Leveransproblem på Komplett

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Trodde ju att jag skulle få mina prylar från komplett, men ICKE!

Fick tipset att köra delleverans på delarna så jag skulle få minnet snabbare. TJO! Det lät ju bra.

Men nu när jag fått minnet (även det försenat) så måste jag betala EN GÅNG TILL fastän pengarna redan har dragits (eller reserverats som det så fint heter) från mitt VISAkort en gång!

Och min order har fortfarande inte kommit. Snart en hel månad sedan jag lade min order har den fortfarande inte gått från komplett.

Detta är det utan tvekan mest sanslösa jag varit med om.
Även om Komplett funkat tidigare så är jag tveksam om jag överhuvudtaget kommer lita på dem sen igen heller.

Någon kompensation för en månads sen order får man inte heller. Supporten säger bara "vi beklagar".. och så får man vänta nån vecka till!

Har inte min order gått iväg och blivit KORREKT idag, så kommer jag att häva köpet så som jag har rätt att göra enligt konsumentlagen.. där det står att jag kan häva köpet utan några omkostnader för min del .. om det inte levereras i godtycklig tid.

Mvh Fredrik

Permalänk

Jag kan ju bara säga att jag är sjukt nöjd med dustinhomes leveranstid iallafall, hade mina grejjer från dustinhome tisdag morgon när jag beställt dom på söndagkväll, och detta trots att dom inte har en massa robotar på sitt lager;)

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk

Klart man har förståelse över att det kan vara problematiskt att automatisera lagerhanteringen. Om ni inte vill vänta så är det ju bara att avbeställa och beställa från ett annan ställe, right?
Väntar själv på en leverans men jag har tålamod att avvakta tills den kommer. Har väntat ca två veckor på delar som finns i lager hos dem.
Kunde detta ha skötts bättre av Komplett? Javisst, men vi är alla människor med de brister vi har, även Komplett. Kommer jag handla hos dem igen nästa gång? Självklart.

Permalänk
Medlem

nu har jag även avbeställt min order på en hdd mus å kontrollerkort från komplett. har väntat 3 veckor och tycker det är för mycket. beställt samma saker nu fast från db. ca 70kr billigare också. BRA jobba Komplett!

Permalänk
Hedersmedlem

Lite tråkigt när tex beställningen släpptes för plock 1 september, innebär att färre avbeställer när det inte går att göra lätt via sitt konto. Spelar inte någon roll för mig, men sådana saker gör att det blir värre för alla iom att komplett får mer telefonsamtal eller mail och det blir mer omständlig att avbeställa för kunderna. Har man någon gång suttit på support vet man också att en del drar sig för att kontakta en.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

Ni som kan avbeställa och beställa nån annastans skall vara lyckliga.
Jag skickade in ett Moderkort på RMA för 3 veckor sen och väntar fortfarande på att få nya grejer som jag valde istället för ett nytt moderkort. Så kan inte avbeställa, kan inte ens se om det är plockat eller nåt
För tillfället sitter jag på min flickväns bärbara dator som är 3 år gammal.
Men som man säger... den som väntar på nåt gott...

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

La en order 3/9 på lite delar som alla fanns i lager, igår torsdag den 20:e tog jag bort ordern då det fortfarande inte hade hänt någonting.
Värdelöst av komplett.se

Beställde grejorna hos Multitronic istället få se om dem är lite snabbare

Permalänk
Medlem

hurra. grejerna från db är skickade idag. första ggn för mej db klår komplett. resultat: komplett -1 datorbutiken +1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Beställde i tisdags, betalade med visa. I går kom paket fast som postförskott. Så det verkar som de har allvarliga problem just nu. Bara jag får tillbaka mina 4000kr jag fick betala för att hämta ut paketet så är jag nöjd.

Lustigt nog hände den exakta motsatsen mig. Jag beställde mot postförskott och slapp betala vid avhämtning. Ringde dem för någon dag sedan för att reda ut det och de ska tydligen skicka en faktura.

Permalänk
Medlem

Sådärja nu börjar det hända grejer med komplett. Ordern bekfräftades 29/8 och är framme idag eller i morgon. Inte en ursäkt från komplett ens.

Bra jobbat. Nu måste jag vänta 1 dag extra på lönen...

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

Fint att jag helt missade det här innan jag beställde min nya maskin i fredags. Skit också.

Ja, ja, de får ett par dagar på sig, sedan lär jag ju avbryta ordern.

Permalänk

Nu har mina grejer blivit skickade

orderdatum 14/9 -07
Skickat idag 24/9 -07

Så nu är man som ett barn på julafton, blir till o sätta ihop allt i helgen

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

Nu har min order gått ifrån "Bekräftad" till "Släppts till plock"... Någon som vet om det gör någon skillnad, eller kan den ligga som "Släppt till plock" i flera dagar, tro?

Permalänk
Medlem

Väntar också på grejer från komplett, la en beställning den 15/9 på dator i delar, sänddatum stod att det skulle skickas 22/9, alltså i lördags!? (chassie som inte fanns på lager väntades in då).

Idag när jag loggar in och tittar på ordern är den ändrad helt plötsligt till sänddatum 27/9 och nu finns ändå alla artiklar på lagret.

Väntar de till 27:e är risken stor att någon av de andra artiklarna tar slut på lager så att man får vänta ytterligare.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beckz
Väntar också på grejer från komplett, la en beställning den 15/9 på dator i delar, sänddatum stod att det skulle skickas 22/9, alltså i lördags!? (chassie som inte fanns på lager väntades in då).

Idag när jag loggar in och tittar på ordern är den ändrad helt plötsligt till sänddatum 27/9 och nu finns ändå alla artiklar på lagret.

Väntar de till 27:e är risken stor att någon av de andra artiklarna tar slut på lager så att man får vänta ytterligare.

Tråkigt när det blir så,komplett har ju haft detta strulet ett bra tag nu:(
Dock tror jag Beck att dom "bokat" dina grejer så när dom får hem sista grejen så skickas den:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Jag beställde en dator + skärm från Komplett den 12/9 och fick mail häromdagen att den förväntas vara i lager 2/10. Det stod inget om vilken komponent som dom inte har i lager just nu och enligt hemsidan så fanns allt i lager när jag beställde. Detta är tredje gången de skjutit fram leveransdatumet eller lagerdatumet vilket det nu är, det står båda i mailet så man vet inte. Första gången var det med 4 dagar, andra gången med 1(!) dag och nu senaste gången med 5 dagar. Fortfarande ingen info om vad det är dom väntar på för något. Jag ska ringa till dom och fråga vad det är, för är det DVD-brännaren eller nåt sånt så kan jag ju bara välja något annat så att jag får min dator nån gång snart.

EDIT: Fick precis ett mail om att datumet skjutits fram en dag till 3/10 nu.

Permalänk
Medlem

Jag var i kontakt med Komplett via telefon idag, fick förklaringen att det skickas nog om ca: 2 veckor.

Lite tråkigt eftersom allt finns på hyllan, bara packa ihop och skicka.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

TOG nästan 20 dagar för komplett att skicka mina saker. Drog iväg ett mail till Komplett och då fick jag ett mail tillbaka efter ett par timmar. Mitt mail såg ut såhär:

> Vad fan håller ni på med?!! Skulle ge högtalarna till min bror som fyller år
> idag men sakerna har inte kommit!! Det här är riktigt jävla lågt ta och fixa
> problemet och inga men!!!
>
> MVH Oscar Dahl en grymt besviken kund som inte tänker handla på komplett i
> fortsättningen om det inte händer något snart!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
TOG nästan 20 dagar för komplett att skicka mina saker. Drog iväg ett mail till Komplett och då fick jag ett mail tillbaka efter ett par timmar. Mitt mail såg ut såhär:

> Vad fan håller ni på med?!! Skulle ge högtalarna till min bror som fyller år
> idag men sakerna har inte kommit!! Det här är riktigt jävla lågt ta och fixa
> problemet och inga men!!!
>
> MVH Oscar Dahl en grymt besviken kund som inte tänker handla på komplett i
> fortsättningen om det inte händer något snart!!

Ja det där kommer ju säkerligen hjälpa mycket...
I min erfarenhet så är det alltid mer fördelaktigt att behålla en god ton med företaget man har kontakt med. Men vem vet, personen som skall ta hand om ditt mail kanske blir mer sugen på att hjälpa dig om man skriver som du gjort eller om du hade varit trevlig och saklig.

Permalänk
Medlem

När jag skrev det där mailet så fick jag efter någon timme svar från komplett att dom skickar mina saker. Så det hjälpte nog.:)

Permalänk
Medlem

Happ, ännu en som inte lärt sig använda normalt språk vid kontakt med företag. Skärp dig

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Happ, ännu en som inte lärt sig använda normalt språk vid kontakt med företag. Skärp dig

Förra gången jag skrev ett liknande mail till ett annat företag så fick jag 1200kr i rabatt. Om ett företag inte sköter sina uppgifter så klart att dem ska få skäll. Så är det alltid spelar ingen roll vilken bransch det är.

MVH Lazzve

Permalänk
Medlem

Grattis till en ohälsosam syn på hur man ska bemöta folk

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte professionellt att ge bättre service ifall kunden är otrevlig.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Är trevlig i mina första mail om det händer något sånt här. Men om jag inte får några resultat så blir jag mindre trevlig. Det har alltid funkat för mig.

MVH Lazzve

Permalänk
Medlem

Hum..antar att jag haft tur, beställde ett moderkort, minne, processor, låda, lite kylpasta.
Skickades samma dag 4 timmar efter beställningen, tycker det har gått tokfort.

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoZZaK
Hum..antar att jag haft tur, beställde ett moderkort, minne, processor, låda, lite kylpasta.
Skickades samma dag 4 timmar efter beställningen, tycker det har gått tokfort.

Hmm, beställt det nyss? Min beställning är ju ungefär likadan som din och jag fåre besked att det skickas om ca: 2 veckor.

Så det är ju det som är lite konstigt att det verkar inte prioriteras efter datum ordrarna kommit in.

Visa signatur

Speldator: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G402, Logitech G810, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition | HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk
Medlem

Efter 5 veckors väntan har äntligen mina prylar blivit skickade. Hoppas bara dom kommer innan helgen.

Permalänk
Medlem

Jag fick mina saker idag, så jag får väl skatta mig lyckligt lottad, det tog bara fem dagar för mig. Hurra.

Jobbigt för andra som har väntat skitmycket längre, förstås.

Permalänk

Snacka om otur, komplett har skickat mitt paket men nu har posten problem istället....omg

"Störningsinformation. Vi har för närvarande störningar i vår paketdistribution och kan heller inte spåra paket. Vi jobbar intensivt för att leverera paketen och beklagar eventuella förseningar."

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]