Permalänk
Medlem

Dell eller Zepton?

Ska köpa en bärbar dator, men vet inte alls om jag ska satsa på en DELL eller på en bärbar från Zepton? DELL är ju mer känt men samtidigt så verkar Zepton ha väldigt bra prestanda till ett bra pris.

Så vad tycker ni?
Om jag köper en DELL tex., vilken modell rekommenderar ni då?

Vill ha en så tyst dator som möjligt med Intel Core 2 Duo processor.
Den ska ha lätt vikt och riktigt bra färgåtergivning/kontrast på fotografier (så man slipper luta skärmen ända bak för att få bra bild). Helst en 14/15" skärm men även 17" om vikten inte blir så pass stor.

Gärna kunna spela något lätt spel också utan att det "hackar".

Permalänk
Inaktiv

ska du ha Dell idag är det XPS imo. med ett 7900 grafikkort... Men ska du ha dell tycker jag även att du ska vänta tills de erbjuder Santa Rosa... (såvida du inte vill ha en gammal dator direkt när du köper den ). Sen är vikten på tok för hög ändå (har ingen koll på deras mindre modeller förutom XPS 12", men tror inte det är något vidare)

Zepto har Santa Rosa och tror jag mer uppfyller dina krav och blir inte gammal direkt. Annars vänta på dells kommande... (vet inte när dock... o vet inte vad det blir).

Innan någon säger det: Macbook är "upgraderade" och är rätt bra pris

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är Santa Rosa som det pratas om?

Permalänk
Medlem

Den nya plattformen från Intel, som stödjer 800MHz FSB och RAM

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

ok.

Låt oss säga att man nu skulle välja att satsa på en dator från Zepton, är det ett bra val tror ni?

ZEPTO 6615WD verkar ju bra eller har DELL någon bra motsvarighet?

Permalänk

finns redan en sån här tråd. dell vs zepton, sök innan du skapar?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=681433

det finns ju som sagt en tråd!

varför kan du inte posta där?

Visa signatur

Technörd