Permalänk
Medlem

edit: woho ny sida

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

D80'n är jävligt skön imho. Skaffade presic det paket som finns på TBH.se med 18-70 mm samt väska. Skulle aldrig ha köpt 18-135 före 18-70'et då det senare är betydligt ljustarkare samt, att en hel del verkar ha haft problem med att det låser sig, iaf när jag läste på någon chat grup på flickr.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Härliga bilder... Den sista är riktigt nice, med perfekt skärpedjup.

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Underbar bild på GT-märket, du har möjligtvis inte den i dunder upplösning och originalskick? Skulle bli en perfekt skrivbordsbild, jag skulle vara evigt tacksam!

Tack, självklart kan du få orginalbilden.

Detta fanns i bagaget till en gammal svart Chevrolet.

Nikon D50, Tamron 17-50/2.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
D80'n är jävligt skön imho. Skaffade presic det paket som finns på TBH.se med 18-70 mm samt väska. Skulle aldrig ha köpt 18-135 före 18-70'et då det senare är betydligt ljustarkare samt, att en hel del verkar ha haft problem med att det låser sig, iaf när jag läste på någon chat grup på flickr.

Det har jag aldrig upplevt med mitt 18-135, däremot är jag inte så stadig på handen så jag kan inte köra 135mm utan stativ... Eller ja, det går väl om man har tur..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Dags för en bild igen tycker jag.

blomman växte helt ensamt i utkanten av skogen. Jag är riktigt nöjd med bilden!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
http://pici.se/pictures/xbzJylyTO.jpg
edit: woho ny sida

Älska den gråskalan och reflektionerna <3

Edit: Slänger in en "bild" om man nu ens får kalla den det.
så mycket brus att den fick bli rätt liten >_<
inte van vid att fota i sånt här mörker ni har här i södra sverige..
kan även tilläggas att den är "redigerad" i paint innan ni börjar flamea mig
(är på besök hos farsan så vettig redigering får vänta till tisdag)

Permalänk
Medlem

Från motormarknaden i Tullinge.

Nikon D50, Tamron 17-50/2.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Från motormarknaden i Tullinge.
http://pici.se/pictures/BhhWVjJcf.jpg
Nikon D50, Tamron 17-50/2.8

Sweet, lyckad panorering!

Jag bjuder på ett par kaptener:

EDIT: Plats för en till, tagen med ryggen mot där kaptenerna sitter.

Permalänk
Medlem

Två bilder från semestern med MC'n

Norra Finland i närheten av ryska gränsen:

Yep, regna gjorde det en del.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk

Italienresan

Då var man tillbaka från en månad i Italien. Tappade fotosuget efter ungefär halva semestern, vilket tyvärr märks tydligt på resultatet... Men det blev ett par som jag är ändå lagom nöjda med.

Tar väl det i kronologisk ordning, så först är det en hyfsat regnig Öresundsbro:

Sen blir det resdag två, en hund som sniffade runt borden på en uteservering i södra Tyskland.

Två dagar i en bil genom halva Europa och så får man en fotopaus. Jaja, bara två år kvar tills man får ta körkort.
Här är hursomhelst två från pausen, antingen är det väldigt södra Tyskland eller så är det Schweiz. Regnet kom ungefär samtidigt som jag gick ur bilen.

Och så en lite mer "artistisk", men från samma punkt.

Det var då mina resebilder som imo blev något. Italienbilderna kommer sen, vill inte ta allt i en post.

För de som vill se så finns alla bilder som fick ett ok på Flickr

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Tre Bilder från Idag, var nere vid havet passade på att fota några surfare (kite tror jag det heter) iaf bilder:

Visa signatur
Permalänk

Hittade en gammal bild jag hade liggandes, lite för mycket skärpa kanske...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Tre Bilder från Idag, var nere vid havet passade på att fota några surfare (kite tror jag det heter) iaf bilder:

http://i198.photobucket.com/albums/aa198/ThePenguinX/DSC_3380...

http://i198.photobucket.com/albums/aa198/ThePenguinX/DSC_3360...

http://i198.photobucket.com/albums/aa198/ThePenguinX/DSC_3354...

WOW tvåan och ettan är verkligen ursköna. Gillar din variant på gamla slitna bilder looken. Underbara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några bilder från husvagnssemestern:

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem

Andra bilden var mest för att leka lite i PS

Permalänk
Medlem

Lite JiingiJamborii-bilder. Laddar upp fler senare...

De första två är med 180/f2.8. Märk bokehn på den andra bilden <3

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
WOW tvåan och ettan är verkligen ursköna. Gillar din variant på gamla slitna bilder looken. Underbara.

Kul att du gillar dem..jag blev själv väligt nöjd med ettan och tvåan...försökte få till samma look i den tredje men lyckades inte fullt ut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite bilder från kina, tagna med Fuji F30

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tetsuwan
http://www.tetsuwan.org/kina/DSCF1042.jpg
Lite bilder från kina, tagna med Fuji F30

Råhärlig bild, vet inte riktigt varför men jag fastnade verkligen för den. Kan va kontrasten mellan den nya bilen och det "gamla" kinesiska kvarteret.

Hursomhelst, lite fler bilder från Italienresan.

Första dagarna där så var det regn och blixtar. För de som inte varit med om blixtar i alperna kan jag avslöja att det var lite småskumt. En blixt som slog ner runt två kilometer bort hördes ibland inte alls, medan en som slog ner på andra sidan sjön - säkert en mil bort - kunde låta som om den slog ner i grannen.
Det var dock skitsvårt att få med blixtarna, eftersom de kom väldigt sporadiskt, eller så fanns det en liten övervakningskamera som sa till när jag tittade på bilden för att se om jag fick med någon blixt, för då kom självklart alla blixtar på en gång. Kul.

Moln (o rly?):

För de som aldrig varit i Italien kan jag avslöja att just byggkonsten inte är något som inte bemästras över hela landet. Att gå på en rostig gammal hängbro var därför kanske mindre kul. Som bonus är morsan lite halvt höjdrädd, så jag var inte mesigast på bron ivf. Yay.

Alright then, sista bilden i den här posten. Ödlor. Det vimlade av dem. Den äckellånga trappen upp till huset bebos av minst 10 stycken, eller bara två, tre stycken som följer efter mig. :/
Den här är tagen från en solstol på baksidan av huset, med mitt nya hatobjekt, min Sigma 55-200. World's worst lens. Ever.

Kommentera gärna, inte för att jag kan åka tillbaka och ta om bilderna, men tips och kommentarer uppskattas alltid.

Alla semesterbilder som jag blev nöjd med finns på flickr, http://www.flickr.com/photos/johan-l/sets/72157601057785805/

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Musikälskare

Camera Make: Canon
Flash Used: Yes (Manual)
Focal Length: 24.0mm
Exposure Time: 0.0050 s (1/200)
Aperture: f/10.0
ISO equiv: 100
White Balance: Auto
Exposure: Manual

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hursomhelst, lite fler bilder från Italienresan.

Blixtbilden blev ju bra, men de tre därefter ser väldigt underexponerade ut. De skulle absolut må bra av lite efterbehandling. Jag tog mig friheten göra några småfixar på den tredje bilden, som har ett intressant motiv med bra komposition, men som också är väldigt mörk.

Genom att flytta vitpunkten, dra lite i kurvan, öka färgmättnaden en aning och skärpa lite, så görs bilden mer rättvisa imo:

Så mitt råd är att spendera de där 30 sekunderna extra i PS (eller liknande) på varje bild, för att få ut så mycket som möjligt.

Och som alltid med andras bilder: säg bara till så tar jag bort den.

Permalänk

Två hängglidare från veckan:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den soliga versionen av Italien:

Permalänk
Musikälskare

Blümchen <3

Camera Model: Canon EOS 5D
Focal Length: 280.0mm
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/4.0
ISO equiv: 400

Camera Make: Canon
Focal Length: 280.0mm
Exposure Time: 0.0025 s (1/400)
Aperture: f/4.0
ISO equiv: 800

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kvällens Drink: Drakbåt

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
...
http://farm2.static.flickr.com/1308/927489211_a0357f9ca4_o.jp...

...

Vad hade du för exponeringstid? bulb?

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

130.000 s enligt exif.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Norge har rätt fin natur, faktiskt.

Nikon D40, Kitobjektivet.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Tog ett par bilder igår:

Kritik upskattas som vanligt

Permalänk
Medlem

Vackra färger i ettan, sköna linjer i gräset! Två an är inte lika bra, trean har lite väl hård skugga och är väldigt kaotisk.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller