Permalänk
Robot

Krom :)

Idag kom pappa hem med en mobil, "oj häftigt tänker ni" fulla med ironi, men det var inte vilken mobil som helst! Detta är världens enda (hel)kromade mobil! Pappa har kromat dem på jobbet alltså. Tänkte att jag skulle smälla upp några fotofrafier här i det nyuppsatta galleriet. Tackar moderaterna så hemskt för det!

/ Fredrik

*obs* Bilderna kan vara lite stora, men jag uppfattade inga sådana problem sittandes vid min dator, och kameran (sony exilim ngt) är inte den bästa på bra skärpa, så hög upplösning var sista utvägen.

Besök albumet: Krom av FjäskarN

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

hur vet du att det är världens enda kromade mobil? kanske sitter en kines på chinaclockers o säger samma sak fast upponer

Permalänk

KulanZ# thx! dock bra mkt häftigare i verkligheten.

azter# för att det bara finns ett enda företag som kan göra det. och dem har bara gjort en. han kanske hittar på, uppochner och bakofram.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

hehe nice hur gör man det där igentligen? krom biten altso mobilen är ju i plast

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

belägger den med tenn.. nio lager tror jag, genom sputtring. (=från fast form till gas, utan mellanledet flytande.) sen är det krom på det. de blir semitransparant.. får ta o kolla upp det. nya SE mobilen är gjord på samma sätt. den med en liten display som "försvinner"

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Vet att det fanns en nokia som såg kromad tu. Minns dock inte vad en hette. Dyr var den i alla fall. Typ runt millenieskiftet. Dyr som fan var den.

Visa signatur
Permalänk

Vad heter den mobilen?