Permalänk
Medlem

AC, värt eller ej?

Hej.

Har läst mycket om Assassins Creed, recensioner, forumsfolk med mera..

I recensionerna har det varit mycket upp och ner, höger vänster.
Vissa ger spelet 9/10 andra 6/10.

Jag undrar helt enkelt om det är värt och köpa spelet då det verkar rätt dåligt enligt många?

Varför bör jag köpa/inte köpa spelet?

Till er som har spelat spelet.

Tack på förhand.

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Enformig story men grym spelidé, jag har inte spelat ut hela men så långt känns de enformig även om de är ganska så fritt du klättra på allt osv. så det är ett givet köp i vilket fall

Permalänk
Medlem

Jag köpte det.. Sålde det sedan på tradera två dagar efter.
Var djupt besviken.... Grafiken var helt ok och så men storyn tyckte jag var
rätt lam.

Sen att spelet hänger sig en gång i timmen kanske är ju inget plus direkt.
Dock har dem tydligen fixat en patch till detta nu.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Jag köpte det.. Sålde det sedan på tradera två dagar efter.
Var djupt besviken.... Grafiken var helt ok och så men storyn tyckte jag var
rätt lam.

Sen att spelet hänger sig en gång i timmen kanske är ju inget plus direkt.
Dock har dem tydligen fixat en patch till detta nu.

Hängningarna förekommer mest på ps3 tror jag inte säker.

Permalänk
Inaktiv

det har kommit en patch nu och efter den så har jag alldrig sett några problem, det laddar snabbare också.

Storyn tycker jag är stört bra

Permalänk
Medlem

Det har dock ej kommit en patch till 360 versionen, som även den hänger sig.

Jag säger:
Köp det, spela det, sälj det.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Spelade det en vecka, klarade det, sålde det på tradera.

Spelet är snyggt! Spännande spelide! Kan säga att spelet var SKITKUL de första säg 3 timmarna (efter den jävla tutorialen), man hoppade runt överallt och lekte tarsan och tyckte allt var himlen. Man gjorde allt långsamt och metodiskt i början, leta flaggor gick till alla viewpoints osv. Tillslut efter de där 3 timmarna insåg man att det var helt jävla onödigt och tråkigt, eftersom det var samma sak man gjorde 50ggr och i varje stad.

Så då börja man bara plöja igenom spelet, gav upp flaggorna och alla sidouppdrag som var helt lama och bidrog nada till spelet som man först trode de skulle göra. Man rusa igenom alla uppdrag, slog sönder allt och alla. Man orkade alltså inte smyga och hålla på, det tog för lång tid. Igen kommer vi till upprepningen, varenda uppdrag var samma sak, hoppa från nåt ställe och få död på någon, sen springa i 5 sekunder och hoppa in i en hydda, då var man helt plötslig klar med uppdraget (dem var för lätta alltså). Sen har du en PS3a lär du nog uppleva frysningar i spelet och måste starta om ps3an.

Sammanfattning av vad du kommer göra i spelet:
Sidouppdrag:
Rädda civila, oftast 5 soldater står och mobbar en civil, du hoppar in och slår sönder dem, pratar med den civila som säger tack du är världsbäst... Finns säkert 10-20 sådana uppdrag i varje stad, alla exakt som jag beskrev.

Leta flaggor, helt onödigt och tråkigt, tillför inget i spelet förutom.

Döda templars, även detta helt onödigt och tillför inget, man dödar tillräckligt många soldater redan, varför orka leta efter några som kallas templars. (dem är lite svårare än vanliga och slåss ibland ihop med vanliga, men knappast värt att leta)

Viewpoints, Skulle nästan säga att detta är det roligaste av allt här (även om man tröttnar efter 5st...), detta går ut på att klättra upp på höga byggnader och spana ut över staden för att du ska kunna hitta allt jag skrivit ovan på GPSn. Snyggt, men som sagt onödigt och tröttnar efter några stycken.

Före-Uppdrag, varianter:
Misshandla, man ska misshandla en person med knytnävar, helt onödigt och långtråkigt, samma sak varje gång.

Tjuvlyssna, tråkigt och onödigt även detta, dåligt gjort också måste jag säga. Man sätter sig på en bänk nära dem två som ska avlyssnas... klart, samma visa varje gång... Nämnde jag tråkigt?

Själva modruppdragen är som jag nämnde längst upp, hoppa, mörda.

Det som är bra:
Snygg grafik utan tvekan!
Man kan klättra på i stort sett vartenda hus överallt.

Så vill du bara ha ett spel som är snyggt och du kan leka tarzan utan bra story, köp det.

(fan va långt det blev )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Spelade det en vecka, klarade det, sålde det på tradera.

Spelet är snyggt! Spännande spelide! Kan säga att spelet var SKITKUL de första säg 3 timmarna (efter den jävla tutorialen), man hoppade runt överallt och lekte tarsan och tyckte allt var himlen. Man gjorde allt långsamt och metodiskt i början, leta flaggor gick till alla viewpoints osv. Tillslut efter de där 3 timmarna insåg man att det var helt jävla onödigt och tråkigt, eftersom det var samma sak man gjorde 50ggr och i varje stad.

Så då börja man bara plöja igenom spelet, gav upp flaggorna och alla sidouppdrag som var helt lama och bidrog nada till spelet som man först trode de skulle göra. Man rusa igenom alla uppdrag, slog sönder allt och alla. Man orkade alltså inte smyga och hålla på, det tog för lång tid. Igen kommer vi till upprepningen, varenda uppdrag var samma sak, hoppa från nåt ställe och få död på någon, sen springa i 5 sekunder och hoppa in i en hydda, då var man helt plötslig klar med uppdraget (dem var för lätta alltså). Sen har du en PS3a lär du nog uppleva frysningar i spelet och måste starta om ps3an.

Sammanfattning av vad du kommer göra i spelet:
Sidouppdrag:
Rädda civila, oftast 5 soldater står och mobbar en civil, du hoppar in och slår sönder dem, pratar med den civila som säger tack du är världsbäst... Finns säkert 10-20 sådana uppdrag i varje stad, alla exakt som jag beskrev.

Leta flaggor, helt onödigt och tråkigt, tillför inget i spelet förutom.

Döda templars, även detta helt onödigt och tillför inget, man dödar tillräckligt många soldater redan, varför orka leta efter några som kallas templars. (dem är lite svårare än vanliga och slåss ibland ihop med vanliga, men knappast värt att leta)

Viewpoints, Skulle nästan säga att detta är det roligaste av allt här (även om man tröttnar efter 5st...), detta går ut på att klättra upp på höga byggnader och spana ut över staden för att du ska kunna hitta allt jag skrivit ovan på GPSn. Snyggt, men som sagt onödigt och tröttnar efter några stycken.

Före-Uppdrag, varianter:
Misshandla, man ska misshandla en person med knytnävar, helt onödigt och långtråkigt, samma sak varje gång.

Tjuvlyssna, tråkigt och onödigt även detta, dåligt gjort också måste jag säga. Man sätter sig på en bänk nära dem två som ska avlyssnas... klart, samma visa varje gång... Nämnde jag tråkigt?

Själva modruppdragen är som jag nämnde längst upp, hoppa, mörda.

Det som är bra:
Snygg grafik utan tvekan!
Man kan klättra på i stort sett vartenda hus överallt.

Så vill du bara ha ett spel som är snyggt och du kan leka tarzan utan bra story, köp det.

(fan va långt det blev )

Kunde inte säga det bättre själv, precis så som jag har upplevt spelet!
Har inte ens klarat det än, eftersom jag har tröttnat på att göra samma saker hela tiden. Har väl spelat runt 3-4 timmar.
Köpte dessutom Limited utgåvan, så jag har spenderat 800 spänn på det och har fått runt 4 timmars gameplay...synd att man hade sånna jäkla förhoppningar på spelet.
Så mitt råd är:
Köp INTE Limited utgåvan.
Låna det av någon polare, gillar du det köp det begagnat eller på julrean.
Sälj det sen på Tradera som alla andra har gjort

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Kortfattad jämförelse: Det är som GTA, det är kul ett tag men blir ganska enformigt i längden.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Kortfattad jämförelse: Det är som GTA, det är kul ett tag men blir ganska enformigt i längden.

Fast det finns mindre att göra i AC än det finns i GTA.

Jag tycker själv att spelet är skoj (de lilla jag hann spela innan Xboxen packade ihop). Men som sagt så är det samma sak hela tiden. Men det märker jag inte så mycket av eftersom jag leker runt längst vägen, och inte springer pang-på-målet.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag köpte det i fredags och är nöjd faktiskt, även om spelet blev väldigt enformigt så tycker jag det är grymt kul att vara lönmördare.

Jag ska nu försvara spelet lite!! (^^)
FRYSNINGAR: mja.. hände mig EN gång under spelets 12 timmar, Need for speed MW och Forza har hängt sig mer än AC för mig (jag har Xbox360 versionen)

Viewpoints:
Ja, det blev lite tjatigt när man va TVUNGEN att ta alla, men jag såg det istället som nå kul som inte måste göras hela tiden. Jag tog bara dom som va viktiga under tiden uppdragen va, nu när jag e klar med dom uppdragen så springer jag och samlar in de sista riddarne och veiwpointsen. Kommer nog tröttna på flaggletandet "snart" dock.

Templars:
dom e de ända fiender man får lite problem med då som har mer tålighet och om man försöker greppa dom så gör dom contergrepp.

Story:
mja, storyn var mer än tillräklig för mig iallafall, något kompliserad nästan.

Grafik:
Den är UNDERBAR!! bara grafiken är nog för för att man ska köpa spelet!
Dock så (iaf på 360 versionen) så kommer jobbiga popup människor lite då o då, men bara i snabba jakter eller när man rider.
(popup människor är när det ploppar upp framför än när man springer eller så för att konsolen inte klarar av att rita upp dom tillräkligt fort)

Mitt omdöme:
Ja, man blev lite trött på det efter några timmar. Då la jag ned kontrollen, spelade annat och sen började spela igen och det blev kul på nytt.
Varje gång jag tar upp kontrollen efter x antal timmar så blir det kul som på nytt igen.
har man 360 så har man mycket tid framför sig när man ska leta efter alla flaggor och ta alla achivments.

betyg 9/10
Köp det, det är inte perfekt, några fel hit o dit har ju ALLA spel!
Ja, alla, (ta Halo 3 t.ex. hittade massa fel de 4 timmar de tog att klara spelet på medium)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Lite ensidiga uppdrag utom själva mordet varje gång. Inte ett spel man sitter med 6 timmar åt gången men atmosfären och stämningen är underbar! För egen del tycker jag att det är ganska mysigt att kuta runt i städerna och hitta på hyss eller bara njuta av miljöerna. Måste säga att jag tycker att städerna känns mer levande i AC än i de flesta andra spel. Ser riktigt bra ut och har stämningsfull musik som kompletterar fint.

Jag hoppas att de i nästa spel satsar mer på content som tex alternativa uppdrag som påverkar huvudstoryn, sidequests som är mer än att samla flaggor/döda tempelridare och som påverkar spelet. Känns lite trist att leta flaggor i flera timmar utan att få nåt godis som belöning. Tycker personligen att flaggor (eller hidden packages som i GTA) känns som en utfyllnad bara för att kunna plussa på 10-20 timmar på angivna speltiden. Vill jag samla saker kan gå ut i skogen eller nåt.

I min mening väger dock myset tyngre än tristessen, om man spelar det i mindre omgångar och inte plöjer dag efter dag.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jag tyckte själv att spelet va lite enformigt. Men jag skulle vilja tipsa alla, som inte har spelat spelet än och för dem som har klarat ut det.

Testa stänga av alla HUDgrejer. Allting, syncronizebar, GPS, vapenmenyn osv.

Det blir ett helt nytt spel, mycket roligare.

Det blir en nyupplevelse, för då märker man alla detaljer, allt känns mycket mer levande. Och när du behöver veta vart du ska kan du tänka på att Altaïr skugga alltid står mot norr har jag för mig.

Det blir en mer audiovisuell upplevelse, man lägger mer märket till alla människor som står i sina torg och försöker sälja sina stuffs, man lägger märket till om vakterna är på sin vakt, ifall dem bara står och chillar eller är på hugget.

Det känns som att det är så här spelet tänkets vara från början.
Testa!:)

Permalänk
Medlem

cLIBB, skall testa det, låter väldigt intressant

Förövrigt så köpte jag spelet igår, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd.
Spelade ungefär i 3timmar.

Att det är en aning repetivt kan jag hålla med om, men jag tycker fortfarande det är grymt kul! Skit kul att springa mot en vakt och dra en high profile kill med sina hidden blades och sedan smita upp på taken och springa i en jävla fart.

Och grafiken ja, ohja den ser riktigt fin ut på min 32" fullHD tv

Ska också nämna att jag är en aning kräsen när det gäller spel men detta ger jag fan 9/10 trots sina brister. Spelet har helt klart pontential!

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **