Tvål med stämpeln "RJF" Rein Judisches Fett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Ja båda finns, och jag är säker på att Forum för Levande historia, vars uppgift är att följa upp all slags intolerans och liknande skulle ta upp det.

Men om det finns så måste du ju kunna visa mig nåt.

Menar du på allvar att arabhatet genomsyrar israel på precis samma sätt som antisemitismen gör det? Varför tas det inte upp då?

jag kan visa upp mängder med antisemitism åt dig, från tv-serier och barnböcker till program, men du kan inte uppvisa något liknande från israels sida? Det är inte upp till mig att visa att arabhatet existerar på samma nivå. Det är du som hävdar det. Inte jag, jag kan inte visa upp något sådant.

Läste du ens länken jag klistrade in om arabhat, som för övrigt en israelisk nyhetsbyro redovisade? Den artikeln var även med i Sveriges tidningar och Guillo skrev en artikel om det.

i vilket fall som helst. Antisemitism finns. Arabhat finns. Sen att din kära FfLH inte tar upp det sistnämnda har jag inget svar på.

Men jag antar att du själv granskat Israeliskt tv och kommit fram till att någon arabhat inte finns där. Som skrivet tidigare så är det oerhört lätt att stämplas som antisemit när man de facto kommer med kritik mot Israel, det kan inte ens ha ungått dig.

Vi kommer precis lika långt i den här diskussionen som sist vi debatterade om vilken som var värst. Det enda vi enades om där var att vi var oense, och detsamma tänker jag göra nu.

Så länge du inte visar enkälla som jämfört arabhat och judehat så kommer jag personligen att ta det du skriver som enbart din personliga åsikt och inget som verkligen stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Läste du ens länken jag klistrade in om arabhat, som för övrigt en israelisk nyhetsbyro redovisade? Den artikeln var även med i Sveriges tidningar och Guillo skrev en artikel om det.

i vilket fall som helst. Antisemitism finns. Arabhat finns. Sen att din kära FfLH inte tar upp det sistnämnda har jag inget svar på.

Men jag antar att du själv granskat Israeliskt tv och kommit fram till att någon arabhat inte finns där. Som skrivet tidigare så är det oerhört lätt att stämplas som antisemit när man de facto kommer med kritik mot Israel, det kan inte ens ha ungått dig.

Vi kommer precis lika långt i den här diskussionen som sist vi debatterade om vilken som var värst. Det enda vi enades om där var att vi var oense, och detsamma tänker jag göra nu.

Så länge du inte visar enkälla som jämfört arabhat och judehat så kommer jag personligen att ta det du skriver som enbart din personliga åsikt och inget som verkligen stämmer.

Haha, jaja du får ju tro vad du vill, men en svensk myndighet vars uppgift är att informera om diskriminering och hat mot andra tar inte upp det som ett stort problem, och där finns all slags hatpropaganda från nazism till homofobi. Men de råkar bara ha glömt ditt problem?

Det finns inte en tvekan att arabhat finns i Israel, men det är inte i närheten av antisemitismen, varför kan du inte visa upp nåt barnprogram som visar upp hat mot araber t.ex.? Det kan ju inte vara så svårt om det finns sådana? Eller serier som presenterar arabhat?

Tills dess så får du behålla foliemössan.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja båda finns, och jag är säker på att Forum för Levande historia, vars uppgift är att följa upp all slags intolerans och liknande skulle ta upp det om det var lika utbrett.

Men om det finns så måste du ju kunna visa mig nåt.

Menar du på allvar att arabhatet genomsyrar israel på precis samma sätt som antisemitismen gör det? Varför tas det inte upp då?

jag kan visa upp mängder med antisemitism åt dig, från tv-serier och barnböcker till program, men du kan inte uppvisa något liknande från israels sida? Det är inte upp till mig att visa att arabhatet existerar på samma nivå. Det är du som hävdar det. Inte jag, jag kan inte visa upp något sådant.

Palestinier på Västbanken diskrimineras och straffas kollektivt av Israel dygnet runt. Och arabhatet på de ockuperade områdena finns det många exempel på. Ta bara Hebron som exempel. Om nu palestinier inte är så förtjusta i sina plågoandar så är det kanske inte så konstigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, jaja du får ju tro vad du vill, men en svensk myndighet vars uppgift är att informera om diskriminering och hat mot andra tar inte upp det som ett stort problem, och där finns all slags hatpropaganda från nazism till homofobi. Men de råkar bara ha glömt ditt problem?

Det finns inte en tvekan att arabhat finns i Israel, men det är inte i närheten av antisemitismen, varför kan du inte visa upp nåt barnprogram som visar upp hat mot araber t.ex.? Det kan ju inte vara så svårt om det finns sådana? Eller serier som presenterar arabhat?

Tills dess så får du behålla foliemössan.

Då kan jag jonia dig och din foliemössa

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kan jag jonia dig och din foliemössa

Ett barnprogram med arabhat och du har min röst. En tecknad serie med arabhat och du har min röst.

Jag vet att jag kan med lätthet hitta antisemitism i barnprogram och tecknade serier. Varför kan du inte hitta nåt med arabhat i om de är på samma nivå?

*** EDIT ***

Ja från israel alltså inte nån svensk nazistsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arabisk antisemitism har existerat i över tusen år och genomsyrar hela arabvärlden på alla plan (hatskapande och antisemitisk lögnpropaganda i arabisk statskontrollerad radio och tv, tidningar, karikatyrer, böcker, skolor, myndigheter, politiska och religiösa ledare etc. etc.). Något motstycke till denna antisemitiska besatthet existerar inte på den Israeliska sidan, det finns inget som är i närheten och man gör verkligen bort sig fullständigt och diskvalificerar sig till vidare debatt och att bli tagen på allvar om man påstår något sådant.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Arabisk antisemitism har existerat i över tusen år och genomsyrar hela arabvärlden på alla plan (hatskapande och antisemitisk lögnpropaganda i arabisk statskontrollerad radio och tv, tidningar, karikatyrer, böcker, skolor, myndigheter, politiska och religiösa ledare etc. etc.). Något motstycke till denna antisemitiska besatthet existerar inte på den Israeliska sidan, det finns inget som är i närheten och man gör verkligen bort sig fullständigt och diskvalificerar sig till vidare debatt och att bli tagen på allvar om man påstår något sådant.

Det är också en viktig poäng, antisemitismen fanns i mellanöstern långt innan Israel bildades. Det är också något man oftast glömmer att nämna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker såhär, varför har Israel inga terrorister som självmordsbombar skolbussar? Eller skjuter raketer på sjukhus osv osv. Kan det vara så att de inte är lika störda som palestinierna? Hmm, kanske? Önskar egentligen att Israel bara kunde ge igen med råge efter nästa attentat och jämna landet med marken eller nått, då är vi av med hela konflikten.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tycker såhär, varför har Israel inga terrorister som självmordsbombar skolbussar? Eller skjuter raketer på sjukhus osv osv. Kan det vara så att de inte är lika störda som palestinierna? Hmm, kanske? Önskar egentligen att Israel bara kunde ge igen med råge efter nästa attentat och jämna landet med marken eller nått, då är vi av med hela konflikten.

HAHA OH WOW

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
HAHA OH WOW

Vad? Jag har inget till övers för terrorister egentligen. Eller de som stödjer terrorister.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R

Med tanke på vad du har lyckats åstadkoma i andra trådar i ämnet där du slutar med personangrepp på dem du debatterr mot är du rätt diskad du med

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på vad du har lyckats åstadkoma i andra trådar i ämnet där du slutar med personangrepp på dem du debatterr mot är du rätt diskad du med

Men seriöst, kan du inte hitta ett israeliskt barnprogram med arabhat. Så lovar jag att aldrig mer säga att arabhatet skulle vara mindre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men seriöst, kan du inte hitta ett israeliskt barnprogram med arabhat. Så lovar jag att aldrig mer säga att arabhatet skulle vara mindre?

Nej.

Själv är jag snarare av typen som föredrar riktiga studier framför barnprogram, så du kan väl visa din stuide där det skett en jämförelse mellan de olika haten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej.

Själv är jag snarare av typen som föredrar riktiga studier framför barnprogram, så du kan väl visa din stuide där det skett en jämförelse mellan de olika haten?

Jag måste bara fråga, hur jämför man hat rent vetenskapligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej.

Jag jämför inte nåt hat, jag läser mig till i forskning och undersökningar och då pratar man om hur utbrett olika saker är.

En myndighet i sverige verkar ha missat omfattningen av arabhat. Du bör genast kontakta dem med din forskning som visar att det är minst lika stort som HBT-hat, homofobi, nazism, rasism, islamofobi osv osv, varför nämns inte det där? Du är nåt revolutionerande på spåret. en enorm konspiration till förrringandet av arabhat. Jag vill stödja dig i kampen och undrar om du i alla fall kan visa upp ett barnprogram tex. där man visar upp arabhat. Det måste ju i rimlighetens namn finnas med tanke på hur många olika sådana det finns som lär ut antisemitism?

Eller kanske en tecknad serie som visar upp arabhat som är publicerad i Israel? Tycker du inte det är underligt att man kan visa upp tiotal olika exempel på antisemitism medan arabhatet inte är lika lätt att påvisa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag måste bara fråga, hur jämför man hat rent vetenskapligt?

Att som vissa hävda att det är barnprogrammen som avgör hur högt ett hat står är bara löjligt då det bara reflekterar att de som har makten har sådan hat i sig. Däremot är det inget som säger att folket vare sig tittar på ett sådant program eller stödjer det.

Så för att få en rätt bild är det riktigt jävla enkelt egentligen. Man väljer ut x antal personer, på en slumpmässig bas, på vardera sida. Och ställer samma frågor till dem och ser hur resultatet blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att som vissa hävda att det är barnprogrammen som avgör hur högt ett hat står är bara löjligt då det bara reflekterar att de som har makten har sådan hat i sig. Däremot är det inget som säger att folket vare sig tittar på ett sådant program eller stödjer det.

Så för att få en rätt bild är det riktigt jävla enkelt egentligen. Man väljer ut x antal personer, på en slumpmässig bas, på vardera sida. Och ställer samma frågor till dem och ser hur resultatet blir.

Det funkar egentligen inte heller då de flesta kommer överdriva det bara för att de fick frågan. Jag tycker egentligen man får se till handlingar, då tycker jag själv palestinierna är oöverträffade för att de är terrorister/skyddar terrorister. Gör man ett av dessa har man inga rättigheter enligt mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nämen nu håller du på och spårar ut fullständigt, först sitter du och förnekar att antisemitismen genomsyrar hela samhället i palestina, när du slutligen iaf kan medge att nog finns det antisemitism men det är minst lika stort som arabhatet så börjar du snacka om tittarsiffror för barnprogram, vad tror du själv om tittarsiffrorna då?

Du menar på fullaste allvar att det bästa du kan komma med är "Men de tittar inte på programmet!". Läs istället om det som presenteras om antisemitism i alla fall.

"Antisemitismen är i dag en naturlig del av det offentliga samtalet i Mellanöstern. Judiska stereotyper odlas i barnprogram, nyhetskanaler och av politiker. "

Detta är fakta från en svensk myndighet, det används som läromedel i våra skolor. Det är uppbackat av forskare och vetenskapsmän inom området och är kritiskt granskat och godkänt.

Kan du säga samma sak om arabhatet som Israel presenterar. JA/NEJ? Ingen av dina länkar har uppvisat någonting som liknar detta i omfattning. Arabhat är inte en naturlig del av det offentliga samtalet i israel, det odlas inte arabiska stereotyperi barnprogram och nyhetskanaler samt av politiker. Visa mig en källa som hävdar att omfattningen är lika stor som för antisemitismen. Du kommer inte hitta en sådan källa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det funkar egentligen inte heller då de flesta kommer överdriva det bara för att de fick frågan. Jag tycker egentligen man får se till handlingar, då tycker jag själv palestinierna är oöverträffade för att de är terrorister/skyddar terrorister. Gör man ett av dessa har man inga rättigheter enligt mig.

Är ju det som är problemet med alla liknande studier. Men tar du en tillräckligt många så kommer studien ändå ha värde då man genom att på rätt sätt ha slumpat fram personerna utgår från att det finns lika många lögnare i de båda grupperna.

Citat:

Text

Jag har aldrig sagt att antisemitismen inte finns. Jag har sagt att judehat och arabhat finns. Men att föröska värdera den ena över den andra har jag dragit mig från att göra då jag saknar tillräckligt med bevis för att göra en sån sak. Du däremot har propagerat för den ena och det enda du haft som källa är att en mydighet sagt att antisemitism finns samt ett barnprogram.

Du vet mycket väl att jag inte kommer ändra min ståndpunkt förän du visat en jämförande studie som visar att du har rätt.

Så citera du på så mycket du vill.

Editerad

Permalänk
Medlem
Citat:

Är ju det som är problemet med alla liknande studier. Men tar du en tillräckligt många så kommer studien ändå ha värde då man genom att på rätt sätt ha slumpat fram personerna utgår från att det finns lika många lögnare i de båda grupperna.

Jag har aldrig sagt att antisemitismen inte finns. Jag har sagt att judehat och arabhat finns. Men att föröska värdera den ena över den andra har jag dragit mig från att göra då jag saknar tillräckligt med bevis för att göra en sån sak. Du däremot har propagerat för den ena och det enda du haft som källa är att en mydighet sagt att antisemitism finns samt ett barnprogram.

Du vet mycket väl att jag inte kommer ändra min ståndpunkt förän du visat en jämförande studie som visar att du har rätt.

Så citera du på så mycket du vill.

Editerad

Ja det var ju att förringra det lite grann att säga att myndigheten säger att antisemitism finns, de säger mycket mer än så. Det är en del av det offentliga samtalet. Det finns många fler än ett barnprogram. Och myndigheten är inte enbart en källa. De har en mängd olika källor av forskare och vetenskapsmän så förringra inte den , du ter dig bara löjlig.

Du vet mycket väl att det inte finns en jämförande studie, och det kommer aldrig komma fram någon sådan heller. Det går inte att jämföra precis som man har påpekat för dig. Men vad som däremot går att dra slutsatser om är att omfattningen av arabhatet som du ser det inte är lika stort som antisemitismen i mellanöstern. Hur ska man kunna bevisa frånvaron av omfattning? Om det inte finns barnprogram med arabhat, hur ska man jämföra arabhatet med ett existerande barnprogram om judehat? (nej det finns inte enbart ett sådant barnprogram, det finns flera, och olika sådana beroende på länderna i mellanöstern)

Om det inte finns tv-serier med arabhat hur ska man då kunna jämföra omfattningen med ett existerande program om judehat?

Om det inte dagligen står i dagstidningar om arabiska stereotyper hur ska man kunna jämföra det med existerande dagstidningar med judiska stereotyper?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Text

"ok"

Permalänk

Att framställa araber som terrorister är likvärdigt med antisemitism. Terrorist är fanimej nästan synonymt med arab och muslim för europeer, jänkar och israeler. Leta efter ett barnprogram som inte trycker fram bilden av araber som terrorister.

Jag vill hävda att vi svenskar får inte en korrekt bild av mellanösternkonflikten för vår media ägs av judar.

media - ägare/nyckelpersoner - jude?

Göteborgsposten - Peter Hjörne - ja
aftonbladet - LO & norska schibsted - nej men ska kolla upp nyckelpersoner
svenska dagbladet - schibsted, chefredak. lena samuelsson är juda
SVT - Chefer: Eva Hamilton, Leif Jakobsson - ja
tv4 - bonnier - ack ja
Dagens Nyheter - bonnier
Expressen - bonnier
Dagens Industri - bonnier
Stockholm City - bonnier
Bonnier Tidskrifter - bonnier
Svensk Filmindustri - bonnier
Göteborgs-Tidningen - bonnier
Kvällsposten - bonnier
Sydsvenskan - bonnier
Kristianstadsbladet - bonnier
Trelleborgs Allehanda - bonnier
Ystads Allehanda - bonnier
Österlenmagasinet - bonnier
TT - ägs av tidigare nämnda tidningar - majoritet judar
Reuters - grundad av Paul Julius Reuters, född till rabbi

Får du din mellanösterninformation från någon av ovan nämnda källor bör du nog ifrågasätta din kunskap i ämnet. Utöka gärna listan och om någon har koll på norska schibsted så får ni dela med er. Dessa medier behöver inte ge en generellt vinklad bild av världen men just i palestinafrågan är det väl ingen tvekan?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
text

Det roliga är väl att svenskar och dess media uppfattas som palestinavänliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Att framställa araber som terrorister är likvärdigt med antisemitism. Terrorist är fanimej nästan synonymt med arab och muslim för europeer, jänkar och israeler. Leta efter ett barnprogram som inte trycker fram bilden av araber som terrorister.

Jag vill hävda att vi svenskar får inte en korrekt bild av mellanösternkonflikten för vår media ägs av judar.

tv4 - bonnier - ack ja
Dagens Nyheter - bonnier
Expressen - bonnier
Stockholm City - bonnier
Kvällsposten - bonnier
Sydsvenskan - bonnier

Får du din mellanösterninformation från någon av ovan nämnda källor bör du nog ifrågasätta din kunskap i ämnet. Utöka gärna listan och om någon har koll på norska schibsted så får ni dela med er. Dessa medier behöver inte ge en generellt vinklad bild av världen men just i palestinafrågan är det väl ingen tvekan?

av alla de där så måste jag säga att TT inte alltid skulle hålla med israel i alla frågor med tanke på: http://tt-kritik.blogspot.com/

Jag anser visserligen inte att resten av de där medierna på något sätt vinkar till judarnas fördel heller så jag förstår inte riktigt vart du vill komma.

Visa signatur

Permalänk

Klart att dom har sympatier för sina egna och klart att dom vinklar. Informationen du får av dessa källor är vinklad pro-israeliskt och om de skriver något gott om palestinier så är det underdrivet. Du kan hitta många fler motsvarande artiklar till de TT-kritik tar upp som jobbar åt motsatt håll. Vem ligger bakom bloggen fressten?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att nazisterna gjorde antimateria av judarna och att denna antimateria sedermera användes till att spränga WTC på uppdrag av Illuminati.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

**

Varför får alla dessa då att få Israel att verka "onda"?

Den uppfattningen jag fått är att araber allmänt är antisemiter.
Läser man arabiska nyhets sidor så klagar de alltid på judar.
http://www.youtube.com/watch?v=ZL0C2QvqIlo
Det är ju sjukt

Israelerna skyddar ju bara sitt land. De får väl en runt 100 raketer skjutna mot sig varje dag av arab länderna runt om. Inte minst Palestinerna. Vilket ingen nyhetstidning i Sverige verkar ta upp, men då Israel slår tillbaka och då hårt, så står de alltid om hur de dödar oskyldiga civila.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

tv4 - bonnier - ack ja
Dagens Nyheter - bonnier
Expressen - bonnier
Stockholm City - bonnier
Kvällsposten - bonnier
Sydsvenskan - bonnier

Var får du din information ifrån huruvida dessa personer är judar? Och att vara född jude innebär inte att man är praktiserande jude för den delen. Även om ma nu är praktiserande jude behöver det inte innebära att man hyser kärlek till staten Israel.

Vilka barnprogram framställer araber som terrorister?

I övrigt tycker jag att svensk media är väldigt kritisk mot Israel, det känns mer som att du lider av kraftig paranoia.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det verkar som du är den största antisemiten här. Du har då rakt inte någon korrekt bild av vad svenskar ser muslimer som. Undersökningar har visat att muslimhatet har ökat, ja, men det är fortfarande inte frågan om någon generell tro att muslimer är sak samma som terrorister. Den som tror något dylikt är givetvis ett sabla intolerant pucko.

Svenskar får ej heller någon korrekt bild av mellanösterkonfliken. Men det beror inte på att media ägs av judar, utan på grund av media är subtilt vänstervridet och förmedlar snarare en israelfientlig bild. Detta har dock mattats av på senare år.

Din bild över hur media styrs är djupt okunnig. Ägarna dikterar inte vad som skrivs, vilket är uppenbart för en upplyst.

Många medier är inte heller liktydigt med alla medier. Skulle många medier, men långt ifrån alla, ha en viss bild och andra ha en annan skulle den allmänorienterade läsaren snart ana oråd.

Om folk har en slentrianuppfattning om israel-palestinakonflikten är den snarare israelfientlig än något annat. Detta tycks du ha missat. Varför är det så, om din konspirationsteori om judekontrollerade medier stämmer? En del verkar t.ex. tro att Palestina var fritt från judar innan staten Israel bildades, och att Israel byggdes på land som tillhörde någon annan etnicitet. Det är inte sant. FN delade upp Palestina i sex icke sammankopplade delar, tre var. Arabvärlden var dock intolerant mot de judar som bott där i sekler och gick omgående till anfall. Konflikten var dock varken ny eller enkom initierad av någon part.

Vad för jäkla pseudovetenskapliga, ultravänstervridna, historierevisionistiska och diktaturvurmande källor får du då din korrekta "information" ifrån då?

Sluta dra alla andra över en kant.

Edit: Och på tal om barnprogram: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=75873...
Det är för övrigt inget ovanligt. Propagandan i många diktatoriska arabstater och i Iran är fullproppad av västhat, judehat, demokratihat mm pedagogiskt framlagt för alla ålderskategorier. Är det några som har ensidig information och som är hopplöst outbildade om läget i väst, är det invånarna i arabstaterna. Men tack och lov är många inte dummare än att de ju faktiskt förstår att det är propaganda det handlar om. Så har det alltid varit i diktaturer. Här i väst har vi full tillgång till information, inklusive lågkvalitativ desinformation med obehagliga politiska undertoner. De flesta av oss i väst är dock inte heller dummare än att vi kan sortera bland källorna. Man kunde önska att vi vore fler, oavsätt värdslig ort, som kunde sortera bland källorna.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Det är ju inte kycklingar vi pratar om. Saknas det 6 miljoner människor eller inte, det är vad jag undrar.

Sedan tycker jag att oavsett om siffran är 6 miljoner eller 1,5-2 så är hela händelsen helt sjuk, precis som det alltid är när några storhetsvansinniga psykopater får för sig att de ska förändra världen till att passa deras egna syften och önskemål.

Antonsson, det är fint att du tycker att tyskarna var på rätt spår under första hälften av 1900-talet, lyckligtvis var det fler människor som inte riktigt var med på att deras agenda var någonting bra.

För övrigt, jag läste inte länken, jag har läst nog med motpropaganda. Det tyskarna höll på med på den tiden var inget gulli-gull. Att tro att förintelsen aldrig ägde rum är mer idiotiskt än att svälja med hull och hår allt som sägs om densamma.

tycker det är konstigt att det fokuseras mest på judar, 6 miljoner är inget mot stalins bravader.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stalin#Purges_and_deportations

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin