Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tb3
Leverantören har ansvar för kundtjänsten trots det är ett callcenter. Det är leverantören som lägger ribban och betalar callcentret för att utföra uppgifterna.
Är inte leverantören nöjd med callcentret så är det upp till dom att byta eller ta hem supporten själv.

Jag som kund ska bli bemött med respekt antingen jag ringer direkt till företaget eller ett callcenter.

Hoppas du inte behöver ringa supporten.........

Ja, det är klart det är leverantören som ansvarar. Vårt mål är ju att ge support 24/7 och att nån faktiskt svarar i telefonen inom några minuter istället för som hos andra köra telefonsvarare kvällstid osv.

Dock finns det en kostnadsfråga någonstans då marginalerna är mycket små i branschen eftersom stadsnäten ofta tar minst hälften av månadsavgiften direkt. Kvar blir då kanske en femtiolapp per kund (beroende på stadsnät) och månad att leverera en 10Mbit-uppkoppling utan shaping samt support.

Med det sagt så är det klart att det allra viktigaste är att man möts av en trevlig person som svarar. Sedan ska de ju känna till större driftstörningar och svara på enklare vanliga frågor. Jag ska ta upp det med ledningen och callcentrat för att se vad man kan göra. Kan inte annat än att be om ursäkt å deras vägnar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter 30 sekunders samtal svarar hon med ett OK, med den betydelse att jag ska lägga på och avsluta samtalet. Jag är inte klar ännu, ska du gå någonstans svarar jag henne, nu blir hon ännu surare efter en stund lägger hon på mitt i en mening och jag sitter som ett frågetecken.
/../
Jag vet inte hur BB2 sköts som företag men supporten verkar bestå av ett gäng nollor och uppkopplingen är jämförbar med modem uppkoppling.

Nu har jag ju inte hört samtalet själv, men om du nu inte tyckte att personen ifråga kunde ge dig ett vettigt svar, varför fortsätta?

Men men, kan bara beklaga om du känner dig orättfärdigt behandlad. Vi har tiotusentals nöjda kunder och våra linor håller för allt annat än modemhastigheter. Tråkigt att det inte löste sig för din del.

Men rent allmänt: Sitt inte och var missnöjd och gnäll på forum, utan felanmäl till operatören så de får en chans att fixa problemet, gärna utan att skälla ut någon stackars tjej på kundtjänst. Fixas inte problemet så säg upp abonnemanget, det är den starkaste signalen du kan ge till ett företag. Det är inte svårare än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Nu har jag ju inte hört samtalet själv, men om du nu inte tyckte att personen ifråga kunde ge dig ett vettigt svar, varför fortsätta?

Men men, kan bara beklaga om du känner dig orättfärdigt behandlad. Vi har tiotusentals nöjda kunder och våra linor håller för allt annat än modemhastigheter. Tråkigt att det inte löste sig för din del.

Men rent allmänt: Sitt inte och var missnöjd och gnäll på forum, utan felanmäl till operatören så de får en chans att fixa problemet, gärna utan att skälla ut någon stackars tjej på kundtjänst. Fixas inte problemet så säg upp abonnemanget, det är inte svårare än så.

Jag tecknar mig hos er för ett abonnemang som inte fungerar, om jag inte ska ringa er support, vart ska jag då ringa? Glocalnet, BBB eller Telia.
(jobbar du på BB2 eller, herregud)

Det bästa för er är om ingen skriver om sina problem, då finns dom inte. Det värsta är om alla börjar skriva om sina problem, då finns dom och alla kan se dom.

Vem har skällt ut en stackars tjej?????

Du skriver det du måste skriva, om du är anställd på BB2.

Permalänk
Medlem

Givetvis felanmäler du till kundtjänst, som sedan vidarebefordrar detta till tekniker som har möjlighet att åtgärda problemet.

Trodde det hade framgått vid det här laget att jag jobbar på Bredband2. Just nu är jag dock ledig och skriver här på min fritid i eget intresse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Givetvis felanmäler du till kundtjänst, som sedan vidarebefordrar detta till tekniker som har möjlighet att åtgärda problemet.

Trodde det hade framgått vid det här laget att jag jobbar på Bredband2. Just nu är jag dock ledig och skriver här på min fritid i eget intresse.

Jag vill gärna att du utvecklar att jag skull ha skällt ut nån stackars tjej!!

Kom med fakta om du ska skriva. Några påhopp från BB2 som inte har någon grund kan jag vara utan.

Dina inlägg gynnar inte BB2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom med fakta om du ska skriva. Några påhopp från BB2 som inte har någon grund kan jag vara utan.

Jag menade det som en allmän uppmaning till folk, rent allmänt, precis som jag skrev uttryckligen och som du även citerade. "Men rent allmänt:" Varför skulle jag sitta och påstå att du skällt ut tjejen om jag inte ens hört samtalet?

Sen är jag ingen officiell representant för BB2. Jag skriver här som sagt bara på fritiden, försöker hjälpa till där jag kan och ge information om det är något folk vill veta.

Permalänk
Medlem

Inte för att var sådan, men denna tråden handlar väl först och främst om problemen i helsingborgs stadsnät? Kanske lämpligare ifall ni tog detta privat?

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

När man läser dina inlägg på det sättet du skriver på så hade jag med laggt på och skrattat för sådant folk som du (allmänt omogna och inte visar respekt) du vet att det är en annan människa på andra sidan som får ta ditt skit och får den lilla skiten som sprider skiten min dag att bli skit lägger man på tror inte att hon bryr sig om du säger upp ditt abonemang tror bara hon är glad att ingen annan arbetskamrat får ta skiten från dig mer

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoxaN
När man läser dina inlägg på det sättet du skriver på så hade jag med laggt på och skrattat för sådant folk som du (allmänt omogna och inte visar respekt) du vet att det är en annan människa på andra sidan som får ta ditt skit och får den lilla skiten som sprider skiten min dag att bli skit lägger man på tror inte att hon bryr sig om du säger upp ditt abonemang tror bara hon är glad att ingen annan arbetskamrat får ta skiten från dig mer

haha!! Word!

Omogna och respektlösa personer klarar sig världen väldigt bra utan.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Don, Frux!

Problemen vi har haft i Helsingborg med dålig hastighet är det tack vara problemet ni har för tillfället med de södra näten? Vi har ju diskuterat optiken osv men detta verkar vara mer omfattande. Eller kanske en kombination av båda?

Half

Permalänk
Medlem

Lite irriterande att det ska vara så svårt att uppgradera från 10 Mbit till 30/10 Mbit eller 100/10 Mbit när det tar 5 minuter att komma igång om man är ny kund.

O.B.S. Gäller Bredband2 Halmstads stadsnät alltså.

Permalänk

Kommer kreditering ske för den tid nätet ej fungerat som utlovat?

Permalänk
Medlem

De verkar inte ha skickat någon räkning till mig ännu även om jag beställde nätet till 1/9 - 06 så man får väl hoppas på att mna slipper den kostnaden.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Lite irriterande att det ska vara så svårt att uppgradera från 10 Mbit till 30/10 Mbit eller 100/10 Mbit när det tar 5 minuter att komma igång om man är ny kund.

O.B.S. Gäller Bredband2 Halmstads stadsnät alltså.

Jag tycker precis likadant, men jag blev uppringd av en kille från BB2 idag som sa att "något" strulat med uppgraderingarna och att det kommer vara uppgraderat tidigast onsdag men troligast torsdag eller fredag Så det är bara att hålla ut!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Angående Helsingborg.

Ni som väntar på servicefönstret nu natten mellan sön/mån. Var precis i kontakt med ansvarig på stadenistaden, dom kommer INTE uppgradera kapacitet utan uppdatera mjukvara på några servrar. Med andra ord så är den dåliga hastigheten med allra minsta sannolikhet stadenistadens fel.

Permalänk
Medlem

Borde inte sådan här utrustning finnas i lager/på hylla hos BB2? Vad händer ifall just dessa delar brinner upp en natt, ska vi då vara utan internet helt tills leverantören får loss tummen ur röven och skickar grejorna?

Så som det är nu så fungerar nätet knappt mellan 16.00->Natt, efter 01.00 ca så börjar det fungera fint igen.

Surt sa räven.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Borde inte sådan här utrustning finnas i lager/på hylla hos BB2? Vad händer ifall just dessa delar brinner upp en natt, ska vi då vara utan internet helt tills leverantören får loss tummen ur röven och skickar grejorna?

Så som det är nu så fungerar nätet knappt mellan 16.00->Natt, efter 01.00 ca så börjar det fungera fint igen.

Surt sa räven.

Man kan ju tycka det. Är väll en dryg månad sen den "nya" utrustningen beställdes, måste vara mycket speciell utrustning eftersom leveranstiden är så lång. Fick mail från supporten idag igen att de inte vet när uppgraderingen kommer ske.

Märkte ni att driftinfon ang södra sverige magiskt är borta?

Permalänk
Medlem

Om det är nån tröst så när BB2 gick slött i Hitnet (Halmstads stadsnät) så tog det ganska läng tid innan det åtgärdades.
6 månader från att jag skickade min första frelanmälan tills det var fixat tog det, men o andra sidan så blev det riktigt grymt efter uppgraderingen och det väger nästan upp strulet jag hade med dålig bandbredd kvällar och helger(nästan sa jag ). Dessutom betalar jag knappt nånting för bredbandet (159kr/månaden) och då känner iaf jag att man inte kan ställa lika högra krav som om man betalade en halvtusing i månaden!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat köpa att det är kass med bandbredd på kväller och helger men fallet är att det finns kräm i linan, när man använder flera connections. Däremot så är situationer när det gäller en connection drabbade vid dessa tider. Det är detta som är så märkligt, rapear du linan med bittorrent så får du bra speed iom alla småconnections som tillsammans blir mycket. Vill du ha vettig speed med ftp så är tiden 02:00-12:00 att rekommendera.

Sen tycker jag 6mån kanske är liiiiite i längsta laget men den som lever får se, jag och lando mm väntar spänt.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att dom fixar problemet inom B2 tills vårt har kommit igång på Stattena. Dock är det polaren som hyr min lägenhet i andrahand.
Tycker man har all rätt att klaga. Vi betala ju ändå en hel del för vårt fiber. Kanske billig månadskostnad för själva abbonnemanget, men som många inte kanske har insett så har våra hyror för lägenheterna höjts pga av fiberutbyggnaden. Så krav ska vi ställa !

Permalänk
Medlem

Goda nyheter till alla BB2 kunder i Helsingborg. Den nya utrustningen till avlämningspunken mot Helsingborg stadsnät är på väg. Utrustningen kommer att bytas ut någon gång under nästa vecka. Jag återkommer med nytt inlägg när jag vet vilken dag det blir.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt lysande! Puss o kram

Permalänk
Medlem

Låter ju super!

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag tycker precis likadant, men jag blev uppringd av en kille från BB2 idag som sa att "något" strulat med uppgraderingarna och att det kommer vara uppgraderat tidigast onsdag men troligast torsdag eller fredag Så det är bara att hålla ut!

Har det hänt något, verkar extremt segt att inte kunna uppgradera befintliga kunder snabbare, man har ändå suttit med deras bredband sedan de kom till Halmstad, men jag antar att de prioriterar att dra till sig nya kunder och sedan får de befintliga snällt ställa sig sist i kön.

Har digisip också och de är lika sega där, behöver inloggningsuppgifterna till min telefonidosa så att jag kan öppna portar i den så att vissa program kan ha full access till internet, men det lär väl ta flera veckor innan man får det, har ju bara ringt in två gånger hittills och bett om uppgifterna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Har det hänt något, verkar extremt segt att inte kunna uppgradera befintliga kunder snabbare, man har ändå suttit med deras bredband sedan de kom till Halmstad, men jag antar att de prioriterar att dra till sig nya kunder och sedan får de befintliga snällt ställa sig sist i kön.

Har digisip också och de är lika sega där, behöver inloggningsuppgifterna till min telefonidosa så att jag kan öppna portar i den så att vissa program kan ha full access till internet, men det lär väl ta flera veckor innan man får det, har ju bara ringt in två gånger hittills och bett om uppgifterna....

Tråkigt att dom behandlar oss kunder så(jag har också suttit på bb2 sedan de kom till Halmstad), och nej det har inte hänt nåt på uppgraderingsfronten.

Pratade med teknisk support idag och dom sa att den 6/9 blev mitt bredband uppgraderat, vilket det såklart inte blev! Men enligt killen jag pratade med denna gången som ligger det i Hitnets händer att uppgradera mig, BB2 skickar bara signalen till dom sedan är det Hitnets jobb att "trycka" på knappen. Har dock ingen aning om det stämmer.
Som vanligt får man inga konkreta svar av supporten. BB2 må ha snabbt och billigt bredband, men på support och kundservice-sidan har dom mycket att lära!

Visa signatur

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

När det gäller uppgraderingar så tjänar vi ju generellt lite mer pengar på en snabbare/dyrare tjänst, plus att kunden blir nöjd såklart. Så det finns all anledning för Bredband2 att uppgradera så snabbt och smidigt som möjligt och inte strunta i befintliga kunder.

Hur enkelt det är att göra skiljer sig mellan olika stadsnät och ibland är det inte så smidigt som man skulle kunna önska. Blir ni uppringda av någon så är det från en person som är supportansvarig för just det stadsnätet och är mest uppdaterad av alla. Säger han/hon att det är på ett visst sätt så är det så.

När det gäller kapaciteten linorna så är det aldrig bra om de går fullt någonstans.

1. Uppkopplingen blir sämre för kunderna och de blir missnöjda, vilket vi absolut inte vill.
2. Kunderna klagar och skapar merkostnader för supporten, vilket inte heller är bra. Ingen vinner på det alltså.

När det gäller uppgraderingen i vintras/våras för just Halmstad så var det beställt högre kapacitet hos underleverantör (Bredband2 drar inte fiberlinor själva eftersom andra företag kan sånt både bättre och billigare). I sista stund drog sig underleverantören oväntat ur, vilket gjorde att vi fick börja om processen från början igen. Därför drog det ut på tiden lite. Inget kul när sånt händer, varken för oss eller kunderna.

Vi är helt övertygade om att en nöjd kund genererar fler kunder, och därför arbetar vi hela tiden på att bli bättre på allt vi gör. Vi rekryterar ständigt nytt kvalificerat folk för att möta tillströmningen av kunder, samtidigt som vi blir allt bättre och effektivare. Ser ljust ut för framtiden, skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

Men att erbjda alla utom just de befintliga kunderna 30/10 och 100/10 är ju lite snett, för det är i princip det ni gör när ni inte ens har koll på ifall de befintliga kunderna kan uppgradera sin tjänst på ett smidigt sätt eller inte.

När man sedan sitter med ett digisipabonnemang som innebär en telefonidosa som hindrar en att använda t.ex. DC++ för att man inte kan få inloggningsuppgifterna till den (det ska inte behöva ta över en vecka för supporten på digisip att får fram något sådant simpelt) så börjar tålamodet tryta ordentligt.

Och att det blir bättre om x antal månader är ingen tröst i dagsläget kan jag ju lugnt påstå...

Permalänk
Medlem

Låter ju bra, kan ni bara komma igång med 100/10 tjänsten också så blir det ännu bättre:D

Men allvarligt talat, det tog lång tid för att underleverantören drog sig ur har jag hört tidigare från andra och det stämmer förmodligen. Men det tog ändå 6 månader från att jag skickade in mina första tptest resultat och blev lovad uppgradering .
Betyder det då att det tar ungefär 3 månader att uppgradera dålig kapacitet i ett stadsnät?
Sen är jag helt övertygad om att det viktigaste är betalande kunder i massor för en operatör.
Annars gjorde ni väl en jättetabbe när ni tog in massor av nya kunder trots att vi befintliga kunder inte ens fick ut 20% av den lovade kapacitet på våra linor då det strulade i Halmstad?

Offt: Är det bara jag som upplever riktigt dålig download mot i stort sett alla andra operatörer kvällstid nuförtiden?
Tptest är bara ok om man kör mot BB2, Lunds stadsnät eller teknikmejeriet-lund(till skillnad mot tidigare då det inte spelade nån roll vilken server man valde, fick skitbra resultat ändå). Alla trafik som går uppåt i landet går megaslött.

Visa signatur

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Låter ju bra, kan ni bara komma igång med 100/10 tjänsten också så blir det ännu bättre:D

Men allvarligt talat, det tog lång tid för att underleverantören drog sig ur har jag hört tidigare från andra och det stämmer förmodligen. Men det tog ändå 6 månader från att jag skickade in mina första tptest resultat och blev lovad uppgradering .
Betyder det då att det tar ungefär 3 månader att uppgradera dålig kapacitet i ett stadsnät?
Sen är jag helt övertygad om att det viktigaste är betalande kunder i massor för en operatör.
Annars gjorde ni väl en jättetabbe när ni tog in massor av nya kunder trots att vi befintliga kunder inte ens fick ut 20% av den lovade kapacitet på våra linor då det strulade i Halmstad?

Offt: Är det bara jag som upplever riktigt dålig download mot i stort sett alla andra operatörer kvällstid nuförtiden?
Tptest är bara ok om man kör mot BB2, Lunds stadsnät eller teknikmejeriet-lund(till skillnad mot tidigare då det inte spelade nån roll vilken server man valde, fick skitbra resultat ändå). Alla trafik som går uppåt i landet går megaslött.

Helsingborg har liknande problem med slö trafik ... vi hoppas vår uppgradering fixar det. Men nu när du beskriver liknande problem i Halmstad så blir jag lite tveksam om det kommer lösa våra problem.

Permalänk
Medlem

hur länge ska ni orka tjata om detta? ni har ju fått info om vad som gäller...