K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk

jag försökte avinstallera pc suite + drivrutiner för att göra en ominstallation. Men det verkar inte som om den avinstallerar allt ändå. jag får inte föfrågan om att installera ny maskinvara senare nämligen.

Om Se gör kvalitetstelefoner så är dom totalt värdelösa vad gäller program till datorn. Något sämre får man ju leta efter. Att dom ens sätter sitt namn på den här skiten.

Permalänk
Medlem

Visst har väl k800i BT 2.0? Det har väl även w950i och m600i? Dom lär väl knappast ha 1.2, för A2dP funkar väl enbart fullt ut med 2.0?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Visst har väl k800i BT 2.0? Det har väl även w950i och m600i? Dom lär väl knappast ha 1.2, för A2dP funkar väl enbart fullt ut med 2.0?

Ja, den har Bt 2.0, dock ej BT Hi-Speed, så max överföringshast. ~300kb/s

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob08
Ja, den har Bt 2.0, dock ej BT Hi-Speed, så max överföringshast. ~300kb/s

Det är godkännt =), men w950i och m600i måste väl oxå ha det då? BT Hi-Speed någon ny teknik?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
jag försökte avinstallera pc suite + drivrutiner för att göra en ominstallation. Men det verkar inte som om den avinstallerar allt ändå. jag får inte föfrågan om att installera ny maskinvara senare nämligen.

Om Se gör kvalitetstelefoner så är dom totalt värdelösa vad gäller program till datorn. Något sämre får man ju leta efter. Att dom ens sätter sitt namn på den här skiten.

Det är tyvärr de flesta telefontillverkare. Samt har SE just Sony där och de är ökända för att vara riktigt dåliga på att göra mjukvara till allt de säljer (MP3 spelare särskilt).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Just nu känner jag för att slänga telefonen i backen, helst plötsligt hittar inte datorn telefonen! (usb), slagit av och på flera gånger...stendött, blir väl att köpa en bluetooth adapter......Grrrrrr

Edit; fick det att fungera

Permalänk

Hejsan! sitter era linskydd lite "glappt" eller vad man ska säga? det går att rucka lite på det? vore tacksam för svar!!!

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk

det fungerade inte alls för mig . . . tills jag installerade drivrutinerna till någonting som hette nå på wsc och använde windows update till det . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuckleduster
Hejsan! sitter era linskydd lite "glappt" eller vad man ska säga? det går att rucka lite på det? vore tacksam för svar!!!

ja, min är en aningens glapp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirou
ja, min är en aningens glapp

Okej! tackar, nu slipper jag vara orolig! det ska nog vara så för anars skulle den kanske inte gå att rubba?
någon annans som glappar lite?

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirou
Just nu känner jag för att slänga telefonen i backen, helst plötsligt hittar inte datorn telefonen! (usb), slagit av och på flera gånger...stendött, blir väl att köpa en bluetooth adapter......Grrrrrr

Edit; fick det att fungera

HUR fick du det att fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gRoom
HUR fick du det att fungera?

Installerade Sony Ericsson PC Suite

Ett litet videoklipp till k800i för dom intresserade...första 15minuterna av en ganska färsk film......

http://rapidshare.de/files/26989166/v_for_vendetta.mp4.html

Permalänk
Medlem

Filöverföring

Varför får jag inte upp telefonen som ett flyttbart minne? med pc suite går d föra över o där hittar den telefonen men varför inte flyttbart minne?
Måste man göra något elelr?

Permalänk
Medlem

Re: Filöverföring

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklazz
Varför får jag inte upp telefonen som ett flyttbart minne? med pc suite går d föra över o där hittar den telefonen men varför inte flyttbart minne?
Måste man göra något elelr?

Läs manualen Nä men har du kollat att den är i rätt läge? Har varit in några på jobbet med samma "problem" som man blivit "tvingad" till att förnedra genom att visa hur man gör (ändrar läge ).

Permalänk
Medlem

Re: K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle

Det får räcka för nu, det blev en del. Tack och hej!

Vet inte om du har skrivit det :S men hur mycket köpte du den för ?

Permalänk

hallå? ska luckan glappa???????? linskyddet alltså, är det så på allas?

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk
Medlem

Nån som har några bra teman? Tycker att alla dom som följer med är för mörka.

Jag gillade Classic-temat till T610. Någon som har nåt liknande?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Vilket läge ska det vara i då? Hur ändrar man?

Permalänk

värdelösa bilder ..dåliga som faen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
värdelösa bilder ..dåliga som faen

Då kan du inte vara duktig på att ta kort eller så är det något annat fel . . .

Fast nu har 3 player börjat fungera tror jag!
Det gick då att ladda ner någonting såg det ut som . . . måste kolla vad det kostar först osv . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Någon som har något snyggt tema eller spel till telefonen att dela med sig av?:)

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

www.mobil9.se har ett par teman och bilder och signaler osv . . . fast du får bara ta hem 20st/dag

Fast jag tyckte att det fanns jävligt mkt snygga teman orginal!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Då kan du inte vara duktig på att ta kort eller så är det något annat fel . . .

Fast nu har 3 player börjat fungera tror jag!
Det gick då att ladda ner någonting såg det ut som . . . måste kolla vad det kostar först osv . . .

Det är gratis... va de för mig i alla fall. allt som kommer fårn planet 3 e ju gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
www.mobil9.se har ett par teman och bilder och signaler osv . . . fast du får bara ta hem 20st/dag

Fast jag tyckte att det fanns jävligt mkt snygga teman orginal!!

Ah, ska se efter där då, tack så mycket.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Ah, ska se efter där då, tack så mycket.

råkade skriva fel adress!
http://www.mobile9.com/ ska det vara!!

Fan vad smidigt det gick att stoppa in vanliga pop3 mailen i telefonen! Fungerade ju perfa!

3player e gratis, fast inbyggda mp3 spelar känns bättre ifall man inte ska streama musik....och det kostar 49:- i månaden . . . men då får man en jävla massa låtar

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

angående läget. när man anslutit via USB får man frågan om "Filöverföring" eller "Telefonläge", väljer jag "Filöverföring" så startar dem om (som den ska) och det dyker upp en skärm som säger att man inte ska koppla bort USB-sladden förräns programmet på datorn är nedstängt. Problemet är att jag fortfarande inte får upp någon "Flyttbar disk". Istället har jag använt mig av "Telefonläge" + PC Suite. Måste man ha minneskort i för att "Flyttbar disk" ska dyka upp, just nu kör jag bara med telefonminnet???

Får hoppas att dom fixar så man kan lämna kopior på servern med den inbyggda pop3-klienten. Suger ju att den tar bort dom från servern, man vill ju ha mailen i datorn senare ändå...

Permalänk
Medlem

Sådär, skickade precis iväg en beställning på K800 + 1gb m2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
angående läget. när man anslutit via USB får man frågan om "Filöverföring" eller "Telefonläge", väljer jag "Filöverföring" så startar dem om (som den ska) och det dyker upp en skärm som säger att man inte ska koppla bort USB-sladden förräns programmet på datorn är nedstängt. Problemet är att jag fortfarande inte får upp någon "Flyttbar disk". Istället har jag använt mig av "Telefonläge" + PC Suite. Måste man ha minneskort i för att "Flyttbar disk" ska dyka upp, just nu kör jag bara med telefonminnet???

Får hoppas att dom fixar så man kan lämna kopior på servern med den inbyggda pop3-klienten. Suger ju att den tar bort dom från servern, man vill ju ha mailen i datorn senare ändå...

Flyttbar disk ska ändå poppa upp, testa låta win update ansluta och söka efter maskinvara när du ska installera drivisarna .. . det fungerade för mig iaf . . .

Du får skaffa en annan mail som du vidarebefodrar alla dina mail till . . . då får du dom till datorn sen också!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

jo men orka, det är en standardfunktion i POP att kunna låta mail bara kopieras.

Problemet är att jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att avinstallera allt. Har försökt via kontrollpanelen och enhetshanteraren, visst, dom ser ut att försvinna men windows reagerar inte nästa gång jag pluggar in kabeln igen, och söka på ny maskinvara fungerar inte heller, den hittar inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
jo men orka, det är en standardfunktion i POP att kunna låta mail bara kopieras.

Problemet är att jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att avinstallera allt. Har försökt via kontrollpanelen och enhetshanteraren, visst, dom ser ut att försvinna men windows reagerar inte nästa gång jag pluggar in kabeln igen, och söka på ny maskinvara fungerar inte heller, den hittar inget

Med telefonen inkopplad.......gå till properties/hardware/device manager/universal serial bus controllers...där kan du tvinga datorn att leta upp telefonen....fungerade för mig.