Permalänk
Medlem

Fixa till tänderna i Photoshop

Permalänk
Medlem

Eller så borstar man dom och slutar dricka kaffe

Permalänk
Medlem

Jag kanske inte kommer använda den, men jag tyckte att det var kul att kolla på bilderna.

Permalänk
Medlem

Fin guide, men det finns ett bättre sätt...

1. Ta in bilden i photoshop och markera tänderna på valfritt sätt.
2. Lägg till ett justeringslager, "Nyans/Mättnad (Hue/Saturation)".
3. Välj dom Gula längst upp.
4. Dra ur lagom mycket färgmättnad.
5. Välj Master och dra upp ljusstyrkan lagom mycket.

Om man föredrar kurvor så kan man lägga till ett kurvjusteringslager och dra ner den röda och gröna kurvan och ev. öka RGB kurvan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
...och slutar dricka kaffe

Förstår du inte att det är självmord att säga till 80.000 medlemmar på ett datorforum att sluta dricka kaffe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är emot såna här guider som bara raddar upp alla grejer som krävs för ett visst resultat. Det blir som ett långsamt funktionsmakro. Förklara varför du använder just dom verktygen, varför just Q +SHIFT-CTRL-I o.s.v

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Eller så borstar man dom och slutar dricka kaffe

Är du spritt språngande galen människa?! Då kommer ju blodnivån i mitt koffeinomlopp att höjas!

Lite mera förklaringar varför du gör just såhära. Annars så är det ett vettigt tips för folk som bara vill se lite bättre ut på sina personliga idolbilder.

Permalänk
Medlem

Sådär gör inte jag, men ok, alla sätt är bra utom de dåliga

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja ändra sina tänder? Har man dåliga får man ju stå sitt kast.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Varför skulle man vilja ändra sina tänder? Har man dåliga får man ju stå sitt kast.

Vilken otroligt intelligent kommentar!

Man kanske vill förfina sina tänder på lik linje som all annan retouching?

EDIT: Fin tutorial och jag röstade Ja, jag kan ha nytta av den.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Sorry, nej blev det hos mig. Jag tror inte jag skulle använda den här tutorialen därför att jag skulle hitta min egen väg, det finns ju så många verktyg i PS som i slutändan ger samma resultat och jag trivs bättre med andra

Dessutom har du blekt tandköttet också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Sorry, nej blev det hos mig. Jag tror inte jag skulle använda den här tutorialen därför att jag skulle hitta min egen väg, det finns ju så många verktyg i PS som i slutändan ger samma resultat och jag trivs bättre med andra

Dessutom har du blekt tandköttet också!

Jo det är ju behändigt det med.
Och JA jag blekte tandköttet också, för det blev svart mot vitt annars med det tandköttet.
Annars skall man undvika det.

Ha i åtanken att det här är min första tutorial som är gjord i BILDER...
Annars gör jag videotutorials som jag lägger upp på hemsidan (www.restavfall.se) <-- För er som är intresserade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dankas
Och JA jag blekte tandköttet också, för det blev svart mot vitt annars med det tandköttet.
Annars skall man undvika det.

feather-funktionen brukar ju kunna användas i sådana fall.

Permalänk

Röstade nej, men alltid bra med små tutorials som kan vara behjälpliga för nybörjare. Så du får en av mig iallafall. Dessutom är det trevligt med initiativtagare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Röstade nej, men alltid bra med små tutorials som kan vara behjälpliga för nybörjare. Så du får en av mig iallafall. Dessutom är det trevligt med initiativtagare.

word

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt bra med sånna här små tutorials. Själv drog jag nytta av eran wallaper tutorial

Jobba på med fler nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Jag tycker det är väldigt bra med sånna här små tutorials. Själv drog jag nytta av eran wallaper tutorial

Jobba på med fler nu

Har ju dock fullt upp med sidan i sig... Att lägga till länkar, försöka göra några jobb åt
andra sidor.. vara med flickvännen osv.
Det är lite svårt att finna tid till att göra tutorials.

Dock skall jag se till nu under LÖRDAG, SÖNDAG och MÅNDAG att göra några videotutorials
som dyker upp på sidan (som vanligt)
Så det är bara att kolla in lite då och då

www.restavfall.se

Permalänk
Medlem

Grym sida Vad använde du för program när du spelade in tutorialerna?

Blev sugen på att göra nått liknande nämligen har dock inget ställe att lägga upp scheiten på :/

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Grym sida Vad använde du för program när du spelade in tutorialerna?

Blev sugen på att göra nått liknande nämligen har dock inget ställe att lägga upp scheiten på :/

Jag använde mig av Camtasia Studio 3.
Om du gör några bra så är det ju bara att kontakt mig så kan jag lägga upp dem på restavfall

Permalänk
Medlem

Jättefint, tack. När jag skrev inlägget halv tre på natten lät det iaf som en jättebra idé, får se om jag kan finna orken och tiden att genomföra den.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jättefint, tack. När jag skrev inlägget halv tre på natten lät det iaf som en jättebra idé, får se om jag kan finna orken och tiden att genomföra den.

Hahaha, det är lätt att komma på saker mitt i natten och verkligen brinna för det. Och sen när
man vaknar till lite och läser vad man har skrivit så börjar man undra vad fan man går på för något.

Permalänk
Medlem

Vill du använda detta så går det bra, kopiera gärna bilderna och använd på egen server:

Sammankoppla två bilder så de ser ut som en:

Jag har använd Google för att finna två vettiga objekt.

Öppna en bild med lämplig pistol, förstora upp ordentligt, använd Lassopolygon för att markera enbart pistolen. När du är nöjd med markeringen kopierar du den.

Originalbilden:

Öppna bilden du vill ha pistolen i och klistra in, pistolen hamnar i ett eget lager (Lager 1), rotera/förminska-stora pistolen så den passar in bra. Tryck på Lager 1 i lageralternativ samtidigt som håller inne CTRL så markeras lagret, tryck på ögat på lagret så det blir osynligt, använd Lassopolygon samtidigt med ALT och markera det på pistolen som inte ska vara synligt (det av pistolen som är gömt i handen), tryck på ögat igen så lagret blir synligt, markera omvänt, tryck Delete och avmarkera. Nu ska pistolen vara inbakad i handen.

Lägg samman synliga och snygga till bilden med Klonstämpel.

Överkurs: (För att blidka de som kommer ihåg tråden)
Passa in färgerna med Variationer, Cyan och Mörkare:

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Haha
Det blev ju bra!

Permalänk
Medlem

Predator vs Aliens

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jo den blev bra, dock skulle du faktiskt kunna posta den på mitt forum
under "Photoshop Tutorials"

Regga dig vettja www.restavfall.se/forum

Permalänk
Medlem

Nej du, nu får du värja dig.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Tufft... 100 st har röstat. Det måste fan firas *stoppar in en billys pizza i micron*

Kanske skall klämma mig en öl och glo på pingu också?