Permalänk
Medlem

om man importerar en wii ifrån usa måste tvn stödja NTSC med, väl? Det gör inte min tv iaf. kanske vanligast att tv-apparater gör det, det vet jag ej.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på att beställa från onoff med extra handkontroll och zelda så man får de skickat med den leveransen som kommer den 18de december. Någon som vet om de säkert kommer få in fler handkontroller, eller om det bara är en leverans på konsoler?

EDIT: Kommer dom få in lika många paket med enbart wii konsolen som wii konsolen+zelda+1 handkonstroll extra? eller kommer dessa inte in i lika många exemplar?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Teknikmagasinet får in sina Wiimotes? Har beställt på nätbutiken, och skulle gärna vilja ha den innan helgen. Bi99uy kankse? Det enda dom säger är "denna vecka".

Permalänk
Medlem

Hej!
Om man köper en Nintendo Wii i Frankrike, kommer den fungera här i Svergie då?
(Tänker på spel etc som man köper här i Svergie)
Kan man ställa om den till engelska i menyerna etc?

Visa signatur

AMD64 "Winchester" 3200+@2500MHz, 1024MB 3200XL 2-2-2-5 (5:6), MSI Neo2, HIS 9800Pro IceQ @ 439/396, WD 200GB 8MB, WD 120GB 8MB, Segate 80GB, Nec 1300-A, Zalman 7000B-Cu, Tagan 480W
Gamla poäng: 3DMark05 2503, 3DMark03 6295, 3DMark01SE 14646

Permalänk

Tänkte koppla mitt Wii till min datorskärm via VGA eller DVI. Har beställt komponent-kabeln redan, för att använda till TV:n. Vore grymt om det fanns en komponent till VGA/DVI adapter att köpa. Är det någon som vet om detta finns eller går?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyPrid
Hej!
Om man köper en Nintendo Wii i Frankrike, kommer den fungera här i Svergie då?
(Tänker på spel etc som man köper här i Svergie)
Kan man ställa om den till engelska i menyerna etc?

lite osäker på det här men kör inte fransmännen med SECAM istället för PAL?

Permalänk
Medlem

Någon som har en film eller något när dom spelar? Funderar på att köpa konsollen, och vore lite kul hur det ser ut
Kontrollerna verkar vara något i alla fall. Ser lite svårt ut, men man bör väl vänja sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Någon som vet när Teknikmagasinet får in sina Wiimotes? Har beställt på nätbutiken, och skulle gärna vilja ha den innan helgen. Bi99uy kankse? Det enda dom säger är "denna vecka".

Ingen aning om när det kommer in mer handkontroller, men tro mig, de jobbar som fan på att få in så mycket som möjligt. Kan se imorgon på datorsystemet har fått in några och slänga iväg en uppdatering då.

När jag kom till jobbet idag kl halv 9 så stod det förövrigt 8 nissar utanför butiken som har väntat där sedan kl 18 igår, helt sjukt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Någon som har en film eller något när dom spelar? Funderar på att köpa konsollen, och vore lite kul hur det ser ut
Kontrollerna verkar vara något i alla fall. Ser lite svårt ut, men man bör väl vänja sig.

Sure, kan väl slänga upp en liten filmsnutt när jag lirar Zelda eller något.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Men cp, Jag klarade nyss temple of time i zelda och när jag skulle gå och hämta hjärtat i slutet tog batterierna i kontrollen slut! Noes!

Btw conclusion: din kontrolls batteri räcker ca 35 timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Någon som har en film eller något när dom spelar? Funderar på att köpa konsollen, och vore lite kul hur det ser ut
Kontrollerna verkar vara något i alla fall. Ser lite svårt ut, men man bör väl vänja sig.

http://us.wii.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Men cp, Jag klarade nyss temple of time i zelda och när jag skulle gå och hämta hjärtat i slutet tog batterierna i kontrollen slut! Noes!

Btw conclusion: din kontrolls batteri räcker ca 35 timmar

Tja, jag är redo när jag får min Wii Har 10AA batterier. Det är väl såna man använder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av castigator
Tänkte koppla mitt Wii till min datorskärm via VGA eller DVI. Har beställt komponent-kabeln redan, för att använda till TV:n. Vore grymt om det fanns en komponent till VGA/DVI adapter att köpa. Är det någon som vet om detta finns eller går?

ja det finns, kolla dustinhome.se ska finnas en dosa där som ser till att du kan spela på skärmen, men du får leta själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludfix
ja det finns, kolla dustinhome.se ska finnas en dosa där som ser till att du kan spela på skärmen, men du får leta själv

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010059387

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Dragon Quest Wii (9)
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=133430

Ser riktigt najs ut!

Permalänk

Ser riktigt riktigt najs ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Vad snackar du för skit du för skit??

Köper alltid mina konsoler ifrån USA samt spelen, mycket billigare. Köpte min Wii ifrån dvdboxoffice för 1640 kr inklusive frakt eftersom frakt är gratis.

Spelen brukar jag köpa ifrån videogamesplus.ca, kostar 350-400 spänn jämfört med 600 spänn i Sverige. Samt att man ALDRIG får tulla eftersom vg+ skriver ner värdet och skriver "gift", brukar stå att det är en "book" : )

Positivt också att man får spelen långt innan dom kommer ut i Sverige.

Sedan så köper jag Wii-poäng för 137 kr på min amerikanska maskin, dessa kostar hutlösa 200-280 kr i Sverige........

Kommer aldrig att gynna Bergsala med mina pengar.

Så det fungerar att koppla upp sin amerikanska wii? Blir till att köpa en billig router då, något tips?

Permalänk
Medlem

Mina batterier tog också slut idag, var lite orolig att jag hde pajat skiten då den bara blinkade till och dog då jag startade upp den, och då jag för nån dag sen dämde iväg den i golvet efter att ha glömt strapen (enda gången jag tappat den, enda gången jag glömt ta på mig armbandet ).
Ungefär 35-40h här också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Funderar lite på att beställa från onoff med extra handkontroll och zelda så man får de skickat med den leveransen som kommer den 18de december. Någon som vet om de säkert kommer få in fler handkontroller, eller om det bara är en leverans på konsoler?

EDIT: Kommer dom få in lika många paket med enbart wii konsolen som wii konsolen+zelda+1 handkonstroll extra? eller kommer dessa inte in i lika många exemplar?

Även om du beställer nu så har onoff och elgiganten en hel hög med beställningar som förmodligen kommer att tömma lagret innan du får dem.
Ringde dem innan idag och de kunde inte se hur många men de får en begränsad upplaga till "internet ordrarna" de måste kunna skicka ut till varuhusen med ju...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Imbala GAME får en nyleverans skickat på fredag, skulle dyka upp i butiker mån/tis.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Wohow, fick mitt Wii från teknikmagasinet idag!
Suttit o lirat wii sports och zelda non-stop tills nu Riktigt skoj!

Visa signatur

N/A

Permalänk

vill också ha wii

Permalänk

Har insett att man inte kommer att få råd eller tillgång till en Wii på ett bra tag. Man kanske ska lägga ned ett tag och se vad som kommer in för spel framöver, ha lite is i magen helt enkelt... yeah right... kommer att bli inlagd på närmaste nötkåk innan dess

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Kanske därför OnOff har tagit bort att man ska kunna se orderstatus på konsollen i butik på hemsidan?? Att den senaste lasten var enbart tillägnad åt butiker och nästa last åt internetbutiken?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Finns det någon affär i v-rås man kan provspela Wii i?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Tror inte det tyvärr

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Haha, mitt "armband" till moten är skapligt missfärgat efter en vecka ;p

Är jag ensam? ^^

Vitt ftl

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Vad snackar du för skit du för skit??

Köper alltid mina konsoler ifrån USA samt spelen, mycket billigare. Köpte min Wii ifrån dvdboxoffice för 1640 kr inklusive frakt eftersom frakt är gratis.

Spelen brukar jag köpa ifrån videogamesplus.ca, kostar 350-400 spänn jämfört med 600 spänn i Sverige. Samt att man ALDRIG får tulla eftersom vg+ skriver ner värdet och skriver "gift", brukar stå att det är en "book" : )

Positivt också att man får spelen långt innan dom kommer ut i Sverige.

Sedan så köper jag Wii-poäng för 137 kr på min amerikanska maskin, dessa kostar hutlösa 200-280 kr i Sverige........

Kommer aldrig att gynna Bergsala med mina pengar.

Vad jag snackar för skit?

Jag vet inte vad du lever i för drömvärld, men man ska väll alltid utgå ifrån att man får betala tull och moms avgifter? Man får väll utgå ifrån att man ska betala också? Annars kan man få en otrevlig överaskning när de står och knackar på dörren.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Det finns inga online-multiplayer-titlar än, och såvitt jag vet har ingen frågat nintendo.
20h in i zelda nu, och det känns som att jag borde lagt åtminstone ett par av dem på att plugga inför tentan imorrn

heheh samma sits här 17 h för mig som man borde laggt på tentan..hur långt har du kommit?

spolier varning spolier varning spolier varning spolier varning!!!!!!!!
Själv så letar jag insekter åt vatten spiriten dvs där vatten templet kommer att vara hhehe...

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Vad jag snackar för skit?

Jag vet inte vad du lever i för drömvärld, men man ska väll alltid utgå ifrån att man får betala tull och moms avgifter? Man får väll utgå ifrån att man ska betala också? Annars kan man få en otrevlig överaskning när de står och knackar på dörren.

Det är mycket som slinker förbi utan problem. Tro mig...
Sedan är det fortfarande billigare om man åker på moms osv