorn är skit. Och be om att få pengarna tillbaka.. svårare än så är det inte. Öppet köp.com

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Inaktiv

öppet köp är inte en rättighet man har som konsument... Det är upp till butiken att bestämma om man har det vid inköpet eller inte...

Permalänk
Medlem

ok men då har dom det.. jag gick nämligen dit nyligen med en bärbar & tog pengarna eftersom att jag hittade samma dator till bättre pris någon annanstans..

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W