Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Jag själv har provat med ett Asrock Dual och det fungerade utan problem, jag har för mig att det är nån som kör ett DFI också. Jag skulle tro att alla standard ATX-moderkort fungerar utan problem

är det detta kort du kör med

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASR939DUAL

?

passar alla kontakter till powerknapp å så?

jag har ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIK8NNEO4FI som ligger.. kanske det passar åsså då?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
[B
passar alla kontakter till powerknapp å så?

jag har ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIK8NNEO4FI som ligger.. kanske det passar åsså då? [/B]

Så länge moderkortet följer denna standard så passar kontakten i lådan rätt av...Kolla i manualen..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Inge jäkla brev idag Blir så trött.....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Inge jäkla brev idag Blir så trött.....

Inte jag heller.....

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Så länge moderkortet följer denna standard så passar kontakten i lådan rätt av...Kolla i manualen..

http://img48.imageshack.us/img48/1374/frontkontakt8kj.jpg

har bytt nu och vilken skillnad på prestanda alltså.. ujuj mitt MSI kort passa rakt av utan problem

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

Trevligt för dig att de funkar :). Själv har jag plockat ihop min klart nu till originalutförande så den är redo att bytas ut :)......Heja heja Mercor, sätt fart nu

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Ojoj, om mercor ska byta ut datorerna så får dom allt ta och skynda sig lite! Köpte nämligen biljetter till dreamhack summer igår som går av stapeln 17 juni. Vore ju otroligt jobbigt om dom vill ha in dom så jag inte hinner få tillbaka den tills dess. :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad är den nya lösningen för vi som har problem med hängningar! Byter dom moderkortet eller?

Dessa prylar fick jag upp i förrgår:

Soundblaster X-Fi (vet inte riktigt vilket, kan vara motsvarande Xtreme Music)
Nya minnesmoduler
Nya SATA-kablar
CD med drivrutiner för ljudkortet. Installern uppdaterar även WinDVD och Home Theater.

Testning kvarstår!

Visa signatur

HP m9180 | AMD Phenom X4 9500 | 3GB RAM | 128GB SSD, 1.32TB HD | GeForce 8800 GT 512MB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABSiNSANE
Dessa prylar fick jag upp i förrgår:

Soundblaster X-Fi (vet inte riktigt vilket, kan vara motsvarande Xtreme Music)
Nya minnesmoduler
Nya SATA-kablar
CD med drivrutiner för ljudkortet. Installern uppdaterar även WinDVD och Home Theater.

Testning kvarstår!

Skämtar du eller, vi skulle dom byta ut hela datorn??
Det där hjälper ju knappast alls! Det ÄR ju moderkortet som strular.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Fick brevet idag, och ringde supporten direkt för att meddela att min burk strular. Han frågade lite om vad jag gjort när den just hängt sig m.m. Svara på dessa då, och sen sa han att dom skulle höra av sig när dom samlat in alla som har problemet, och sen se över en lösning.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag har en d4075 och har haft problem med hängningar men nu har supporten bytt ljudkort till ett xfi.Allt verkar nu gå stabilt men jag ska sätta på bittorrent och film samtidigt och låta det susa hela natten. Resultat kommer imorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
Jag har en d4075 och har haft problem med hängningar men nu har supporten bytt ljudkort till ett xfi.Allt verkar nu gå stabilt men jag ska sätta på bittorrent och film samtidigt och låta det susa hela natten. Resultat kommer imorn

Ska bli riktigt spännande! Har dom uppgraderat BIOS också? Eller gjort nåt annat?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

datorn krashade inte

(hade hoppats på att få en ny)

Permalänk

Hur många är det som fått brevet nu och ringt in ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Är det någon här som vet hur man får cool n quiet att funka, när jag körde HP's windows så var fläktarna tysta, installerade mitt egna idag och nu körs de på högvarv låter det som.

edit: Installerade drivrutinerna till x2ansom finns här http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=53363...

och satte energispararfunktioner till minimala, och nu är datorn RIKTIGT! tyst när så länge man inte kör något hårt.

38s på superpi 1mb vetefan om det är bra eller inte dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
datorn krashade inte

(hade hoppats på att få en ny)

Hade dom uppgraderat BIOS också? Eller gjort nåt annat?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Inga fler som fått brev från sina leverantörer med modellen 4196 ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Inga fler som fått brev från sina leverantörer med modellen 4196 ?

Japp vi har också fått det från mercor. Skönt att något händer nu. Dock är jag fortfarande orolig hur det bli med dreamhack. Vore ju otroligt skönt att få det fixat innan dess men en katastrof om jag blir utan dator då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammelsmurfen
Japp vi har också fått det från mercor. Skönt att något händer nu. Dock är jag fortfarande orolig hur det bli med dreamhack. Vore ju otroligt skönt att få det fixat innan dess men en katastrof om jag blir utan dator då.

Du har ju din nuvarande dator, och när nytt utbytet ska ske lär de ett snabbt utbyte i dörren troligen bara, då dom säger att man ska spara allt som man vill ha kvar på den externa.....Så vilket fall som helst så lär du ha en burk till DH......

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Du har ju din nuvarande dator, och när nytt utbytet ska ske lär de ett snabbt utbyte i dörren troligen bara, då dom säger att man ska spara allt som man vill ha kvar på den externa.....Så vilket fall som helst så lär du ha en burk till DH......

Det har du ju rätt i. Tack, känns mycket bättre nu.

Permalänk

Nån som hört något om Mercor ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Taskigt att det är så mycket problem med HP:s paket. Jag har en Fujitsu-Siemens med samma specs som Logren & Co:s HP-datorer och den går som en dröm :/

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Fick höra från mercor idag att dom hade hittat en lösning på problemet. I 4196 sitter det 4*512MB minne, det är tydligen dessa som strular. Dessa ska bytas ut till 2*1024 på alla datorer som har detta problem. Alla datorer ska börjas plockas in från och med nästa vecka. OM nu inte HP hinner få fram dessa minnes stickor ganska snabbt ska datorerna bytas ut i alla fall.

Det är vad jag fick höra från en kollega på jobbet som hade pratat med dom idag. Undrar då om dom kommer att komma och hämta datorn så att man får vänta i MINST 10 arbetsdagar på att dom ska byta minnena.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk

Va ju inte direkt vad man ville höra

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Fick höra från mercor idag att dom hade hittat en lösning på problemet. I 4196 sitter det 4*512MB minne, det är tydligen dessa som strular. Dessa ska bytas ut till 2*1024 på alla datorer som har detta problem. Alla datorer ska börjas plockas in från och med nästa vecka. OM nu inte HP hinner få fram dessa minnes stickor ganska snabbt ska datorerna bytas ut i alla fall.

Det är vad jag fick höra från en kollega på jobbet som hade pratat med dom idag. Undrar då om dom kommer att komma och hämta datorn så att man får vänta i MINST 10 arbetsdagar på att dom ska byta minnena.

Känns det verkligen som om dom HAR hittat felet???
Varför skulle det vara minnenas fel att datorn hänger sig vid använding av nätverkskort och ljudkort samtidigt?

Jag litar inte på HP för fem öre!!!!

Jag menar dom har haft på sig nu drygt 1 halvår och dom har vetat om det här felet sen dess, men ändå inte lyckats lösa problemet på denna tid.

Känns som att vilken 14'is i dagens samhälle med lite datorvana hade löst det på nån dag.

Känns bara jobbigt att måsta skicka in datorn ännu en gång och sedan få tillbaka den om man har tur inom 10 dagar och sen upptäcka att felet fortfarande kvarstår....

För hur många BIOS uppdateringar har dom sagt ska fungera???
Och ingen har då löst det ännu.

LESS

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Så vill man uppgradera sin HP i framtiden med mer internminne så är man körd iom. att den klarar inte 4st minnesstickor.. starkt jobbat HP...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Så vill man uppgradera sin HP i framtiden med mer internminne så är man körd iom. att den klarar inte 4st minnesstickor.. starkt jobbat HP...

Kan ju vara så att den inte gillar just dom stickorna som sitter i våra burkar. Det kan även vara så att den inte gillar 512Mb stickor.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Har rätt svårt att tro att det tar över ett halvår för Hp att komma på att det är fel på minnena.. njaaaaaa Tvivlar rätt mycket på det

Permalänk

Vad jag har hört tidigare så va de inte fel på minnena. Men så är de ju så att om 2st ringer till tex en " leverantör " så kan man ju få 2 helt olika svar. Jag tror på datorbyte fortfarande... Kommer nog inte satsa på HP i framtiden. Bättre å bygga själv !!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Samma här tror också på datorbyte med ett bra och känt orginal märke på moderkortet!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD