nintendo kanske inte är så nyskapande som de vill påstå..

Permalänk

nintendo kanske inte är så nyskapande som de vill påstå..

följande prototyp gjordes till dreamcast

http://assemblergames.com/forums/showthread.php?t=9667

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Entusiast

Nu när jag ser den så kommer jag ihåg att jag läst om den för några år sen när jag hade DC

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kanske inte. Men det är den första konsoll som lanseras med den en sån kontroll som standard.

Är ju nästan som att folk verkade smått lyriska över de trådlösa kontrollerna till xbox 360. Det fanns ju som tillbehör redan till NES. Fungerade kanske inte lika bra, men det fanns.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Kanske inte. Men det är den första konsoll som lanseras med den en sån kontroll som standard.

Är ju nästan som att folk verkade smått lyriska över de trådlösa kontrollerna till xbox 360. Det fanns ju som tillbehör redan till NES. Fungerade kanske inte lika bra, men det fanns.

Känner inte riktigt att folk var lyriska och anser inte att den trådlösa handkontrollen är det som gör att man köper just ett 360. Finns ju redan tredjepartskontroller som är trådösa till nästa alla konsoller som fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Den där DC-kontrollen skulle bara vara formad som en fjärrkontroll, men i övrigt följa samma gamla idé med styrspak och knappar. Det som är fascinerande med Nintendos kontroll är ju att du styr den genom rörelser.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd

Nintendo var tyvärr inte först med rektangeln..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Haha. Kul att det finns så oinformerade människor som enns jämför dessa två kontroller.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Var inte den där gjord för fiskespelen som fanns till DC?