HDMI problem. Fungerar inte längre efter kört VGA

Permalänk
Medlem

HDMI problem. Fungerar inte längre efter kört VGA

Hejsan hallå..

Köpte häromdagen en HDMI kabel för att koppla till min 32 LCD tv..

Drog ihop allt och det fungerade bra.. Men sedan kom jag med den ideen att testa hur mycket sämre bilden va med köra vanlig dvi/VGA kabel till tvn.. Så utan att tänka ryckte jag direkt bort HDMI kabeln och pluggade i min dvi/VGA kabel till tvn.. Och det fungerade utan några problem, men nu till problemet.. Nu när jag bestämt mig för köra på min HDMI kabel får jag inte den att fungera.. Datorn känner inte av tvn. Och jag tänkte att det kanske va något i drivrutinerna som trodde den skulle skicka VGA singnal så jag tog bort drivrutinerna installerade om allt.. Men det fungerarar fortfarande inte.. Har testat olika hdmi kablar samt dvi adaptrar men får fortfarande ingen kontakt imellan tvn och skärmen..

Någon som har nått tips hur jag kan lösa det ?: )

Grafikkortet jag kör är ett 8800GT 512 mb. Samt senaste drivrutinerna.

Tacksam om någon har nått tips som får det att fungera igen.. Värt att nämna är att jag även har testat systemåterställaren 2 dagar tillbaka men endå ingen skillnad

Permalänk
Medlem

Antar att du har provat att ha tv'n igång samtidigt som du startar om datorn under proceduren?

Hur var bildkvalitén med HDMI jämfört med vga/dvi?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Antar att du har provat att ha tv'n igång samtidigt som du startar om datorn under proceduren?

Hur var bildkvalitén med HDMI jämfört med vga/dvi?

Ja det har jag.. Har fortfarande inte fått igång det och har inte den blekaste varför det krånglar..

Men jämfört imellan så säger jag såhär.. VGA hade bättre kvalite ute i windows men när man drog på en film va hdmi 720i bättre : ) )

Permalänk

Prova att bara starta upp datorn med hdmi utgången ikopplad. Då har du som sagt fått den att skicka signaler till den igen. Brukar var det som behövs ibland. Om du inte får bild på tv då har du riktiga problem.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.