Permalänk
Medlem

Telia 24 + Dl-624+

Jag har då problem med min Dl-624+ router.
Modem -> dator = 18mbit
Modem -> router -> dator = 7mbit

Varför?

Den firmware jag har är från 16 Mar 2004 och är version 1.18.
jag har kollat in på dlink.com för att se om det finns någon ny firmware, men jag hittade inte 624+, utan bara 624?

Jag tankade iaf hem 624 rev. A firmware'n, men det fungerade ju inte.

Någon som skulle kunna vara snäll och svara på varför jag bara får ut 7mbit?

/Para

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

624+ är gammal och är inte bättre tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
624+ är gammal och är inte bättre tyvärr

men den ska klara av 24mbit...

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoZU93ygJVYLelXSNvhL...
Firmware från 2006-01-09. Uppdatera! Detta är för H-versionen, har du annan (A/B) får du naturligtvis ladda ner dem istället.

Den klarar över 7Mbit, garanterat

Permalänk
Medlem

Varning: Följande adress är inte tillgänglig:

/index.html?go=jN7uAYLx/%20oIJaWVTALoZU93ygJVYLelXSNvhLPG3yV3oUoB5haltbNlwaaRp7j8vAmu5j%3Cbr%20/%3E3cf/%20YEfRY6kjP7kIlhR4aiIMoK7C5LttWdXksBZXKtUOszPslHG7TWMJ5DFKK447%3Cbr%20/%3E0Yr+IVDv2pHItSkmG/1

eBD kan inte visa denna sida p g a säkerhetsskäl eller för att den inte längre finns tillgänglig i servern.

Var snäll och uppdatera din länk.
Tack.

? :/

Jag har H/W ver. A3. Det handlar absolut inte om lathet det här. Jag har sökt igenom dlink.com och Sweclockers.com men inte hittat något. Så ingen tror det

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
men den ska klara av 24mbit...

Är det max för denna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeless
Är det max för denna?

Om jag vet rätt så ska det vara 10/100mbit, 40/50mbit throughport och 54mbit trådlöst?

Så tekniskt sett borde den klara av 24mbit

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoeU8H8g50JcLpcX43jI...

Testa den då istället, välj sedan version A. Funkar inte det så gå själv via Dlink.se hemsidan, välj "support" och sedan "produkt" (di-624+).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoeU8H8g50JcLpcX43jI...

Testa den då istället, välj sedan version A. Funkar inte det så gå själv via Dlink.se hemsidan, välj "support" och sedan "produkt" (di-624+).

aah länken fungerade inte, men beskrivningen fungerade utmärkt

*hmm att man inte hittade det där när man letade då :/. men tack så mycket!

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

jag har en DL-624+ å har Telia 24Mbit å jag får iaf 19-20Mbit både utan och med routern, så om det är min router som är mongo å funkar bra vet jag inte,
men jag tycker att den skulle klara över 10Mbit iaf

Permalänk
Medlem

Jag stängde av routern och kylde den med en fläkt, koppa in routern igen och nu får vi ut 18mbit :D. Trots att vi har två st 30 eller 40mm fläktar som blåser lite. aye nu funkar det iaf

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?