Ang bränning av avi filmer

Permalänk

Ang bränning av avi filmer

Hejsan har ett gäng avi filmer som jag skulle vilja bränna på en 4,7 gigs skiva och kolla på dom i min dvd. Hur bränner jag dom i nero

Skapa dataskiva?

Skapa wma skiva?

Skapa dvd-video?

Eller hur bränner jag dom?

tacksam för svar

//Micke

Permalänk

Skulle tro att detta faller under den sjunde regeln, om piratkopiering, vilket ej är tillåtet på detta forum.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptic
Skulle tro att detta faller under den sjunde regeln, om piratkopiering, vilket ej är tillåtet på detta forum.

Han kanske har filmer som han har filmat själv som han vill bränna? AVI-filmer är trots allt inte olagliga, och han säger inte att han har piratkopierat dem. Oskyldig tills motsatsen bevisats

Men frågan är väl om dvd-spelaren klarar av att visa AVI-film, för vissa gör väl det? Jag har faktiskt ingen riktig koll på det. I så fall borde du kunna bränna ut filmerna direkt på en dataskiva som Nero kallar det. Annars så får du försöka konvertera filmerna till DVD-format. Hur man gör det i Windows vet jag tyvärr inte.

Permalänk

Skapa dataskiva, är det rätta svaret på din fråga.

Så gör jag om det skall brännas nån .avi fil i NERO.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

Om filmerna är kodade i Divx eller Xvid så måste DVDspelaren klara av att avkoda dessa format. Gör den det så är det bara att bränna ut de som en vanlig data-DVD.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist