Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
som han ovan dig skrev så funkar inte diepatchen..

Tror att han menade att länkarna inte funkade.. Sitter och tankar "diepatch" nu, får hoppas att det är rätt

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Blää.. fattar inte hur de inte kan hinna klart på 12 timmar. De borde ju fan ha fått upp vanan vid det här laget, inte första patchen direkt.

12 timmar? Servrarna går ner kl 03.00.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

"diepatch fungerade inte, fel i rar filen, gick bra att ladda den iofs"

http://rapidshare.de/files/20907997/WoW-1.10.2.5302-to-0.11.0...

en till men 100mb ? ska den inte vara 151 ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
http://wownectropolis.ytmnd.com/

Asså 7 av 9 st wow polare jag pratat med idag har stannat på 127mb.
Är detta en äckligt skrämmande sammanträffande?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
"diepatch fungerade inte, fel i rar filen, gick bra att ladda den iofs"

http://rapidshare.de/files/20907997/WoW-1.10.2.5302-to-0.11.0...

en till men 100mb ? ska den inte vara 151 ?

Det där ser ut som patchen till testservern.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Har du någon aning om hur mycket bandbredd som behövs för att skicka ut 445MB till så otroligt mycket folk samtidigt?

Det är fulla patchen, för de som kört 1.10 innan behövs bara runt 130MB om jag inte har fel (har inte patchen än).

Dessutom är det en torrentklient, så nästan alla klienter som laddar ner delar direkt ut det som de laddat ner till andra vilket gör Blizzards bandbreddskrav mycket mindre.

Blizzard tjänar massor av pengar, de har resurser.

Dessutom var det inga liknande problem i USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
12 timmar? Servrarna går ner kl 03.00.

Servern jag lirar på gick bestämt ner vid 24.00..

Edit: Exakt, de har ju resurser till att hantera problemet.. i US funkar det märkligt nog mycket bättre vid varje ny patch.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Asså 7 av 9 st wow polare jag pratat med idag har stannat på 127mb.
Är detta en äckligt skrämmande sammanträffande?

Nej, det är ju vad man laddat hem med background downloader tidigare. Inget konstigt mao.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är fulla patchen, för de som kört 1.10 innan behövs bara runt 130MB om jag inte har fel (har inte patchen än).

Dessutom är det en torrentklient, så nästan alla klienter som laddar ner delar direkt ut det som de laddat ner till andra vilket gör Blizzards bandbreddskrav mycket mindre.

Blizzard tjänar massor av pengar, de har resurser.

Dessutom var det inga liknande problem i USA.

/agree

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Servern jag lirar på gick bestämt ner vid 24.00..

Jaså...spelar du på en privat server eftersom EU servrarna går ner 03.00 vid patch och 05.00 maintenace(non-patch).

Permalänk
Medlem

Jag har också stannat på 127Mb, typiskt.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Servern jag lirar på gick bestämt ner vid 24.00..

Edit: Exakt, de har ju resurser till att hantera problemet.. i US funkar det märkligt nog mycket bättre vid varje ny patch.

Bara loginservrarna togs ner vid midnatt, de som var inloggade innan det kunde spela till 03.00.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Jaså...spelar du på en privat server eftersom EU servrarna går ner 03.00 vid patch och 05.00 maintenace(non-patch).

Om ni har läst patch notes ordentligt. Så stod det " Due to the weeks extended Mainentence, the Authanticating will be down from midnight till noon"
Vilket ovanstående menar, så kunde INGEN som redan inte var inloggad. Logga in till WoW efter klockan 00.00 eftersom Mainentence redan hade börjat lite smått då.

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Jaså...spelar du på en privat server eftersom EU servrarna går ner 03.00 vid patch och 05.00 maintenace(non-patch).

Njae.. Steamwhedle Cartel är nog en av de officiella. Gick bestämt inte att logga in efter fotbollsmatchen igår.. runt 24.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ftp://ftp.multiplay.co.uk/pub/games/mmo/worldofwarcraft/patch...

den har laddar jag förtillfället 500kb/s, återkommer då jag fått ner hela

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Bara loginservrarna togs ner vid midnatt, de som var inloggade innan det kunde spela till 03.00.

Jag blev disconnectad vid 01-tiden iaf...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
ftp://ftp.multiplay.co.uk/pub/games/mmo/worldofwarcraft/patch...

den har laddar jag förtillfället 500kb/s, återkommer då jag fått ner hela

Har du något Guest lösen och pass till denna FTP? Eftersom den kräver ett account.

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har man patchat.. ska man bara vänta på att servrarna ska komma online. *gäsp*

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
http://ezzy.1g.fi/wow/

VERKAR fungera, jag håller på att uppdatera nu iaf.

Fast det spelar väl iofs ingen roll, inget realms verkar ju vara uppe säger ni?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ftp://ftp.multiplay.co.uk/pub/games/mmo/worldofwarcraft/patch...

den laddade jag hem nu, och den funkar patchar mitt spel precis nu
och nej de var ingen lösen etc då jag började ladda den iaf

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Gah kek! Sitter fast på 127 mb/84%.. grr!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att du inte kommer in är att det är max antal användare anslutna... 250 är max (iaf enligt Firefox)

Permalänk

Bara så att ni vet så är fortfarande nerladdning servern igång då jag hoppade från 85% till 86% då den sa att den var död.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

127MB på 84%, självklart! Blizzard Downloader, startar väll när den får kontakt, igen?

Till och med www.WoW-Europe.com/en/ är nere, skit säger jag bara!

Visa signatur

[AMD Athlon 64 4200+ Duelcore]-[Asus A8N-SLI-premium]-[1024mb x4]-[Seagate 200GBx4]-[WestenDigital 250GBx2]-[Arctic Cooling Freezer 64 Pro]-[Gainward 7800GTX GS]
.:DHS01:. .:DHS03:. .:DHS04:. .:DHW04:. .:DHS05:. .:DHW05:. .:DHS06:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
http://ezzy.1g.fi/wow/

denna fungerar.

Permalänk
Medlem

Hihi, sitter ni fortfarande och försöker med Blizzard Downloader?

Kör med http://ezzy.1g.fi/wow/ och mitt spel är nu patchat och klart, väntar bara (som så många andra) på att mitt realm ska komma upp.

Permalänk
Medlem

Varför bara inte dra ner den med bittorent? gjorde det T.ex. sjäv igår tog inte alls lång tid, aka 7 min.

I alla flal utanför stormwind värkar det finnas en grymt massa lv 6-7 mobs som springer runt nu oxo ^^.

Samt var förbaskat svårt att lisa ut vad man skulle sätta sina tallent points på ^^ har en mage ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har varit klar i över en timme nu. Genom nerladdningen på spelet. Jag fick ner allt ich var klar på mindre än 1 timme. Men nu är det inga realms öppna ändå, så det är ingen mening att få panik för att det inte går.

Over and out!/ Johii

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic