Permalänk

87C med speed fan

min "remote temp" låg på 87C, vilken temå är det?
och vilken är cpu?
och vilka är de andra?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

En anledning till att jag inte använder speedfan längre:-). Skämt å sido så är det på tok för hög temperatur oavsett vad det mäter. Du måst ange mer info och exakt vilka temperaturer som visas. Ett tips är att installera PC Wizard 2007(jag själv använder PC WIzard 2006) och jämföra med speedfan.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

jag kör everest nu, mycket bättre. med det var gpu temp... spelet som var igång var empire earth 3

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

hehe det är klart det var gpu:n. Jag var yrvaken och tänkte inte längre än näsan räckte:-). Jag hade ett fläktlöst grafikkort som kunde komma upp i 94 grader vid vissa tunga spel så jag sålde skiten innan den brann upp:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]

Permalänk

ok, det är på tok för mycket eller ska det vara högre temp på gpu? vad är normalt för ett geforce 6600 kort eller vad det nu heter.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

hadde en 6600gt (gav bort den)
för mig att jag hadde min på 70(?) grader nånstans.. men de va rätt länge sen..

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
ok, det är på tok för mycket eller ska det vara högre temp på gpu? vad är normalt för ett geforce 6600 kort eller vad det nu heter.

Svårt att säga vad som är normalt. Jag hade ett Gigabyte gf 6800 Silent Pipe(dvs utan fläkt men med ett specialtillverkad kylfläns). Att min temp kunde gå upp så högt som 94 grader(NFS Most Wanted) berodde nog på dålig cirkulation i chassit för övrigt. Jag hade inte en enda chassifläkt och dessutom tog jag bort sidoplåten från chassit. Grafikkortet hade inga artefakter efter 10 månaders användning(jag spelade inte så mycket) men lite orolig var man när tempen gick upp till 85-90 grader på de flesta spel man testade i load efter 30-45 minuters spelande. Gefoce 6600GT är jämförbar med gf 6800(vanilla)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]

Permalänk

87 grader på gpun är hur lugnt som helst

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680