Vilken kabel till xbox ger bäst bild?

Permalänk

Vilken kabel till xbox ger bäst bild?

Vilken sorts kabel ska jag skaffa för att få bäst bild , då jag kopplar min xbox till teven? (vanlig bildrörs tv, inget hd-plasma grejs)

och: Blir det stor skillnad mot att använda originalkabeln (vilken typ det nu är) som följer med xboxen vid köp?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

En RGB-Kabel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ja dit bästa val är att skaffa en RGB kabel till din TV. Dock alla tv aparater stödjer det inte men tja testa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

RGB Scart om du inte kan ha komponent-kabel.

Och skillnaden är som natt och dag. Du kanske inte kommer märka det så mycket direkt, men jag lovar dig att du kommer aldrig vilja gå tillbaka när du väl har den ;).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

den som följer med i originalförpackningen är väl ändå en rgb-scart kabel?

lite OT... är så ledsen.. min xbox har dött igen, för 5:e eller 6:e gången... rebootar 3 gånger och blinkar rött/grönt.. varenda gång har snubben som chippade fått löda om chippet.. och nu senaste gången tog jag den till en firma där de bytte moderkort och satte i ett helt nytt chip.. och så höll det bara i 2 veckor..

fattar fan inte vad som kan vara fel!!!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

nej det brukar inte vara RGA som följer med iaf inte för mig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

standard-kabeln som följer med är väl AV kabel med scart?
eller är jag helt ute och seglar nu...(?)

ok finns det några screenshots på skillnaden?

vad är skillnaden, skarpare bild, klarare färger eller... what?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Testpilot

Kabeln som följer med är komposit via RCA-kontakter, det följer med en sån där 3 RCA till scart-adapter men det blir inte RGB för det

Jag köpte en billig RGB-kabel och måste säga att det blir bra mycket klarare bild och finare färger, märks mycket i XBMC. Den jag köpte kostade inte ens 100 spänn så det var lätt värt det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

screenshots? "före/efter"

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Testpilot

En skärmdump kommer ju att se lika dan ut vilken kabel man en har, precis som att en skärmdump från windows ser lika dan ut om vare sig du har en CRT eller TFT-skärm.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Javisst, märkte samma när jag bytte till rgb, färgerna slutade att "blöda" eller hur man ska säga

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

vissa kassa TV-apparater kan ha störningar också men med RGB kabel försvinner öven dessa.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
standard-kabeln som följer med är väl AV kabel med scart?
eller är jag helt ute och seglar nu...(?)

ok finns det några screenshots på skillnaden?

vad är skillnaden, skarpare bild, klarare färger eller... what?

Det är lite svårt att förklara men man skulle kunna säga att färgerna, när man kör utan RGB scart, "rinner" vid konturer.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=11720

kör jag. skönt att ha optisk ut och bilden blir helt ok, hittade ingen med component. Så det fick bli denna

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

men vadå, har den kabelns ena ände en sån där konstig kontakt som ska in i xboxen?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
men vadå, har den kabelns ena ände en sån där konstig kontakt som ska in i xboxen?

Ja det är klart.. är en xbox kabel

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Citat:

tack, man förstår lite nu iaf

men jävligt snålt av dom att inte fixxa nån lite bättre screen! Typ 2 stora från ett känt spel - in game, eller så

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
standard-kabeln som följer med är väl AV kabel med scart?
eller är jag helt ute och seglar nu...(?)

ok finns det några screenshots på skillnaden?

vad är skillnaden, skarpare bild, klarare färger eller... what?

nej du e ute o cycklar.

AV cabel me scart e rätt, o vad RGB:n gör är att den minskar glitches o kanske lite bättre kvalite på färger o ljud

Permalänk

Finns ett test mellan olika sladdar vad gäller xbox360.
Hittar inte länken bara.

edit:
http://www.gamespot.com/features/6139690/index.html

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if