Bild på era Antec 900 Ultimate Gamer Case!

Permalänk

Skulle också uppskatta lite bilder!

Mvh jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
http://bryanhead1.home.comcast.net/needpics.gif

Är ju flera som uppenbarligen har denna låda!
Fram med kameran nu!

Sorry, lovar att posta bilder när allting är ihopsatt och klart!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Skickar upp en bild eftersom ni är så intresserade.
Nätagget är ett Cooler Master 650W (låter som en hårtork) som skall bytas ut mot ett be quiet! som kommer nästa vecka. Därför är kabeldragningen slarvig och som ett råttbo...
Det nya nätagget har lösa anslutningar så jag kan minimera antalet kablar. Återkommer med närbild i mitten av nästa vecka

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

trist att blixten förstör lite av looken..

men är för mörkt för köra utan blixt här.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Grymt med bilder!.. Stör man sig mycket på den hudfärgade (:O) fläkten på det bakre gallret? Ser ut som att den är ganksa tydlig på bilderna ?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Grymt med bilder!.. Stör man sig mycket på den hudfärgade (:O) fläkten på det bakre gallret? Ser ut som att den är ganksa tydlig på bilderna ?

Mvh Jack

Den där "hudfärgade fläkten" är en noctuafläkt och dom stör man sig inte på med den ljudnivån men gillar man inte färgen så finns det la färg ?

Sen har jag för mig att Barry har sagt innan att dom faktiskt inte syns sådär bra utan att det e blixten som lyser upp så att dom syns bättre på bilden. (som sagt så *har jag för mig* att han sagt det iaf men e inte säker)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Grymt med bilder!.. Stör man sig mycket på den hudfärgade (:O) fläkten på det bakre gallret? Ser ut som att den är ganksa tydlig på bilderna ?

Mvh Jack

Blixten gör att man ser dem tydligare..
dock är de charmiga.. tycke rjag själv.. i och med att de är ljudlösa

200:- styck.. men det är det ju värt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Blixten gör att man ser dem tydligare..
dock är de charmiga.. tycke rjag själv.. i och med att de är ljudlösa

200:- styck.. men det är det ju värt.

eller ~140kr från staterna =P

fast man får ju köpa så att frakten inte blir för stor men ändå lönar sig, det e knepet

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Blixten gör att man ser dem tydligare..
dock är de charmiga.. tycke rjag själv.. i och med att de är ljudlösa

200:- styck.. men det är det ju värt.

Ljudlösa... Det tror jag inte, bara du som har en lätt hörselskada

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Ljudlösa... Det tror jag inte, bara du som har en lätt hörselskada

nej ljudlösa är dom inte..speciellt inte om du har flera i samma område..men du hör brummet av ljudet som flyttas...behagligt ljud

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Hörde mycket bra om detta chassi av en arbetskollega, så jag köpte det framför ett P180. När det väl anlände var jag lite besviken, kändes väldigt rappligt. Men det avhjälptes snabbt med lite självhäftande blymatta från Mekonomen

Men det är som sagt extremt bra luftgenomströmning, så värmeproblem har man ju knappast. Min förra CPU låg på ~26C idle och 32C load (XP4400+ med Scythe Ninja). Systemet i sign är nyligen monterat (fortfarande mitt i en flytt) så det ser ut som ett råttbo i chassit, vilket förhoppningsvis bara är temporärt...

Permalänk

hmm det med noctua fläktarna är billigare i starterna stämmer säkert men man får ju tänka på +frakt och tiden det tar

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
hmm det med noctua fläktarna är billigare i starterna stämmer säkert men man får ju tänka på +frakt och tiden det tar

Ja i rent pris så är dom billigare, runt 140kr, men frakten är ju boven eftersom man måste beställa rätt antal för att frakten inte ska bli för dyr men ändå tillräckligt många för att det ska löna sig.

Om man beställer så många att totalpriset med frakt övergår 1000kr så måste man be Hank (ägaren eller VDn eller nått på performance-pcs.com där jag köpte mina grejor) värdera grejorna till typ 100 dollar när han/dom skickar det annars gäller inte knepet med att skicka det som en gåva och då åker du på att betala moms på grejorna (och man handlar ju från utlandet just för att slippa momsen)

Dock kan jag inte säga något specifikt om frakten eller hur mycket man ska beställa för att det ska löna sig eftersom jag beställde mitt nätagg, prollekylaren och lite annat samtidigt och bara agget väger ju ca 3,5 kilo så min frakt blev ju ganska dyr men grejorna var ju iaf försäkrade.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Det som absolut är mest lönsamt är att använda USPS 3-5 days. Då kan man även spåra försändelsen. Nackdelen för handlaren i US är att han måste gå till ett postkontor.

Gränsen för "gåva" är 500kr.

Har handlat bildelar för ~200.000kr från USA, största delen momsfritt

Permalänk
Medlem

ska köpa ett 3:e 900 chassi och börja modda

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Är det någon som vet något om en eventuell uppdatering på 900?
Kanke rentav ett antec 1000?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praw
Är det någon som vet något om en eventuell uppdatering på 900?
Kanke rentav ett antec 1000?

Mvh Jack

det som borde fixat till är någe bra filter system till fronten.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

En dude hade visst läst nyss att man måste "plocka bort en av vindtunnlarna" i Antec 900 för att få plats med ett GTX... vad är en vindtunnel?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
En dude hade visst läst nyss att man måste "plocka bort en av vindtunnlarna" i Antec 900 för att få plats med ett GTX... vad är en vindtunnel?

På hårddiskburen sitter det en plastram där man kan sätta en extra 120mm fläkt som blåser på grafikkortet och suger ifrån hårddiskarna, denna måste tas bort om du installerar ett gtx.

Permalänk
Medlem

häröiga bilder

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
häröiga bilder

Snygg bumpning!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor

2st BFG GeForce 8800GTX OC2: ca 150W stycket bara i idle (har sett att ett standard GTX drar ~120-140W och klockade grejor drar ju som vi alla vet mer ström så 150W kan väl vara en bra gissning ?)

Snälla söta rara, vill du köpa ett testosteronagg är det väl helt upp till dig, men gör det inte på felaktiga grunder. Ett 8800GTX drar INTE 150W i idle. Snarare ungefär hälften. I load drar det ~130W

Permalänk
Medlem

Du har rätt. Det var oerhört fånigt av mig att försöka reda ut begreppen, bara sådär.

Permalänk
Medlem

http://xlink.ld50.se/Antec_200mm_Fan.jpg
http://xlink.ld50.se/Antec_Ninehundred.jpg (Har en svart DVD-brännare nu)
http://xlink.ld50.se/Top_200mm_Fan.jpg
http://xlink.ld50.se/Antec_From_Side.jpg
http://xlink.ld50.se/Xilence_480Watt.jpg

Jag har köpt en ny PSU också, så inte så mycket kablar. Får mitt nya moderkort nu på Månad (2007/08/06), därför jag inte fixat så mycket med just kabeldragningen + att jag har beställt SATA2 diskar. Kan lägga upp fler bilder när jag är helt klar med allt i chassit.

Detta är verkligen ett bra chassi som kyler ner hårdvaran bra. Dock ska ni tänka på att de 2x120mm fläktarna på framsidan drar in en del damm. Det jag har gjort är att jag tog ut dessa "hårddiskracken" och skruvade av metallbitarna, sen så tog jag ett par oanvända strumbyxor från min sambo (nylonstrumpor) och satte där. Innan jag satte fast de framför fläktarna så drog jag ut de så mycket jag kunde för att få så bra luftflöde som möjligt. Kan säga att detta fungerar riktigt bra, hjälper bra. Tog av metallbitarna som sitter framför fläktarna igår och såg att en del damm hade fastnat där, alltså det hjälper mycket bra.
Så det kan nu ju också göra om ni ska/vill köpa detta chassit. Annars tycker jag att det är ett mycket bra chassi.

/mvh x_link

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem

Tog lite bilder nyss, skärpan är väl si och så på några bilder, hade dåligt med ljus men här är dem i alla fall: http://www.sweclockers.com/album/?id=965

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Här kommer lite annorlunda bilder, som jag tagit genom fläktgallren.
En bild genom fläktgallret ovanifrån:

...och en bild framifrån genom fläkttrunneln. Måste nog skaffa en längre IDE-kabel, eftersom den stoppar upp luftflödet. Jag kör 3 hårddiskar i nedersta läget, så att jag har full genomströmning i mitten med 2 fläktar.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk

Fler bilder!! Jag slänger upp bilder på mitt såsnart jag fått datorn att funka

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Min nya fina Nokia N95 har kommit hem nu så jag skulle kunna ta lite bättre bilder på mitt chassi nu men minnena till den nya burken har fortfarande inte kommit tillbaka från returen så det skulle ju bara bli tråkiga bilder med datorn avstängd.

Lite sådär halv-OT så har mitt BFG GeForce 8800Ultra också kommit hem nu (hämtade det på posten så sent som idag idag ) så såfort jag fått tillbaka minnena till nya datorn så kan jag ta ett par bilder så man ser exakt hur pass ett ultra får plats i ett Nine Hundred (vet det inte själv ens, ultran sitter i gamla burken tillsvidare, kombinationen Sempr0n 3000+ och 8800Ultra är verkligen oslagbar, det blir ju inte *alls* flaskhals med den prollen )

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

hej skulle bara kolla om ett geforce 8800 ultra får platts i detta underba chassi?

men har för mig ultra är lika stor som gtx va elle rhar jag fel?

Visa signatur

ajax