Permalänk
Medlem

Problem med 226BW

Jag fick hem min nya datorn och skärm jag hade beställt from komplett igår och allt såg ut att fungera fint, installerade nyaste grafikkort drivarna och drivarna till skärmen men upptäckte sen att det inte gick att få in rätt upplösning. Jag har ett XFX 8800GTS 640mb, Samsung 226bw och Vista.
När jag använder dvi sladden så kan jag som max få 1024x768 och med vga kan jag få 1600x1200 men inte 1680x1050 som jag vill ha. Jag testa sätta i min gamla CRT skärm och kunde då få in 1680x1050 så jag antar att det är något fel på skärmens drivare. Testade då att använda den nya skärmen på min gamla datorn och fick då samma problem.
Om någon känner igen detta problem vore jag väldigt tacksam för lite hjälp.

Permalänk

Klarar skärmen högre upplösning då? Annars är det kanske det som är haken

Visa signatur

Jag önskar jag var Bra på photoshop :(

Permalänk
Medlem

Ja skärmen klarar av 1680 x 1050

Permalänk
Medlem

Fick du med någon skiva med drivare till skärmen so du kan testa att ladda in?

Permalänk
Medlem

Japp jag har testat både med drivarna från skivan och från Samsungs hemsida men går fortfarande inte få rätt upplösning.

Permalänk

Du har inte fått en A/C panel då? Hört att de ska strula.

Visa signatur

Jag önskar jag var Bra på photoshop :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiklasJonsson
Du har inte fått en A/C panel då? Hört att de ska strula.

Hmm, sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla men vart kan man kolla det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikwal
Jag fick hem min nya datorn och skärm jag hade beställt from komplett igår och allt såg ut att fungera fint, installerade nyaste grafikkort drivarna och drivarna till skärmen men upptäckte sen att det inte gick att få in rätt upplösning. Jag har ett XFX 8800GTS 640mb, Samsung 226bw och Vista.
När jag använder dvi sladden så kan jag som max få 1024x768 och med vga kan jag få 1600x1200 men inte 1680x1050 som jag vill ha. Jag testa sätta i min gamla CRT skärm och kunde då få in 1680x1050 så jag antar att det är något fel på skärmens drivare. Testade då att använda den nya skärmen på min gamla datorn och fick då samma problem.
Om någon känner igen detta problem vore jag väldigt tacksam för lite hjälp.

Jag skulle säga att det är grafikkortet.. XFX 8800gts och gtx har problem med just upplösningen 1680x1050.. vet många som har problem med just den kombinationen.. sök på det här på sweclockers så kommer du snart hitta en forumtråd om just det här... lycka till!

Visa signatur

RaidMax Sirius 701 Silver | Gigabyte P35-DS4 | Corsair CMPSU-620HXEU 620W | Intel Core 2 duo E6600 @ 3.6Ghz | Thermalright Ultra 120 Extreme |Noctua NF-S12-1200 | Corsair Dominator PC6400/800mhz 2x1GB | Gigabyte 9800GTX+ 1Gb GDDR3 | 2X WD Caviar RE 1600YS 160GB 16MB Cache | Samsung 750Gig 32mb Cache | Samsung SH-S18A | Samsung 226BW -S

Permalänk
Medlem

Tack för svaren men jag har lämnat tillbaka skärmen nu. Får hålla mig till min gamla CRT så länge.