K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

nån som har provat att använda imtoo 3gp converter?
Jag hade det till min z500 förut och jag fick mycket bra bild

Permalänk
Medlem

Finns det någon begränsning i hur stora kort telefonen kommer att kunna läsa? Såg en kille som skulle vänta på 4gb, men kommer verkligen telefonen att stödja det?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Finns det någon begränsning i hur stora kort telefonen kommer att kunna läsa? Såg en kille som skulle vänta på 4gb, men kommer verkligen telefonen att stödja det?

Det som begränsar är väl vilket filsystem telefonen använder och om det kan adressera allt minne. Men jag menar, när Win 2k släpptes trodde de väl kanske inte riktigt att folk skulle sitta med 500GB som systemdiskar men likväl så gör folk det ändå nu. Alternativt kommer det kanske en uppdatering om det nu finns en begränsning.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

konverterade ett simpsons avsnitt och en musik video med den guiden som postades i tråden ( http://www.vapulus.com/w900i/ ) Och det blev riktigt bra kvalite tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

4GB M2-kort lär dröva ett tag, om det någonsin kommer. 2GB dröjer till augusti, enligt vad som sagt.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen som har en guide på svenska eller som har lust att förklara?

Permalänk
Medlem

Mina 2 poster om program och inställningar borde vara nog för att man ska kunna fixa det utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm, menade att filmen som jag lagt över på minneskortet laggar...
Två av de filmerna jag la över började lagga och det blev osynkat. Köpte 512mb idag, onoff säljer dem för 399kr.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Har du kodat om filmerna innan du la in dem på minneskortet? Vad har de för upplösning?

399kr är 50kr mindre än vad datorbutiken tar för ett dubbelt så stort kort. Fast OnOff har förstås för omgående leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Har du kodat om filmerna innan du la in dem på minneskortet? Vad har de för upplösning?

399kr är 50kr mindre än vad datorbutiken tar för ett dubbelt så stort kort. Fast OnOff har förstås för omgående leverans.

Jo, jag vet att datorbuiken säljer minneskortet 50kr billigare. Jag köpte 512mb för att jag behövde minneskortet idag, kunde ej vänta då jag ska resa bort över 2 veckor och har då användning av minneskortet. 1gb på OnOff kostade 699kr och det är då 300kr dyrare, ser ej någon nödvändighet att köpa det kortet då jag inte har ett sådant stor behov av så mycket minne för så mycket mer pengar. Jag har planerat att köpa 2, 4gb(?) vid ett senare tillfälle då jag har användning av mer minne och har tid att vänta.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Går det förresten att ställa in ljudvolymen på alarmet på något sätt? Jag gillar att ha musik som väckningssignal, men det blir en väldigt brysk väckning när den går igång på högsta volym, i alla fall när man har telefonen liggandes precis vid sängen. Att sänka volymen med volymknapparna funkar inte, det verkar inte påverka alarmvolymen.

Permalänk
Medlem

Finns det någon media spelare att lägga in på telefonen för det är ganska störande att man inte kan spola i filmer, lr går de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Går det förresten att ställa in ljudvolymen på alarmet på något sätt? Jag gillar att ha musik som väckningssignal, men det blir en väldigt brysk väckning när den går igång på högsta volym, i alla fall när man har telefonen liggandes precis vid sängen. Att sänka volymen med volymknapparna funkar inte, det verkar inte påverka alarmvolymen.

Gör en snygg uppfadning på musikspåret du anvnder som alarmsignal, med hjälp av något ljudredigeringsprogram på datorn. Funkar galant för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Finns det någon media spelare att lägga in på telefonen för det är ganska störande att man inte kan spola i filmer, lr går de?

det är ju bara att hålla in joysticken åt det håll du vill snabbspola
/j0jj3

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Orka se på film på en liten 2.5 inch skärm

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Jag kan inte snabbspola så??

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig när jag spelar upp filmer, använder ipod converter när jag konverterar. Free iPod Video Converter 1.32 build 852
http://www.download.com/Free-iPod-Video-Converter/3000-2194_4...

Någon som vet vilka inställningar man sak ha för att det inte ska lagga? det blir helt osynkat... Jävligt jobbigt:(

Det kan inte ha med tre´s programvara i telefonen?

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Jag kan inte snabbspola så??

Öppnar du filmen direkt från filhanteraren? På k750i kan man inte spola då iaf, man måste öppna filmen från mediaspelaren istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Det laggar för mig när jag spelar upp filmer, använder ipod converter när jag konverterar. Free iPod Video Converter 1.32 build 852
http://www.download.com/Free-iPod-Video-Converter/3000-2194_4...

Någon som vet vilka inställningar man sak ha för att det inte ska lagga? det blir helt osynkat... Jävligt jobbigt:(

Det kan inte ha med tre´s programvara i telefonen?

Du kanske har för hög bitrate?

Permalänk
Medlem

De tror ja inte.. borde väll inte va nån skillnad va

Ja använder nero recode 2 och de funkar bra!

Edit: Hur öppnar man filmen i media spelaren då?

Permalänk
Medlem

Meny -> Underhållning -> Videospelare

Orka sitta och lägga in fade i låtarna, jag vill ju ha olika låtar lite då och då också.

Klockad, använder du rätt upplösning? Prova att köra i 320x240, 24 fps, 250kpbs, då ska det verkligen inte lagga.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, de visste jag inte att de fanns faktiskt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Det som begränsar är väl vilket filsystem telefonen använder och om det kan adressera allt minne. Men jag menar, när Win 2k släpptes trodde de väl kanske inte riktigt att folk skulle sitta med 500GB som systemdiskar men likväl så gör folk det ändå nu. Alternativt kommer det kanske en uppdatering om det nu finns en begränsning.

Näe visst, men det finns alltså ingen bergrännsning i själva hårdvaran?
Vad jag har hört så stödjer w800 inte något större kort än 512MB? Men så du menar att men en uppdatering sen så kommer den att stödja 4GB och större kort?

EDIT: Stödjer k800i den där funktionen så man kan koppla en bluetooh handsfree och lyssna på musik trådlöst? Kommer inte ihåg vad dom kallar tekniken..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Näe visst, men det finns alltså ingen bergrännsning i själva hårdvaran?
Vad jag har hört så stödjer w800 inte något större kort än 512MB? Men så du menar att men en uppdatering sen så kommer den att stödja 4GB och större kort?

EDIT: Stödjer k800i den där funktionen så man kan koppla en bluetooh handsfree och lyssna på musik trådlöst? Kommer inte ihåg vad dom kallar tekniken..

A2DP?

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IrN
Nån annan som har problem med usb:en ?? jag kopplar in den och datorn hittar telefonen, men när jag skulle installera drivrutinerna så vägrade den att installera några utav dom, och nu när allting är färdig installerat så ser jag ingenting i utforskaren
Inte heller kommer det någon usb ikon vid klockan nu när jag kopplar in telefonen.... Några tips på vad jag ska göra ??
Använder Xp Prof. med Sp1

Jag får inte igång det heller....med bt så kan jag gå in i fma . . . men inte skicka filer till datorn =/

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Har lyckats instalera alla program men det är som att spela på lotto när man kopplar in telefonen, ibland funker det, ibland inte, och så när man för över filer så bryts det ofta, tycker att sony ericsson har gjort detta skit dåligt, hade en lg förut och den var det bara att koppla in utan att instalera programvara, så kom det fram en ny masslagrings icon i utforskaren bara. tycker man kan kräva mer av en sån i övrigt dyr o fin telefon.

Permalänk
Medlem

Är det bara min telefon som då och då startar om sig själv?

Skärmen slocknar och blir sedan helt vit för att sedan återgå till det läge den var i tidigare, detta har hänt kanske ett 20-tal gånger.

Hojta gärna till om ni upplevt något liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
A2DP?

Just de, så heter den =).. stödjer telefonen A2DP?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

orma: ja har vart med om samma sak...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Är det bara min telefon som då och då startar om sig själv?

Skärmen slocknar och blir sedan helt vit för att sedan återgå till det läge den var i tidigare, detta har hänt kanske ett 20-tal gånger.

Hojta gärna till om ni upplevt något liknande.

Jadå, här också (har 3 om det spelar nån roll. De har väl nån egen variant av mjukvaran)