Permalänk
Medlem

Hur smart är du?[v.2]

Eftersom resultaten av illustrerad vetenskaps test uppenbarligen är ganska ointressanta tar jag mig friheten att göra en ny tråd, denna gång baserad på:

försvarsmaktens intelligenstest

Du måste alltså ha mönstrat för att få svara.
Hoppas dethär ger lite mer trovärdiga siffror....

Jag fick 8/9.

edit:

Visade sig att dessa resultat också är onaturligt höga. Inte så bra dethär heller med andra ord.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Jag fick 7/9. Måste verkligen utdvidga mitt ordförråd...

Permalänk
Medlem

9/9

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

8/9 tappade lite på ordförråd.

Permalänk
Medlem

Hur ser det testet ut idag? Var ca 12år sedan jag mönstrade och då var det precis som ett IQ test (typ det från IV) och man fick inte reda på resultatet. Men dom som fick bra på det gick vidare till telegrafistprovet.
Gick i alla fall vidare till teleprovet så antar att jag gjorde hyfsat i alla fall.

Permalänk
Medlem

Haha fick nog 4/9 på det testet har jag för mig. Fattar inte hur jag lyckades.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Pliktverkets test är väl om något ännu sämre.. vill minnas att det var fysikfrågor och allt möjligt crap där, kommer inte ihåg vad jag fick men jag fick iaf göra morse-testet, så det var väl inte allt för lågt.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Pliktverkets test är väl om något ännu sämre.. vill minnas att det var fysikfrågor och allt möjligt crap där, kommer inte ihåg vad jag fick men jag fick iaf göra morse-testet, så det var väl inte allt för lågt.

Har för mig att alla som fick 7 eller bättre fick göra teletestet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

9/9

Fick göra telegraftestet men det bommade jag

Permalänk

9/9. Det var ju toklätt. Lättare än IV testet faktiskt.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

1/9 på mönstringen

edit: ville verkligen bara komma därifrån. Svarade seriöst i 30 sekunder och resten blev random-klickande.

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Hedersmedlem

9/9 - det kommer jag ihåg!
Fick också göra telegraftestet, som dock spårade ur efter ett tag...

Permalänk
Medlem

hehe, verkar inte som att mönstringstestet var svårare än ill.vetenskaps test iallafall

Känner en kille som verkligen försökte; och fick en 2:a.
För dum för att göra lumpen.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Testet vi snackar om kallas Allmänbegåvningsprov, right?

Genomsnittet i Sverige var förra året 4,8 för män. Snittet för de som svarat för egen del hittills i tråden fick jag till 7,2. Kanske säger lite om hur representativa sådana här trådar är.

Jag kikade på Pliktverkets statistik för 2006. http://www.pliktverket.se/upload/144/statistik2006.pdf

Permalänk

9/9, år 1994.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Genomsnittet i Sverige var förra året 4,8 för män. Snittet för de som svarat för egen del hittills i tråden fick jag till 7,2. Kanske säger lite om hur representativa sådana här trådar är.

Jag kikade på Pliktverkets statistik för 2006. http://www.pliktverket.se/upload/144/statistik2006.pdf

För det första, så är det bara dom som har riktigt bra, eller riktigt dåligt som svarar på såna här grejer, med stor majoritet åt dom som har riktigt bra.
Och av dom är det nog iaf några som avrundar uppåt:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Haha fick en fyra på det . På den verbala delen lyckades jag dock få en 8 eller sjua tror jag. Resten av testet hade jag helt sonika klickat mig helt random rakt igenom, var ju så äckligt tråkigt. Psykologen sa att hon nog aldrig sett någon med så stor skillnad mellan testet, iaf att det var extremt ovanligt =P .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

7/9

Fanns det inte betyg [A] som var det bästa eller sviker minnet mig?

har för mig att jag fick [A] i någonting men jag kan ha fel, minnet är bra fast kort

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska mönstra 20 nov. Kan någon vara vänlig och förklara var telgraftestet innebär/går ut på?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Uhm jag fick 7 eller 8 kommer inte ihåg och orkar inte leta reda på de papprena som jag ahr sparade nånstans:P Men jag anser det väl inte bättre än Typ IV's test heller. Tror väl att jag skulle få högre på försvarsmaktens test nu.

Ja just det. va ju bakis den dagen jag var på pliktverket söp sönder mig på lördagen och var fortfarande dålig på måndagen som jag var där.. Så smart är jag.^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Vilket än en gång visar på att IV testet kanske inte är FULLT så off som vissa påstår

Fick en 9 på testet på mönstringen, vilket dom för övrigt var mycket noga med att påpeka att det inte var ett intelligens-test.

Permalänk
Medlem

Nio sekunder hos psyk så jag slapp göra mönstringens tester, men skulle väl tro att jag som alla andra fick "9/9" eftersom det verkar vara medelvärdet ;).

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whodoo
1/9 på mönstringen

edit: ville verkligen bara komma därifrån. Svarade seriöst i 30 sekunder och resten blev random-klickande.

Jag skrev testet normalt i ca 10 minuter, sen random-klickade som du säger också, fick 4 av 9 om jag inte missminner mig, blev rätt förvånad när det ändå blev så pass högt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Ska mönstra 20 nov. Kan någon vara vänlig och förklara var telgraftestet innebär/går ut på?

tror inte det finns kvar! Jag mönstrade 2006, och då var det då inte tal om nåt telegraftest.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fick 5/9 nånting då jag randomklicka sista halvan då det var sjukt tråkigt. Fick fullt på ordkunskapsdelen.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

5/9

Random klickade efter halva typ... blev för tråkigt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Re: Hur smart är du?[v.2]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Eftersom resultaten av illustrerad vetenskaps test uppenbarligen är ganska ointressanta tar jag mig friheten att göra en ny tråd, denna gång baserad på:

försvarsmaktens intelligenstest

Du måste alltså ha mönstrat för att få svara.
Hoppas dethär ger lite mer trovärdiga siffror....

Jag fick 8/9.

antingen hänger alla sveriges klipska killar på sweclockers, eller så är det nåt fel på testet.

Jag gissar på det senare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

8/9

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm