Permalänk
Medlem

Netgear DG834G med Annex M-stöd?

Någon som hört något om firmware för Netgear DG834G med Annex M-stöd? Tänkte på Telias uppgradering nämligen...har nämligen deras 24 tjänst...

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Re: Netgear DG834G med Annex M-stöd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
Någon som hört något om firmware för Netgear DG834G med Annex M-stöd? Tänkte på Telias uppgradering nämligen...har nämligen deras 24 tjänst...

Stort tack på förhand!

En fråga vilken version av routern har du min stödde bara 5Mbit/S och var bortkastad med 24/1? Vad kommer du upp i med TPTest via wlan?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Netgear DG834G med Annex M-stöd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evertwes
En fråga vilken version av routern har du min stödde bara 5Mbit/S och var bortkastad med 24/1? Vad kommer du upp i med TPTest via wlan?

Har version 2 med firmware 3.01.29 (senaste; fick den från deras support). Bor 1350m från station och routern förhandlar till sig 19.7 Mbit Ner och 1.1Mbit upp. Vad jag får ut i praktiken beror ju som bekant på var ifrån jag laddar....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Netgear DG834G med Annex M-stöd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
Har version 2 med firmware 3.01.29 (senaste; fick den från deras support). Bor 1350m från station och routern förhandlar till sig 19.7 Mbit Ner och 1.1Mbit upp. Vad jag får ut i praktiken beror ju som bekant på var ifrån jag laddar....

Kommer du upp i 19,7 över wlan har de fixat genomströmmningen.
Över kabel är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Netgear DG834G med Annex M-stöd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evertwes
Kommer du upp i 19,7 över wlan har de fixat genomströmmningen.
Över kabel är det inga problem.

Det är vad modemet förhandlar sig till mot station...ut på nätet är en annan historia

Men ring supporten så skickar som senaste mjukvaran på emailen din! Hur smidigt som helst...

Frågan är som sagt om den klarar Telias nya upload...ska väl inte vara några problem tycker man!

**********************

Senaste mjukvaran för detta modem/router är nu 3.01.31, ring supporten för att få det.

**********************
Den senaste firmwaret klarar annex m! Jiiipiiiiiii!

Permalänk
Medlem

För att kunna nyttja de högra hastigheterna måste det ADSL-modem som används stödja både ADSL 2+ och Annex M. Endast ett fåtal modem på marknad har detta stöd och vanligtvis räcker det inte med uppgradering av programvaran, utan det krävs även ny hårdvara för att stödja Annex M.

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Varför är det skillnad på firmware beroende på om man bor i England eller ej ? Vad händer om man väljer (for UK) ?

http://kbserver.netgear.com/products/DG834Gv3.asp

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]