Två skärmar, hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Två skärmar, hur funkar det?

Hej.

Behöver lite hjälp här.

Har detta grafikkortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334591

Kört en 22" skärm ikopplad atm.
Jag önskar att göra följande:

Ha kvar 22" skärmen installerad, och installera en 19".
Då undrar jag följande frågor.

1. Hur går jag tillväga förutom att sätta i kablarna?
2. Kan jag ha så att jag typ kör vissa program på ena skärmen? (t.ex att jag kör wow på 22" skärmen och har typ skrivbordet öppet på andra skärmen?)
OM möjligt, kan jag typ bara "dra" musen över till andra skärmen för o nå skrivbordet? Eller hur funkar det?
3. Om möjligt, drar det mycket på datorn i helhet?

EDIT: Om det inte går som jag önskar, hur kan jag använda två skärmar, är det enda jag kan göra att köra samma program (samma bild) fast delad på båda? Förklara gärna!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme

[/url]

1. Hur går jag tillväga förutom att sätta i kablarna?
2. Kan jag ha så att jag typ kör vissa program på ena skärmen? (t.ex att jag kör wow på 22" skärmen och har typ skrivbordet öppet på andra skärmen?)
OM möjligt, kan jag typ bara "dra" musen över till andra skärmen för o nå skrivbordet? Eller hur funkar det?
3. Om möjligt, drar det mycket på datorn i helhet? [/B]

Det ska bara vara att:
1.koppla in kablarna
2. starta datorn
3. Högerklicka på skrivbordet
4. Välj "Egenskaper "Inställningar"
5. Där skall två skärmar finnas "1" och "2".
6. Klicka på skärm 2 och kryssa i alt, "utöka windowsskrivbordet till denna skärm"
Nu har du bilden på två ställen, bara att dra musen till valfri bildyta.

Visa signatur

Intel Core 2 E4400, Leadtek 8800GTS 640, 2x 1GB Corsair 5300, Aerocool ExtremEngine 3T, MSI P6N SLI Platinum, Western Digital 250GB S-ATA, Chieftec CFT 560 W

Permalänk
Medlem

Du kan ställa in i nvidiaprogramvaran som du får med när du installerar drivrutinera att använda båda skärmarna till olika saker, s.k. dual-view. Du kan där välja vilken skärm som blir din primära skärm, dvs vilken skärm som program startar på som standard.
Om du kör WoW i windowed mode kan du bara dra ut muspekaren till skärmen bredvid och göra saker där, och för att komma tillbaks till WoW för du tillbaks muspekaren till 22"-skärmen. Om du däremot ska köra spel som kräver fullksärmsläge måste du ta dig ut genom alt+tab.
Sålänge du inte har uppe några tunga grafiska program på skärmen bredvid så kommer detta inte att gå märkbart tyngre än om du hade kört programmen "bakom" spelet på endast en skärm.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren!

Ska pröva köra in 19" i morgon då så får vi se hur det löser sig!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.