Permalänk
Medlem

Antec EarthWatts 380W

Någon som har ett sådant här nätagg som kan rekommendera det?
Söker efter ett billigt nätagg för runt 400-500:- som ska in i en gammal burk:
AMD Athlon 2400+
FX5700
1gb ram
4 IDE diskar
1 dvd-brännare
Asus moderkort

Burken används som mediacenter så vill inte att nätagget ska låta som ett jetplan och vill att det ska finnas i lager på netonnet för där finns chassit jag vill ha i lager.

Vill ju även att det ska palla med en uppgradering vid ett senare tillfälle, men blir inte några feta grafikkort etc utan mer mediacenter saker.

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/?page=product&stockid=6308287&a=6308287&¨
Väldigt mkt nätagg för pengarna, hyfsat tyst och stabilt.

Annars köp Earthwatt agget, sitter ett sånt i Sonata III och det är rätt tyst vad jag har läst för att ha en 80mm fläkt + det är stabilt.

Permalänk
Medlem

FSP ska låta märkbart mer än Earthwatts, så vitt jag har läst mig till på silentpcreview.
Man skulle visserligen kunna argumentera för att det inte spelar någon som helst roll, då de 4 IDE-diskarna kommer att överrösta nätagget - oavsett vilket av de två man väljer. Men det beror ju på chassival, upphänging osv.

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köra på ett Silverstone LC17 chassi, men vill mest ha ett nätagg som inte väsnas så mycket som det jag har nu i burken. Och sedan när man uppgraderar och kör in SATA diskar etc vill man gärna att nätagget är tyst och stabilt.

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem

FSP agg rekomenderar jag.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Mitt andra EarthWatt 380w agg har just dött.. Första fungerade i 2 månader ganska exakt..
Mitt andra som givet gick på garanti var i drift i typ 2-3 timmar innan det dog. Monterade in det i går.. nu i dag så e PC:n död igen.! på en fredag kväll typiskt.

Dålig kvalite eller otur? Kanske nått med moderkortet som gör att det dör..?
vem vet.. Får gå på garanti igen.!

Efter som du har en "gammal" dator så ska du veta att det finns flera S-ATA kontakter på agget. så ev behöver du en S-Ata kontakt konverter till P-ata.

Men det kanske inte är några större problem. tror du har minst 4 Pata kontakter i allfall..

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA