Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Ja båda finns, och jag är säker på att Forum för Levande historia, vars uppgift är att följa upp all slags intolerans och liknande skulle ta upp det.
Men om det finns så måste du ju kunna visa mig nåt.
Menar du på allvar att arabhatet genomsyrar israel på precis samma sätt som antisemitismen gör det? Varför tas det inte upp då?
jag kan visa upp mängder med antisemitism åt dig, från tv-serier och barnböcker till program, men du kan inte uppvisa något liknande från israels sida? Det är inte upp till mig att visa att arabhatet existerar på samma nivå. Det är du som hävdar det. Inte jag, jag kan inte visa upp något sådant.
Läste du ens länken jag klistrade in om arabhat, som för övrigt en israelisk nyhetsbyro redovisade? Den artikeln var även med i Sveriges tidningar och Guillo skrev en artikel om det.
i vilket fall som helst. Antisemitism finns. Arabhat finns. Sen att din kära FfLH inte tar upp det sistnämnda har jag inget svar på.
Men jag antar att du själv granskat Israeliskt tv och kommit fram till att någon arabhat inte finns där. Som skrivet tidigare så är det oerhört lätt att stämplas som antisemit när man de facto kommer med kritik mot Israel, det kan inte ens ha ungått dig.
Vi kommer precis lika långt i den här diskussionen som sist vi debatterade om vilken som var värst. Det enda vi enades om där var att vi var oense, och detsamma tänker jag göra nu.
Så länge du inte visar enkälla som jämfört arabhat och judehat så kommer jag personligen att ta det du skriver som enbart din personliga åsikt och inget som verkligen stämmer.